NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Kiedy zacznie się modernizacja linii 8 od Skarżyska przez Kielce do Kozłowa?

| Michał Szymajda 08.07.2020 35

Kiedy zacznie się modernizacja linii 8 od Skarżyska przez Kielce do Kozłowa?
Stacja kolejowa w KielcachFot. M. Szymajda
W odpowiedzi na interpelację posłanki Marzeny Okły-Drewnowicz i Konrada Frysztaka Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło zaawansowanie prac projektowych i plan dla prac budowlanych na linii nr 8 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną, Kielcami i Kozłowem.
Posłowie w interpelacji pytali m.in. o najnowszy harmonogram prac dla inwestycji, która wypadła z obecnie realizowanego Krajowego Programu Kolejowego, oraz o parametry linii od Kozłowa przez Kielce do Skarżyska. Chcieli wiedzieć, skąd wezmą się pieniądze na inwestycję, skoro nie starczyło ich obecnie.

Obecnie wykonawca dokonuje aktualizacji koncepcji programowo-przestrzennej oraz raportu oddziaływania na środowisko. Zakończenie prac projektowych oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych planowane jest na drugą połowę 2022 roku – napisał sekretarz stanu Rafał Weber. Dodaje, że ogłoszenie pierwszego przetargu na roboty budowlane planowane jest w w III kwartale 2021 r., a wejście ich na plac budowy – na początku 2022 roku. – Przyjmując powyższe założenia zakończenie całości projektu będzie możliwe w I kwartale 2025 roku – ocenił.

Prace za około 1,7 mld złotych

Według szacunków PKP PLK SA łączna wartość robót może wynieść około 1,7 mld zł netto. Finansowanie robót budowlanych planowane jest z udziałem środków unijnych perspektywy 2021–2027. Natomiast wciąż nie jest pewne, jakie środki Unia Europejska będzie chciała przeznaczyć na inwestycje kolejowe.

Co istotne, nie należy spodziewać się bardzo wysokich prędkości na odcinku przeznaczonym do modernizacji. Zakres prac na większości odcinka Skarżysko – Kamienna – Kozłów przewiduje bowiem jedynie przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej w zakresie branży torowej oraz obiektów inżynieryjnych. Oczywiście – zmodernizowane zostaną, a nawet zbudowane od nowa, przystanki i stacje kolejowe, powstanie też całkiem nowa sieć trakcyjna oparta na nowych konstrukcjach wsporczych.

Prędkości nie będą powalać

– Po zrealizowaniu robót budowlanych w latach 2011-2016 na odcinku od stacji Radom do stacji Skarżysko – Kamienna podwyższono prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h, natomiast po wykonaniu planowanych robót budowlanych na odcinku Skarżysko – Kamienna – Kozłów zakłada się podwyższenie prędkości na odcinkach: Skarżysko-Kamienna – Tumlin do 110 km/h, Tumlin – Sitkówka Nowiny do 100 km/h, oraz Sitkówka Nowiny – Kozłów do 140 km/h – napisał Rafał Weber w odpowiedzi na interpelację poselską.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5