Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Krzyż: PR przenoszą swoje zaplecze poza lokomotywownię

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Krzyż: PR przenoszą swoje zaplecze poza lokomotywownię
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0Tory odstawcze PR w Krzyżu
Mimo zapowiedzi całkowitego wygaszenia pracy zaplecza technicznego Przewozów Regionalnych w Krzyżu Wielkopolskim (na stacji Krzyż) wciąż prowadzone są pewne czynności serwisowe. Dotyczą one m.in. lokomotyw SU42 i pojazdów SA108, które wciąż pozostają na stanie krzyskiej bazy przewoźnika. Spółka przenosi się jednak z hali lokomotywowni do innej hali znajdującej się nieopodal.

Już w 2017 r. informowaliśmy na naszych łamach o planowanej likwidacji zaplecza technicznego w wielkopolskim Krzyżu. Przewozy Regionalne (Polregio) miały bowiem zrezygnować z utrzymywania dwóch baz na terenie jednego województwa, w zamian za to rozwijając swoje zakłady w Lesznie. W zeszłym roku PR opróżniały bazę z niesprawnych lokomotyw, jednak samo zaplecze miało jeszcze działać, bo wciąż nie udało się otworzyć torów w Gorzowie Wielkopolskim.

– Pozostawienie bazy utrzymaniowej w Krzyżu ma związek z zamknięciem torów przez PKP PLK. Przyszły rok i liczne zamknięcia torowe będą na pewno trudne dla Przewozów Regionalnych, a lokalizacja bazy w Krzyżu jest dla nas strategiczna – mówił Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.

Baza świadczy usługi dwóm oddziałom PR

Baza w Krzyżu wciąż więc pracuje. – Pracownicy Oddziału Wielkopolskiego wykonują przeglądy poziomu P1 lubuskich szynobusów – powiedziała nam Justyna Grzesik, rzecznik prasowy Oddziału Wielkopolskiego Przewozów Regionalnych. – W Krzyżu prowadzone są [też] czynności utrzymaniowe z zakresu przeglądów od P1 do P3, które dotyczą pozostających na stanie autobusów szynowych SA108 oraz lokomotyw spalinowych SU42 – dodała przedstawicielka przewoźnika. Lokomotywy są wciąż wykorzystywane do prowadzenia klasycznych składów wagonowych na trasie do Chojnic.

Wyłącznie w Lesznie odbywają się natomiast wszelkie czynności utrzymaniowe dotyczące lokomotyw EP07P. – Podobnie jest z remontami wagonów, które są przeprowadzane na bieżące potrzeby eksploatacyjne Polregio – usłyszeliśmy od Justyny Grzesik. Na razie wielkopolski oddział nie ma konkretnych planów zmiany liczby eksploatowanych wagonów. Ich ewentualna sprzedaż zależałaby bowiem od decyzji podejmowanych na poziomie warszawskiej centrali spółki.

Jaki będzie los lokomotywowni, a jaki – odstawionych tam „bonanz”?

Przewozy Regionalne opuszczą jednak sam zajmowany dotychczas w Krzyżu budynek. – Zaplecze jest w trakcie przenoszenia pracy z hali lokomotywowni do hali znajdującej się na wschód od dworca kolejowego – informuje bowiem nasza rozmówczyni. Przypomnijmy, że symbolicznym pożegnaniem dotychczasowego zaplecza było zorganizowane zwiedzanie lokomotywowni będące częścią zeszłorocznego cyklu przejazdów specjalnych związanych z wycofaniem z ruchu przez wielkopolskie PR niezmodernizowanych jednostek EN57.

W Krzyżu – pomimo zeszłorocznych kasacji – wciąż znajduje się interesujący tabor kolejowy. – Odstawione są tam dwa wagony Bh, które zostały wyłączone z eksploatacji pod koniec 2016 r. – potwierdziła Justyna Grzesik. Na razie nie wiadomo, jaki będzie ich dalszy los.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5