Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec zasadniczych prac na linii 207 możliwy w końcu 2020 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koniec zasadniczych prac na linii 207 możliwy w końcu 2020 roku
Fot. NDIModernizacja linii 207
Gdański poseł PiS Kacper Płażyński interpeluje w sprawie postępującej, jego zdaniem zbyt wolno, modernizacji linii 207. Wskazuje też, że komunikacja zastępcza na linii jest lichej jakości i prowadzi wprost do rezygnacji z usług kolei. To nie pierwszy taki sygnał, który do nas dociera.

Prace umożliwiające powrót pociągów na linię miały się zakończyć najpóźniej w połowie 2019 roku, pociągów z Malborka do Kwidzyna i dalej do Grudziądza nie udało się uruchomić ani latem, ani jesienią, ani od nowego rozkładu jazdy. Wygląda na to, że nie uda się to także latem, a poseł Płażyński wskazuje, że uruchamiane w zamian za przewozy kolejowe autobusy prezentują mizerną jakość.

Autobusy odpychają pasażerów od komunikacji zbiorowej

– Od prawie dwóch lat pasażerowie pozbawieni są możliwości, by w sposób komfortowy i punktualny dotrzeć do miejscowości, w których uczą się i pracują. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od pasażerów transport autobusowy jest dla nich wyjątkowo uciążliwy i niebezpieczny. Kierowcy podczas zastępczych przejazdów bardzo często nie reagują na prośby podróżnych dotyczące przejazdów. Należy również zwrócić uwagę na to, że z czasem z rozkładu jazdy kursujących autobusów zniknęły trzy z dwunastu pierwotnie dostępnych przejazdów – pisze do ministerstwo poseł i mocno stawia sprawę na końcu wypowiedzi.

– Należy stwierdzić, iż autobusowy transport zastępczy przestał spełniać swoją rolę, a jednocześnie nie zapewnia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa pasażerom – uważa Kacper Płażyński. Pyta też o możliwość poprawy standardu komunikacji zastępczej oraz o upragniony koniec modernizacji niespełna 70-kilometrowej linii.

Ministerstwo zwraca uwagę, że za organizację transportu zastępczego odpowiada bezpośrednio Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, a pośrednio Polregio. Mimo to Polregio (będące własność państwowej ARP) „podejmie działania interwencyjne u organizatora przewozów i przewoźnika celem polepszenia jakości i komfortu podróżowania oraz jego bezpieczeństwa”.

Prace przy linii 207 jeszcze potrwają

Zdaniem ministerstwa bezpośrednią przyczyną, dla której prace na linii 207, za słowami posła Płażyńskiego „prowadzone są z bardzo długimi, często nawet miesięcznymi przestojami”, jest sytuacja z 2019 roku.

– W dniu 5 lutego 2019 r. (…) NDI wstrzymał wszystkie prace projektowe i budowlane na omawianym kontrakcie. Spowodowało to całkowitą dezorganizację pracy, w tym zerwanie umów przez kluczowych podwykonawców. Dzięki staraniom spółki (PKP PLK – dop. red.) udało się wznowić pracę z zaangażowaniem drugiego członka konsorcjum PPM-T – napisał Andrzej Bittel, sekretarz stanu w resorcie infrastruktury. Stanowisko NDI w tej sprawie obszernie zaprezentowaliśmy w tym tekście.

– Aktualnie prace toczą się na stacji Kwidzyn, ponadto na odcinku Kwidzyn – Malbork realizowane są roboty na szlakach między stacjami. Zgodnie z deklaracją wykonawcy zakończenie istotnych robót budowlanych planowane jest do końca 2020 r. – napisał Andrzej Bittel. Oznacza to, że prace wykończeniowe oraz związane z zabezpieczeniem ruchu, będą prowadzone jeszcze w 2021 roku.

Bieżący postęp prac na linii 207 opisaliśmy w marcu 2020. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5