szukaj
Śledź nas:

Koniec modernizacji stacji w Jeleniej Górze [zdjęcia]

| inf. prasowa PKP PLK 03.07.2017 98

Koniec modernizacji stacji w Jeleniej Górze [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Koniec modernizacji stacji w Jeleniej Górze [zdjęcia]
Koniec modernizacji stacji w Jeleniej Górze [zdjęcia]
Koniec modernizacji stacji w Jeleniej Górze [zdjęcia]
Koniec modernizacji stacji w Jeleniej Górze [zdjęcia]
Ponad 27 mln zł netto przeznaczyły PKP PLK na komfortową obsługę podróżnych na stacji Jelenia Góra. Trzy windy, tablice informacyjne, infokioski, cztery przebudowane perony uprościły dostęp do pociągów. Poprawiła się trasa z Jeleniej Góry do Wrocławia. Podróż trwa 1 h 43 min – to prawie dwukrotnie krócej niż przed dekadą.
W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły modernizację stacji w Jeleniej Górze. Łatwiejszy jest dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych. – Modernizacja stacji w Jeleniej Górze była niezwykle ważną inwestycją, która zwiększyła komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Jestem pewien, że korzystający z kolei odczuwają te zmiany i chętniej podróżują koleją – mówi Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.

Wiaty zostały

Podróżni mają do dyspozycji cztery przebudowane, wyższe i wygodniejsze perony. Dostęp do pociągów ułatwiają 3 windy i platforma przyporęczowa. Sprawną i bieżącą informację o pociągach zapewnia nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Są elektroniczne wyświetlacze oraz infokioski na peronach i w budynku dworca. Działa informacja głosowa i system monitoringu. Podróżnych od deszczu chronią długie, stalowo-drewniane wiaty. Odnowiono je z zachowaniem historycznego wyglądu.

Bezpiecznie i wygodnie przejdą pasażerowie z peronów na dworzec. Zainstalowane jest nowe oświetlenie. Przejście podziemne gruntownie przebudowano. Prace objęły renowację tunelu i systemem odwodnienia. Wymieniono konstrukcje torów nad przejściem z zachowaniem historycznej stylistyki obiektu. Budynek dworca uzyskał dawny wygląd po uporządkowaniu zabudowy od strony peronu nr 1.

Modernizacja stacji objęła również tory i rozjazdy oraz sieć trakcyjną. Stacja może sprawniej obsłużyć więcej pociągów. Wzrósł też poziom bezpieczeństwa. Ogółem koszt modernizacji stacji wraz ze zwiększonym zakresem przeprowadzonych robót/ wyniósł prawie 27 mln zł netto.

Krótka podróż Wrocław – Jelenia Góra

Najkrótszy czas przejazdu ze stolicy Dolnego Śląska do Jeleniej Góry wynosi obecnie 1 h 43 min. W 2005 r. było to 3 h 38 min. W tym roku na inwestycje na poprawę linii nr 274 przeznaczono jeszcze ponad 62 mln zł.
W latach 2006 – 2016 z budżetu wydano na tę linię prawie 560 mln zł.

– Obecnie poprawiamy standard obsługi pasażerów w Jaworzynie Śląskiej. W maju oddano do eksploatacji jeden z dwóch modernizowanych peronów. Odnowione zostaną kolejne wiaty i przejście podziemne. Dostęp do peronu nr 3 ułatwi winda – mówi Andrzej Kudła, z-ca dyrektora Regionu Śląskiego Centrum Realizacji Inwestycji PLK.

W tym roku PLK rozpoczną także modernizację stacji: Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice. Planowana jest też budowa nowego zintegrowanego przystanku Wałbrzych Śródmieście. Zmodernizowane perony na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry są już na stacjach: Smolec, Mietków, Imbramowice, Wałbrzych Miasto, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Marciszów, Janowice Wielkie, Wojanów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS