Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kiedy zacznie się modernizacja linii 8 od Skarżyska przez Kielce do Kozłowa?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kiedy zacznie się modernizacja linii 8 od Skarżyska przez Kielce do Kozłowa?
Fot. M. SzymajdaStacja kolejowa w Kielcach
W odpowiedzi na interpelację posłanki Marzeny Okły-Drewnowicz i Konrada Frysztaka Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło zaawansowanie prac projektowych i plan dla prac budowlanych na linii nr 8 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną, Kielcami i Kozłowem.

Posłowie w interpelacji pytali m.in. o najnowszy harmonogram prac dla inwestycji, która wypadła z obecnie realizowanego Krajowego Programu Kolejowego, oraz o parametry linii od Kozłowa przez Kielce do Skarżyska. Chcieli wiedzieć, skąd wezmą się pieniądze na inwestycję, skoro nie starczyło ich obecnie.

Obecnie wykonawca dokonuje aktualizacji koncepcji programowo-przestrzennej oraz raportu oddziaływania na środowisko. Zakończenie prac projektowych oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych planowane jest na drugą połowę 2022 roku – napisał sekretarz stanu Rafał Weber. Dodaje, że ogłoszenie pierwszego przetargu na roboty budowlane planowane jest w w III kwartale 2021 r., a wejście ich na plac budowy – na początku 2022 roku. – Przyjmując powyższe założenia zakończenie całości projektu będzie możliwe w I kwartale 2025 roku – ocenił.

Prace za około 1,7 mld złotych

Według szacunków PKP PLK SA łączna wartość robót może wynieść około 1,7 mld zł netto. Finansowanie robót budowlanych planowane jest z udziałem środków unijnych perspektywy 2021–2027. Natomiast wciąż nie jest pewne, jakie środki Unia Europejska będzie chciała przeznaczyć na inwestycje kolejowe.

Co istotne, nie należy spodziewać się bardzo wysokich prędkości na odcinku przeznaczonym do modernizacji. Zakres prac na większości odcinka Skarżysko – Kamienna – Kozłów przewiduje bowiem jedynie przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii kolejowej w zakresie branży torowej oraz obiektów inżynieryjnych. Oczywiście – zmodernizowane zostaną, a nawet zbudowane od nowa, przystanki i stacje kolejowe, powstanie też całkiem nowa sieć trakcyjna oparta na nowych konstrukcjach wsporczych.

Prędkości nie będą powalać

– Po zrealizowaniu robót budowlanych w latach 2011-2016 na odcinku od stacji Radom do stacji Skarżysko – Kamienna podwyższono prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h, natomiast po wykonaniu planowanych robót budowlanych na odcinku Skarżysko – Kamienna – Kozłów zakłada się podwyższenie prędkości na odcinkach: Skarżysko-Kamienna – Tumlin do 110 km/h, Tumlin – Sitkówka Nowiny do 100 km/h, oraz Sitkówka Nowiny – Kozłów do 140 km/h – napisał Rafał Weber w odpowiedzi na interpelację poselską.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5