Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
08-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SRKGŚ/mg, Rynek Kolejowy, 8 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

W dniu 07 marca 2011 roku, ok. godziny 11-stej firma budowlana na zlecenie Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach, dokonała zniszczenia fragmentu muru 100-letniej parowozowni w Pyskowicach wpisanej do rejestru zabytków - alarmuje na swojej stronie internetowej Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska. - Niczego nie niszczymy, ani nie dewastujemy - odpiera PKP SA.

Miłośnicy kolei o zaistniałej sytuacji natychmiast zaalarmowali Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach. Ten obiecał interwencję i wyjaśnienie całej sytuacji. Jak przypomina Robert Dylewski z TOZK Pyskowice, to nie pierwszy przypadek dewastacji tego cennego zabytku. Połowa dachu w pyskowickiej parowozowni runęła 14 lutego 2006 roku na skutek zbyt dużej warstwy zalegającego śniegu. Do tej pory jednak właściciel nie poniósł żadnych konsekwencji prawnych z tego tytułu.

Jak możemy przeczytać dalej w tekście, katowicki Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA trzykrotnie występował z wnioskiem do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o skreślenie pyskowickiej parowozowni z rejestru zabytków. Na szczęście bezskutecznie.

„7 marca 2011 roku firma, która została wynajęta przez Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach nie zastosowała się do zaleceń Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który w sierpniu 2008 roku zalecił usunięcie zawalonej konstrukcji dachu w taki sposób, aby nie naruszyć struktury ocalałych murów parowozowni. Zatem, kto teraz poniesie prawne konsekwencje z tytułu zniszczenia zabytkowej parowozowni w Pyskowicach? Czy parowozownia w Pyskowicach podzieli los zabytkowej parowozowni na warszawskiej Pradze?” – pytają pasjonaci kolei.

- Niczego nie dewastujemy, ani nie chcemy zniszczyć - odpiera zarzuty Stowarzyszenia Kamil Migała z PKP SA. - Wszystkie działania są prowadzone w porozumieniu ze Śląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Katowicach, na podstawie ekspertyz wykonanych na jego zlecenie na nasz koszt - podkreśla. - Żeby rozebrać konstrukcję zawalonego dachu, trzeba było rozebrać mur, ale zostanie on odbudowany zgodnie z zaleceniami Konserwatora - zaznacza Migała. - Stanowczo chcemy zaprotestować przeciwko porównywaniu prac prowadzonych przy parowozowni w Pyskowicach do rozbiórki obiektu na warszawskiej Pradze - kończy przedstawiciel PKP SA.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

Prawo i polityka

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

SRKGŚ, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Bytom: Stacja kolejowa źródłem „mocnych wrażeń”

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Adam Gajda, Adrian Krzemień, SRKGŚ 22 września 2011

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

Warte uwagi

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

kk, Rynek Kolejowy 06 października 2011

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Pasażer

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska 11 października 2011

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

Pasażer

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, 13 grudnia 2011. 13 grudnia 2011

Zobacz również:

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

Prawo i polityka

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

SRKGŚ, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Bytom: Stacja kolejowa źródłem „mocnych wrażeń”

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Adam Gajda, Adrian Krzemień, SRKGŚ 22 września 2011

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

Warte uwagi

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

kk, Rynek Kolejowy 06 października 2011

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Pasażer

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska 11 października 2011

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

Pasażer

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, 13 grudnia 2011. 13 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5