Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Krakowski Szybki Tramwaj - inwestycja zasadna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Krakowski Szybki Tramwaj - inwestycja zasadna?
W 2008 r. według oceny Forbes.com krakowska komunikacja miejska, zajmując 9. miejsce, znalazła się wśród najlepszych systemów transportu zbiorowego na świecie. Nie bez powodu. Pod względem transportu zbiorowego Kraków to jedno z najlepiej rozwijających się miast Polski. Jako pierwsze uruchomiło linię tramwajową o parametrach szybkiego tramwaju. Formuła ta jest w dalszym ciągu rozwijana i wprowadzana na nowe bądź modernizowane linie tramwajowe. Czy Krakowski Szybki Tramwaj jest inwestycją  zasadną, a co za tym idzie – opłacalną?

Również w 2008 r., w grudniu, została uruchomiona pierwsza linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju łącząca Kurdwanów z Krowodrzą, biegnąca przez tunel pod Dworcem Głównym. Formuła szybkiego tramwaju to połączenie cech klasycznego tramwaju i metra. O skuteczności tego typu rozwiązań decyduje przede wszystkim bezkolizyjność linii tramwajowych poprowadzonych mostami, estakadami, tunelami czy wydzielonym torowiskiem. Średnia prędkość komunikacyjna takiego tramwaju nie może wynosić mniej niż 24 km/h, a odległość pomiędzy przystankami powinna wynosić średnio 600 m (tramwaj klasyczny – średnio 400-500 m). Kolejnym – podstawowym wręcz – elementem omawianej formuły jest zapewnienie tramwajom bezwzględnego priorytetu na skrzyżowaniach.


To tylko fragment artykułu. Całość w "Rynku Kolejowym" nr 11/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5