NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koniec zasadniczych prac na linii 207 możliwy w końcu 2020 roku

| Michał Szymajda 19.05.2020 5,2k

Koniec zasadniczych prac na linii 207 możliwy w końcu 2020 roku
Modernizacja linii 207Fot. NDI
Gdański poseł PiS Kacper Płażyński interpeluje w sprawie postępującej, jego zdaniem zbyt wolno, modernizacji linii 207. Wskazuje też, że komunikacja zastępcza na linii jest lichej jakości i prowadzi wprost do rezygnacji z usług kolei. To nie pierwszy taki sygnał, który do nas dociera.
Prace umożliwiające powrót pociągów na linię miały się zakończyć najpóźniej w połowie 2019 roku, pociągów z Malborka do Kwidzyna i dalej do Grudziądza nie udało się uruchomić ani latem, ani jesienią, ani od nowego rozkładu jazdy. Wygląda na to, że nie uda się to także latem, a poseł Płażyński wskazuje, że uruchamiane w zamian za przewozy kolejowe autobusy prezentują mizerną jakość.

Autobusy odpychają pasażerów od komunikacji zbiorowej

– Od prawie dwóch lat pasażerowie pozbawieni są możliwości, by w sposób komfortowy i punktualny dotrzeć do miejscowości, w których uczą się i pracują. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od pasażerów transport autobusowy jest dla nich wyjątkowo uciążliwy i niebezpieczny. Kierowcy podczas zastępczych przejazdów bardzo często nie reagują na prośby podróżnych dotyczące przejazdów. Należy również zwrócić uwagę na to, że z czasem z rozkładu jazdy kursujących autobusów zniknęły trzy z dwunastu pierwotnie dostępnych przejazdów – pisze do ministerstwo poseł i mocno stawia sprawę na końcu wypowiedzi.

– Należy stwierdzić, iż autobusowy transport zastępczy przestał spełniać swoją rolę, a jednocześnie nie zapewnia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa pasażerom – uważa Kacper Płażyński. Pyta też o możliwość poprawy standardu komunikacji zastępczej oraz o upragniony koniec modernizacji niespełna 70-kilometrowej linii.

Ministerstwo zwraca uwagę, że za organizację transportu zastępczego odpowiada bezpośrednio Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, a pośrednio Polregio. Mimo to Polregio (będące własność państwowej ARP) „podejmie działania interwencyjne u organizatora przewozów i przewoźnika celem polepszenia jakości i komfortu podróżowania oraz jego bezpieczeństwa”.

Prace przy linii 207 jeszcze potrwają

Zdaniem ministerstwa bezpośrednią przyczyną, dla której prace na linii 207, za słowami posła Płażyńskiego „prowadzone są z bardzo długimi, często nawet miesięcznymi przestojami”, jest sytuacja z 2019 roku.

– W dniu 5 lutego 2019 r. (…) NDI wstrzymał wszystkie prace projektowe i budowlane na omawianym kontrakcie. Spowodowało to całkowitą dezorganizację pracy, w tym zerwanie umów przez kluczowych podwykonawców. Dzięki staraniom spółki (PKP PLK – dop. red.) udało się wznowić pracę z zaangażowaniem drugiego członka konsorcjum PPM-T – napisał Andrzej Bittel, sekretarz stanu w resorcie infrastruktury. Stanowisko NDI w tej sprawie obszernie zaprezentowaliśmy w tym tekście.

– Aktualnie prace toczą się na stacji Kwidzyn, ponadto na odcinku Kwidzyn – Malbork realizowane są roboty na szlakach między stacjami. Zgodnie z deklaracją wykonawcy zakończenie istotnych robót budowlanych planowane jest do końca 2020 r. – napisał Andrzej Bittel. Oznacza to, że prace wykończeniowe oraz związane z zabezpieczeniem ruchu, będą prowadzone jeszcze w 2021 roku.

Bieżący postęp prac na linii 207 opisaliśmy w marcu 2020. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5