NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Krzyż: PR przenoszą swoje zaplecze poza lokomotywownię

| Kasper Fiszer 18.02.2019 86

Krzyż: PR przenoszą swoje zaplecze poza lokomotywownię
Tory odstawcze PR w Krzyżufot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0
Mimo zapowiedzi całkowitego wygaszenia pracy zaplecza technicznego Przewozów Regionalnych w Krzyżu Wielkopolskim (na stacji Krzyż) wciąż prowadzone są pewne czynności serwisowe. Dotyczą one m.in. lokomotyw SU42 i pojazdów SA108, które wciąż pozostają na stanie krzyskiej bazy przewoźnika. Spółka przenosi się jednak z hali lokomotywowni do innej hali znajdującej się nieopodal.
Już w 2017 r. informowaliśmy na naszych łamach o planowanej likwidacji zaplecza technicznego w wielkopolskim Krzyżu. Przewozy Regionalne (Polregio) miały bowiem zrezygnować z utrzymywania dwóch baz na terenie jednego województwa, w zamian za to rozwijając swoje zakłady w Lesznie. W zeszłym roku PR opróżniały bazę z niesprawnych lokomotyw, jednak samo zaplecze miało jeszcze działać, bo wciąż nie udało się otworzyć torów w Gorzowie Wielkopolskim.

– Pozostawienie bazy utrzymaniowej w Krzyżu ma związek z zamknięciem torów przez PKP PLK. Przyszły rok i liczne zamknięcia torowe będą na pewno trudne dla Przewozów Regionalnych, a lokalizacja bazy w Krzyżu jest dla nas strategiczna – mówił Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.

Baza świadczy usługi dwóm oddziałom PR

Baza w Krzyżu wciąż więc pracuje. – Pracownicy Oddziału Wielkopolskiego wykonują przeglądy poziomu P1 lubuskich szynobusów – powiedziała nam Justyna Grzesik, rzecznik prasowy Oddziału Wielkopolskiego Przewozów Regionalnych. – W Krzyżu prowadzone są [też] czynności utrzymaniowe z zakresu przeglądów od P1 do P3, które dotyczą pozostających na stanie autobusów szynowych SA108 oraz lokomotyw spalinowych SU42 – dodała przedstawicielka przewoźnika. Lokomotywy są wciąż wykorzystywane do prowadzenia klasycznych składów wagonowych na trasie do Chojnic.

Wyłącznie w Lesznie odbywają się natomiast wszelkie czynności utrzymaniowe dotyczące lokomotyw EP07P. – Podobnie jest z remontami wagonów, które są przeprowadzane na bieżące potrzeby eksploatacyjne Polregio – usłyszeliśmy od Justyny Grzesik. Na razie wielkopolski oddział nie ma konkretnych planów zmiany liczby eksploatowanych wagonów. Ich ewentualna sprzedaż zależałaby bowiem od decyzji podejmowanych na poziomie warszawskiej centrali spółki.

Jaki będzie los lokomotywowni, a jaki – odstawionych tam „bonanz”?

Przewozy Regionalne opuszczą jednak sam zajmowany dotychczas w Krzyżu budynek. – Zaplecze jest w trakcie przenoszenia pracy z hali lokomotywowni do hali znajdującej się na wschód od dworca kolejowego – informuje bowiem nasza rozmówczyni. Przypomnijmy, że symbolicznym pożegnaniem dotychczasowego zaplecza było zorganizowane zwiedzanie lokomotywowni będące częścią zeszłorocznego cyklu przejazdów specjalnych związanych z wycofaniem z ruchu przez wielkopolskie PR niezmodernizowanych jednostek EN57.

W Krzyżu – pomimo zeszłorocznych kasacji – wciąż znajduje się interesujący tabor kolejowy. – Odstawione są tam dwa wagony Bh, które zostały wyłączone z eksploatacji pod koniec 2016 r. – potwierdziła Justyna Grzesik. Na razie nie wiadomo, jaki będzie ich dalszy los.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5