Aż 10 ofert zostało złożonych w przetargu na wykonanie przebudowy stacji Pyskowice w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 132/135 na odcinku Gliwice Łabędy - Strzelce Opolskie - Opole Groszowice. Najkorzystniejszą cenowo złożyło Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie oferując wykonanie zamówienia za 33 mln zł 688 tys. zł brutto.
Oferty złożyli: konsorcjum firma Skanska oraz Skanska a.s. (Republika Czeska) oferując wykonanie zamówienia za 37 mln zł 63 tys. zł brutto, konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane „Armex” z Sosnowca oferując wykonanie zamówienia za 42 mln zł 433 tys. zł brutto, firma Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oferując wykonanie zamówienia za 41 mln zł 723 tys. zł brutto, firma Strabag oferując wykonanie zamówienia za 41 mln zł 752 tys. zł brutto, firm Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „Transkol" z Kielc oferując wykonanie zamówienia za 45 mln zł 419 tys. zł brutto, konsorcjum firm Track Tec Koltram, Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice oraz Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „Dolkom” oferując wykonanie zamówienia za 35 mln zł 651 tys. zł brutto, firma Mostostal Warszawa oferując wykonanie zamówienia za 47 mln zł 456 tys. zł brutto, firm Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie oferując wykonanie zamówienia za 33 mln zł 688 tys. zł brutto, PORR (Polska) oferując wykonanie zamówienia za 34 mln zł 289 tys. zł brutto, a także konsorcjum firm Przedsiębiorstwo „Unitor B" z Tychów oraz Bonciani Spa Unipersonale z Ravenny (Republika Włoska) oferując wykonanie zamówienia za 35 mln zł 545 tys. zł brutto.
Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej oraz powykonawczej, przebudowę nawierzchni kolejowej, wykonanie odwodnienia stacji Pyskowice, karczowanie krzewów, odbudowę rowu bocznego, a także wymianę sieci trakcyjnej w torze nr 1 i 2 szlaku Pyskowice - Paczyna do km 44,480 oraz wzmocnienia podtorza w torze nr 1 i 2 w km 43,100 - 43,500 na linii nr 132.
Jedyne kryterium wyboru oferty w przetargu stanowi najniższa cena.