Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Konstantynów Łódzki nie chce u siebie linii KDP do CPK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Konstantynów Łódzki nie chce u siebie linii KDP do CPK
fot. Kasper FiszerTramwaj w Konstantynowie Łódzkim
Linia kolei dużych prędkości przecięłaby miasto na pół, a torowisko przebiegałoby przez obecne osiedla mieszkalne, co wiązałoby się z koniecznością wywłaszczeń – mówią przedstawiciele samorządu Konstantynowa Łódzkiego. Burmistrz wystosował już w tej sprawie pismo do pełnomocnika rządu do CPK i zaproponował radnym podjęcie uchwały, która miałaby nakłonić decydentów do porzucenia tzw. północnego wariantu projektowanej linii CPK – Łódź – Poznań.

Lokalne władze odnoszą się bardzo krytycznie do opublikowanych przez Centralny Port Komunikacyjny planów poprowadzenia przez teren gminy Konstantynów Łódzki nowej linii kolejowej nr 85. Jej trasa miałaby biec z CPK do Poznania. Został on nakreślony w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym inwestycji ze stycznia tego roku. – W chwili obecnej dokument ten jest na etapie konsultacji społecznych. Chciałbym podkreślić, że na żadnym etapie jego powstawania gmina Konstantynów Łódzki nie miała żadnej wiedzy o jego opracowywaniu. Na żadnym z etapów nie byliśmy też proszeni o włączenie się do prac lub o wyrażenie opinii w jakiejkolwiek kwestii, która wiązałaby się z przebiegiem projektowanej linii przez teren naszej gminy – mówił w piątek podczas konferencji prasowej burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robeet Jakubowski.

Szereg negatywnych następstw dla mieszkańców gminy

– Tymczasem po zapoznaniu się z dokumentem możemy stwierdzić jednoznacznie, że proponowany przebieg tego korytarza kolejowego wiąże się z szeregiem negatywych następstw dla mieszkańców gminy Konstantynów Łódzki – ocenił. Zapowiedział on wystosowanie oficjalnego stanowiska w tej sprawie, dodając, że gmina wyrazi stanowczy sprzeciw wobec tzw. wariantu północnego przebiegu linii – tego, który wiedzie przez teren gminy. Argumentował on, że trasa przebiegłaby przez zabudowane obecnie domami mieszkalnymi odiedla Srebrna-Ostoja, Srebrna-Dąbrowa oraz okolice ul. Łużyckiej, Rszewskiej, Lutomierskiej i Nadrzecznej.

Według cytowanych przez niego danych linia kolejowa wchodziłaby w kolizję z powstającą drogą ekspresową S14, a poza tym przecięłaby określone przezeń mianem bardzo atrakcyjnych tereny, które w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego zostały przeznaczone pod inwestycje przemysłowe. – Są one przedmiotem zainteresowania wielu podmiotów – podkreślił. Mówił, że w ciągu kilku ostatnich lat gmina Konstantynów podjęła duży trud, by stworzyć miejską strefę przemysłową i dobrze ją skomunikować, wyprowadzając ciężki ruch ze ścisłego centrum. – Wydaje się, że przebieg linii kolei dużych prędkości może zniweczyć te działania – ocenił.

Gmina obawia się spadku wartości działek, wywłaszczeń czy chaosu inwestycyjnego

Na najbliższej sesji rady miejskiej radni rozpatrzą złożony już przez burmistrza projekt uchwały, która formalnie wyrażałaby sprzeciw wobec wariantów budowy linii nr 85 na odcinku Łódź Fabryczna – Poznań-Starołęka przebiegających przez teren gminy. Wystosował on także pismo do pełnomocnika rządu ds. CPK, w którym prosi o powrót do koncepcji tzw. wariantu południowego z wykorzystaniem istniejącego korytarza biegnącego przez stacje Lublinek i Pabianice.

– Na razie nie jesteśmy w stanie przewidzieć dokładnie, w którym miejscu będzie przebiegać ta inwestycja, bo jest ona określona dość ogólnie, jeśli chodzi o mapy, które mamy do dyspozycji – podkreślała Monika Pawlik, kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości w Urzędzie Miejskim w Konstantynowie Łódzkim. – Nie możemy wskazać korytarza, który będzie objęty obszarem inwestycyjnym – dodała. Oceniła przy tym, że taka inwestycja wiązałaby się ze spadkiem wartości działek (nie tylko inwestycyjnych) czy przesiedlaniem się mieszkańców związanym z koniecznością wywłaszczeń oraz dużym chaosem inwestycyjnym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

KDP przez Łódź: Wariant południowy wciąż jest możliwy

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

KDP przez Łódź: Wariant południowy wciąż jest możliwy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5