Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec zasadniczych prac na linii 207 możliwy w końcu 2020 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
19-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koniec zasadniczych prac na linii 207 możliwy w końcu 2020 roku
Fot. NDIModernizacja linii 207
Gdański poseł PiS Kacper Płażyński interpeluje w sprawie postępującej, jego zdaniem zbyt wolno, modernizacji linii 207. Wskazuje też, że komunikacja zastępcza na linii jest lichej jakości i prowadzi wprost do rezygnacji z usług kolei. To nie pierwszy taki sygnał, który do nas dociera.

Prace umożliwiające powrót pociągów na linię miały się zakończyć najpóźniej w połowie 2019 roku, pociągów z Malborka do Kwidzyna i dalej do Grudziądza nie udało się uruchomić ani latem, ani jesienią, ani od nowego rozkładu jazdy. Wygląda na to, że nie uda się to także latem, a poseł Płażyński wskazuje, że uruchamiane w zamian za przewozy kolejowe autobusy prezentują mizerną jakość.

Autobusy odpychają pasażerów od komunikacji zbiorowej

– Od prawie dwóch lat pasażerowie pozbawieni są możliwości, by w sposób komfortowy i punktualny dotrzeć do miejscowości, w których uczą się i pracują. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od pasażerów transport autobusowy jest dla nich wyjątkowo uciążliwy i niebezpieczny. Kierowcy podczas zastępczych przejazdów bardzo często nie reagują na prośby podróżnych dotyczące przejazdów. Należy również zwrócić uwagę na to, że z czasem z rozkładu jazdy kursujących autobusów zniknęły trzy z dwunastu pierwotnie dostępnych przejazdów – pisze do ministerstwo poseł i mocno stawia sprawę na końcu wypowiedzi.

– Należy stwierdzić, iż autobusowy transport zastępczy przestał spełniać swoją rolę, a jednocześnie nie zapewnia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa pasażerom – uważa Kacper Płażyński. Pyta też o możliwość poprawy standardu komunikacji zastępczej oraz o upragniony koniec modernizacji niespełna 70-kilometrowej linii.

Ministerstwo zwraca uwagę, że za organizację transportu zastępczego odpowiada bezpośrednio Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, a pośrednio Polregio. Mimo to Polregio (będące własność państwowej ARP) „podejmie działania interwencyjne u organizatora przewozów i przewoźnika celem polepszenia jakości i komfortu podróżowania oraz jego bezpieczeństwa”.

Prace przy linii 207 jeszcze potrwają

Zdaniem ministerstwa bezpośrednią przyczyną, dla której prace na linii 207, za słowami posła Płażyńskiego „prowadzone są z bardzo długimi, często nawet miesięcznymi przestojami”, jest sytuacja z 2019 roku.

– W dniu 5 lutego 2019 r. (…) NDI wstrzymał wszystkie prace projektowe i budowlane na omawianym kontrakcie. Spowodowało to całkowitą dezorganizację pracy, w tym zerwanie umów przez kluczowych podwykonawców. Dzięki staraniom spółki (PKP PLK – dop. red.) udało się wznowić pracę z zaangażowaniem drugiego członka konsorcjum PPM-T – napisał Andrzej Bittel, sekretarz stanu w resorcie infrastruktury. Stanowisko NDI w tej sprawie obszernie zaprezentowaliśmy w tym tekście.

– Aktualnie prace toczą się na stacji Kwidzyn, ponadto na odcinku Kwidzyn – Malbork realizowane są roboty na szlakach między stacjami. Zgodnie z deklaracją wykonawcy zakończenie istotnych robót budowlanych planowane jest do końca 2020 r. – napisał Andrzej Bittel. Oznacza to, że prace wykończeniowe oraz związane z zabezpieczeniem ruchu, będą prowadzone jeszcze w 2021 roku.

Bieżący postęp prac na linii 207 opisaliśmy w marcu 2020. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Infrastruktura

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Michał Szymajda 07 sierpnia 2024

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Pasażer

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Jakub Rösler 05 września 2023

Cztery lata opóźnienia. Pociągi wrócą wreszcie na linię 207?

Infrastruktura

Zobacz również:

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Infrastruktura

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Michał Szymajda 07 sierpnia 2024

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Pasażer

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Jakub Rösler 05 września 2023

Cztery lata opóźnienia. Pociągi wrócą wreszcie na linię 207?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij