Partnerzy serwisu:
Świat

Krym: Otwarcie mostu kolejowego na okupowany półwysep [film]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Krym: Otwarcie mostu kolejowego na okupowany półwysep [film]
By Rosavtodor.ru, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=84290936Most krymski w końcowej fazie budowy
Przerzucony przez Cieśninę Kerczeńską most kolejowy połączył kraj krasnodarski z bezprawnie anektowanym przez Rosję Krymem. Po nowo wybudowanym obiekcie przejechały już pierwsze rozkładowe pociągi pasażerskie. Społeczność międzynarodowa uznaje fakt otwarcia mostu za kolejne bezprawne naruszenie ukraińskiej suwerenności i integralności terytorialnej.

Pierwszy pociąg "Tavria" z Sankt Petersburga wyruszył z Dworca Moskiewskiego w dawnej stolicy Rosji 23 grudnia. Do celu dotarł po prawie dwóch dobach (czas przejazdu 2471 km to ok. 43,5 godziny). Według przedstawicieli Kolei Rosyjskich (RŻD) skład liczył 17 wagonów, którymi podróżowało 530 pasażerów. Bilety mają cieszyć się dużym zainteresowaniem – łącznie sprzedano ich już 57 tysięcy, co oznacza brak wolnych miejsc na najbliższe dwa miesiące. Nadany pociągowi numer (7/8) nawiązuje do numeracji pociągu Leningrad - Sewastopol, obowiązującej od lat 50. XX wieku.

Most nad Cieśniną Kerczeńską liczy 19 km długości. Branżowe media podkreślają trudności techniczne, jakie musiały być pokonane podczas budowy. Na trasie łączącej okupowany Krym z rosyjskim krajem krasnodarskim znalazł się także tunel kolejowy. Linia jest dwutorowa, jednak drugi tor nie jest jeszcze w pełni przejezdny – między innymi z tego powodu nie uruchomiono na razie przewozów towarowych. Ukończenie wszystkich prac ma nastąpić w lutym lub marcu 2020 r. Wcześniej, w maju 2018 r., oddano do użytku przekraczający cieśninę most drogowy.

RŻD zapowiadają dalsze inwestycje w połączenie anektowanego półwyspu z terytorium Rosji. Jednym z planowanych przedsięwzięć jest elektryfikacja trasy – obecnie są na niej odcinki pozbawione sieci trakcyjnej. Tymczasowym rozwiązaniem był zakup nowoczesnych lokomotyw spalinowych do obsługi połączeń. Aby po zwiększeniu częstotliwości pociągów nie doszło do zablokowania dróg, liczne przejazdy mają być stopniowo zastępowane skrzyżowaniami wielopoziomowymi.



Na budowę mostu nie wyraziła jednak zgody Ukraina, której część – w świetle prawa międzynarodowego – Krym nadal stanowi. Dokonana w lutym i marcu 2014 r. aneksja nie została uznana przez żadne liczące się państwo ani organizację międzynarodową. Wsparcie dla integralności terytorialnej Ukrainy wyraziły – w różnych formach – m. in. wszystkie państwa Unii Europejskiej, USA, Japonia, Kanada, Australia, Izrael oraz Chiny.

Wiele z wymienionych państw nałożyło na Rosję sankcje gospodarcze. Zamrożono też aktywa finansowe w Stanach Zjednoczonych szeregu przedstawicieli rosyjskiej elity władzy, w tym – ówczesnego prezesa Kolei Rosyjskich Władimira Jakunina. Również sama budowa mostu spowodowała w lipcu 2018 r. nałożenie osobnych sankcji na biorące w niej udział firmy. Działania Rosji na półwyspie są zatem bezprawne. Ponadto wybudowanie mostu ograniczyło dostęp do portów na Morzu Azowskim, będących wciąż pod kontrolą Ukrainy. Wywołało to protest Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Roman Czubiński 25 lipca 2023

Łódź: Pierwszy wiadukt Przybyszewskiego będzie gotowy w połowie lipca

Zintegrowany transport

Polaniecki (Enter Air): Nie możemy ryzykować inwestując w Radomiu

Biznes

Ryanair zbuduje w Krakowie centrum szkoleniowe

Biznes

Ryanair zbuduje w Krakowie centrum szkoleniowe

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

Budowa mostu łączącego Krym z Rosją napotyka problemy

Infrastruktura

3 mld dolarów w budżecie na budowę mostu Rosja – Krym

Infrastruktura

Zobacz również:

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Roman Czubiński 25 lipca 2023

Łódź: Pierwszy wiadukt Przybyszewskiego będzie gotowy w połowie lipca

Zintegrowany transport

Polaniecki (Enter Air): Nie możemy ryzykować inwestując w Radomiu

Biznes

Ryanair zbuduje w Krakowie centrum szkoleniowe

Biznes

Ryanair zbuduje w Krakowie centrum szkoleniowe

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2023

Budowa mostu łączącego Krym z Rosją napotyka problemy

Infrastruktura

3 mld dolarów w budżecie na budowę mostu Rosja – Krym

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5