NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kiedy zacznie się modernizacja linii 8 od Skarżyska przez Kielce do Kozłowa?

| Michał Szymajda 08.07.2020 4,2k

Kiedy zacznie się modernizacja linii 8 od Skarżyska przez Kielce do Kozłowa?
Stacja kolejowa w KielcachFot. M. Szymajda
W odpowiedzi na interpelację posłanki Marzeny Okły-Drewnowicz i Konrada Frysztaka Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło zaawansowanie prac projektowych i plan dla prac budowlanych na linii nr 8 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną, Kielcami i Kozłowem.
Posłowie w interpelacji pytali m.in. o najnowszy harmonogram prac dla inwestycji, która wypadła z obecnie realizowanego Krajowego Programu Kolejowego, oraz o parametry linii od Kozłowa przez Kielce do Skarżyska. Chcieli wiedzieć, skąd wezmą się pieniądze na inwestycję, skoro nie starczyło ich obecnie.

Obecnie wykonawca dokonuje aktualizacji koncepcji programowo-przestrzennej oraz raportu oddziaływania na środowisko. Zakończenie prac projektowych oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych planowane jest na drugą połowę 2022 roku – napisał sekretarz stanu Rafał Weber. Dodaje, że ogłoszenie pierwszego przetargu na roboty budowlane planowane jest w w III kwartale 2021 r., a wejście ich na plac budowy – na początku 2022 roku. – Przyjmując powyższe założenia zakończenie całości projektu będzie możliwe w I kwartale 2025 roku – ocenił.

Prace za około 1,7 mld złotych

Według szacunków PKP PLK SA łączna wartość robót może wynieść około 1,7 mld zł netto. Finansowanie robót budowlanych planowane jest z udziałem środków unijnych perspektywy 2021–2027. Natomiast wciąż nie jest pewne, jakie środki Unia Europejska będzie chciała przeznaczyć na inwestycje kolejowe.

Co istotne, nie należy spodziewać się bardzo wysokich prędkości na odcinku przeznaczonym do modernizacji. Zakres prac na większości odcinka Skarżysko – Kamienna – Kozłów przewiduje bowiem jedynie przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej w zakresie branży torowej oraz obiektów inżynieryjnych. Oczywiście – zmodernizowane zostaną, a nawet zbudowane od nowa, przystanki i stacje kolejowe, powstanie też całkiem nowa sieć trakcyjna oparta na nowych konstrukcjach wsporczych.

Prędkości nie będą powalać

– Po zrealizowaniu robót budowlanych w latach 2011-2016 na odcinku od stacji Radom do stacji Skarżysko – Kamienna podwyższono prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h, natomiast po wykonaniu planowanych robót budowlanych na odcinku Skarżysko – Kamienna – Kozłów zakłada się podwyższenie prędkości na odcinkach: Skarżysko-Kamienna – Tumlin do 110 km/h, Tumlin – Sitkówka Nowiny do 100 km/h, oraz Sitkówka Nowiny – Kozłów do 140 km/h – napisał Rafał Weber w odpowiedzi na interpelację poselską.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5