19 grudnia PLK podpisała umowę z formą Halcrow na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Jej wybudowanie skróci m.in. podróż z Krakowa Głównego do Zakopanego o 15 minut.
Planowana łącznica między linią kolejową Kraków Główny – Medyka a linią Kraków Płaszów – Oświęcim pozwoli na efektywne wykorzystanie istniejących tras w Krakowie. -Łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, będzie dużym usprawnieniem dla ruchu kolejowego na trasie Kraków Główny - Zakopane. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego, dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów, oraz skrócenie czasu jazdy szynobusów o około 5 minut oraz pociągów dalekobieżnych o ok. 12-15 minut – powiedział Włodzimierz Żmuda, dyrektor oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe w Krakowie.
Celem planowanej łącznicy jest umożliwienie bezpośredniego połączenia ze stacją Kraków Główny dla pociągów jadących na południe, w kierunku Zakopanego i zachodu, w kierunku Skawiny i Oświęcimia oraz dla pociągów przyjeżdżających do stacji Kraków Główny. Wzrosnać ma również przepustowość sieci kolejowej na tych kierunkach, co ułatwi wprowadzenie w krakowie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wartość umowy na dokumentację to 3 382 500 złotych brutto, termin realizacji to 31 października.
2011-12-20 10:09:14 Autor: kuba
---.adsl.inetia.pl
Wartość umowy na dokumentację to 3 382 500 złotych brutto
Za co tyle kasy ?
2011-12-20 10:09:28 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Dobra decyzja. Ogólnie rewitalka powinna być linii i budowa łącznic Chabówki i Suchej. Część pociągów by wtedy dalej jeździło przez Suchą, Chabówkę i Rabkę Zdrój, ale np. EX-y i część TLK by ją omijało, ewentualnie stacja na łącznicy mogłaby też być. A kiedy będzie dobudowany odcinek w okolicach Świnnej Poręby, gdzie powstanie zbiornik? Pozdrawiam.
2011-12-20 10:23:00 Autor: Driver
---.12-2.cable.virginmedia.com
Ot mi wydarzenie. Wybuduja kawałek torów, podróż skrócą o 15 min a dalej pociągi będa sie telepać jak dotychczas ponad 4 godziny do Zakopanego. Rzeczywiście jest się czym chwalić.
2011-12-20 10:33:05 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
To teraz do Zakopanego z Krakowa będzie zmiana kierunku jazdy w Wadowicach ( zamiast Krakowie Płaszów ), Suchej Beskidzkiej i Chabówce.
2011-12-20 10:37:33 Autor: krakus1
---.dynamic.chello.pl
jak to za co? 1 mln zl dla dyrektorów :)
2011-12-20 10:58:56 Autor: Kirm II
---.ghnet.pl
A myślałem już ze halny góry przesunął.
2011-12-20 11:27:47 Autor: kaszub
---.85-237-183.tkchopin.pl
po pierwsze rewitalizacja lini z krakowa chociaz do suchej i na tym odcinku 120 km/h. to daloby efekty a nie lacznice za ponad 3 bańki
2011-12-20 11:47:50 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
3 382 500 za samą dokumentację... Fiu, fiu
2011-12-20 12:00:18 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Proszę nie narzekać na tę łącznicę. Na kasę oczywiście można, chociaż miejsce jest trudne i projekt będzie wymagający. Ta łącznica z wszystkich 3 brakujących na trasie do Zakopanego jest najbardziej potrzebna i dobrze, że od niej zaczynają. Oprócz przyśpieszenia połączeń do Zakopanego otwiera ona możliwość zrobienia sensownej kolei miejskiej w kierunku Skawiny. Mam nadzieję, że pojawi się wreszcie odpowiednia częstotliwość połączeń. Będzie też można zrobić przyzwoitą ofertę dla Wadowic. Jeszcze tylko zmiany kadrowe w PR Kraków i droga do tego będzie otwarta.
2011-12-20 12:21:53 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl
Robert Wyszyński Dwutorówka?
Bezkolizyjna? Ktoś potwierdzi lub zaprzeczy?
Łał!
Jeszcze tylko Sucha i już Exy/niektóre teelki/i-erki mają 30 - 35 minut do przodu - to dużo!!!
2011-12-20 12:57:58 Autor: Lembi
---.159.56.194.static.crowley.pl
Część III SIWZ str. 14:
Łącznicę Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki należy zaprojektować jako linię dwutorową włączoną kierunkowo (różnopoziomowo) na post. odg. Kraków Zabłocie do linii nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka. Rozwiązanie takie przyjmuje się jako konieczne, ponieważ włączenie liniowe (jednopoziomowe), wymagające krzyżowania się jazd pociągowych nie może zapewnić wymaganej przelotności na linii nr 91.
Dalej w tym samym miejscu o konieczności zapewnienia miejsca na budowe w przyszłości 2 pary torów na linii nr 91
2011-12-20 13:39:19 Autor:
---.scansafe.net
Jak to za co tyle kasy?
To jest łącznica w całości na 2 niezależnych estakadach kolejowych osobno pod każdy tor z wielopoziomowym przystankiem na Kraków Zabłocie w terenie tak mocno uzbrojonym że palca się nie da wcisnąć, łuki o promieniach 260m dla toru bezstykowego na podkładach stalowych, Wszystko w sąsiedztwie obiektów zabytkowych i strefie ochrony przyrody.
Tej Kasy to jeszcze braknie a terminy to też wątpliwe do dotrzymania.
2011-12-20 16:13:13 Autor: X
---.197.161.64.threembb.co.uk
Kraków - Ĺťywiec bez zmiany czoła i możliwość przejazdu (remont Sucha-Ĺťywiec) w czasie do 2godzin i 20 minut, ale jakoś nikt na dłuższą metę o rozwoju w tym kierunku nie myśli. Bez dopływów potoki wysychają.
2011-12-20 16:33:44 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Być może osobowe też powinny korzystac z łącznic w Krakowie i Suchej Beskidziej.
Zwłaszcza z tej drugiej - wystarczy nowy przystanek gdzies wybudować.
2011-12-20 21:22:49 Autor: D333
---.147.21.110.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
\"Poszli na całość\", inwestycja prawie taka jak tunele KDP pod Łodzią, założę się że nie wybudują bo znam temat od 40 lat.
2011-12-20 21:33:15 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
Na mapce widać ile tam jest zabudowań i innych przeszkód. Co z nimi? Wyburzą? A może zrobią estakadę na wysokości 50 m nad ziemią?