NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kryzys w Chinach uderza w europejskie koleje towarowe

| Łukasz Kuś 12.05.2016 138

Kryzys w Chinach uderza w europejskie koleje towarowe
fot. Andreee CC BY-SA 4.0
W pierwszym kwartale 2016 r. widoczny był wpływ załamania na rynku stali w Azji na wyniki przewozowe kolei towarowej w Polsce. Przewoźnicy obawiają się także o sytuację w segmencie intermodalnym.
Przewozy węgla ustabilizowały się

Z danych opublikowanych przez UTK wynika że w ujęciu pracy przewozowej rynek zyskał w I kw. 2016 r. jedynie 0.5%, w przypadku przewiezionej masy odnotował spadek. O wynikach przewozowych pisaliśmy TUTAJ. Jak komentuje przedstawiciel DB Cargo Polska pozytywnym sygnałem jest stabilizacja na rynku węgla. 

– Sytuacja na rynku węgla uległa stabilizacji, chociaż przewozy są na o wiele niższym poziomie niż przed kryzysem. Inna sytuacja jest na rynku surowców do produkcji stali. Tutaj tani import z Azji (Rosja, Chiny) oraz Europy Wschodniej (Ukraina, Białoruś) negatywnie wpływa na polskich producentów stali a w konsekwencji na ich zapotrzebowanie na surowce. Z drugiej strony trend ten częściowo rekompensowany jest przez przewozy gotowych produktów – mówi Andrzej Wyszyński z DB Cargo Polska.

Co z intermodalem?

Przewoźnicy kolejowi liczą, że spadek popytu na transport surowców zrekompensuje rozwój segmentu intermodalnego. - Niezmiennie perspektywicznym segmentem pozostaje intermodal, w którym DB Cargo Polska posiada ponad 20% udział. Jednak w przypadku materializacji załamania gospodarczego w Chinach możliwe jest spowolnienie jego wzrostu – mówi przedstawiciel DB Cargo.

Remonty infrastruktury zdaniem spółki, choć w ogólnym rozrachunku powinny przynieść korzyść w postaci tak potrzebnego zwiększenia prędkości handlowej, to w sposób znaczący utrudniają codzienną działalność oraz generują po stronie przewoźników dodatkowe koszty związane z dłuższymi czasami przejazdu czy koniecznością organizacji objazdów. Sytuacja taka obniża i tak już słabą pozycję konkurencyjną kolei w stosunku do samochodów.

– Dla klienta końcowego liczy się czas i cena, a te z ww. powodów i nie tylko wypadają niestety na niekorzyść kolei. Poprawa będzie widoczna dopiero po zakończeniu prac Należy jednak pamiętać, że w parze z poprawą parametrów technicznych infrastruktury muszą iść rozwiązania wyrównujące warunki konkurencji międzygałęziowej, jak obniżenie stawek dostępu czy ujednolicenie wymagań dotyczących bezpieczeństwa . Dopiero wówczas będziemy mogli mówić o podstawach dla wzrostu usług przewozowych na kolei – mówi Wyszyński.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zabrze (47)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zabrze (47)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5