Partnerzy serwisu:
Biznes

Które Zakłady Linii Kolejowych będą następne?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-09-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy /Dziennik Koszaliński / Dziennik Zachodni, 29 września 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Które Zakłady Linii Kolejowych będą następne?
W ostatnim czasie, na skutek informacji o planowanej reformie wewnątrz spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, zrobiło się głośno o możliwości likwidacji niektórych Zakładów Linii Kolejowych, odpowiedzialnych za utrzymanie infrastruktury kolejowej w podległych im rejonach.

Lokalne media z całego kraju, co chwilę donoszą o tym, który z zakładów ma zostać zreorganizowany. Ogromne kontrowersje były w Bydgoszczy, która prawdopodobnie wywalczyła jednak to co chciała. Mówiono także o Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim. W tym przypadku to drugie miasto na razie ma większe szanse zachować na swoim terenie Zakład Linii Kolejowych. Teraz okazało się, że sprawa będzie również dotyczyć odległych od siebie Koszalina i Tarnowskich Gór. Na Pomorzu planuje się przeniesienie kompetencji oddziału do stolicy województwa w Szczecinie. Oczywiście kolejarze i ludność w regionie nie tryskają humorem z tego powodu, jednak nie wywołuje to aż takich emocji jak na Górnym Śląsku w Tarnowskich Górach.

Tam w obronie swojego zakładu pikietowali związkowcy kolejowi, którzy podkreślali, że tradycja tego zawodu w tym mieście liczy sobie ponad 150 lat. Oprócz tego wskazywali na fakt, że to właśnie w tym mieście mieści się jeden z największych kolejowych węzłów rozrządowych w Europie, co uzasadnia potrzebę pozostawienia zakładu właśnie w tym miejscu. Kolejarze uważają, że w Częstochowie czy Gliwicach, gdzie mają znajdować się siedziby zakładów, pod które ewentualnie podlegałby rejon Tarnowskich Gór, nie będą się już tak bardzo interesowali tym co dzieję się z infrastrukturą w takiej odległości. W związku z tym związkowcy poparci przez burmistrza miasta wysłali petycję do prezesa PKP PLK Zbigniewa Szafrańskiego, w której domagają się pozostawienia zakładu i grożą strajkiem, w razie nie spełnienia ich żądań.

W związku z całym tym szumem, jaki pojawił się ostatnio wobec planów reorganizacji struktury zarządcy infrastruktury kolejowej, pojawia się ważne pytanie, na które dobrze byłoby znaleźć odpowiedź. Czy protesty kolejarzy i ludzi powiązanych zawodowo z tą branża oraz, co gorsza, lokalne antagonizmy pomiędzy poszczególnymi miastami i regionami, nie sparaliżują próby wprowadzenia pozytywnych zmian ograniczających przerost i tak licznej administracji w spółce kolejowej?
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5