NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koniec modernizacji linii 405 zaplanowano na czerwiec 2020

| Michał Szymajda 31.01.2020 5,1k

Koniec modernizacji linii 405 zaplanowano na czerwiec 2020
Pociąg relacji Ustka - Słupsk odjechał z przystanku Ustka UroczyskoFot. ms, rynek-kolejowy
W czerwcu 2020 mają się zakończyć wszelkie prace związane z modernizacją linii 405 od Szczecinka do Słupska i od Słupska do Ustki. 22 stycznia, po telewizyjnym reportażu opisującym problemy mieszkańców Miastka z wejściem na peron, uruchomiono windy na stacji.
Prace na linii 405 trwają od połowy 2017 roku. Pociągi ze Słupska do Szczecinka po modernizowanej linii ruszyły w lipcu 2019 roku. W grudniu 2019 udało się natomiast reaktywować codzienne połączenia kolejowe, z cyklicznym rozkładem jazdy, między Słupskiem a Ustką. W obu przypadkach pociągi muszą jednak zwalniać przed częścią przejazdów kolejowych z uwagi na brak działających urządzeń przejazdowych, nie zakończone są prace na niektórych przystankach pasażerskich. Aż do 22 stycznia na stacji Miastko, gdzie zlikwidowano przejście w poziomie torów, nie działały windy, co uniemożliwiało korzystanie z peronów osobom niepełnosprawnym. Na odcinku od Ustki do Słupska wciąż nie działa mijanka w Charnowie, która przyda się w sezonie, gdy z linii będą korzystać także Koleje Mazowieckie i PKP Intercity.

– Zakończenie prac na linii nr 405 planowane jest na połowę czerwca 2020. Kontynuowane są prace w branży teletechnicznej, uzupełnianie małej architektury na peronach (m. in. wiaty, oznakowanie, kosze na śmieci) oraz roboty okołotorowe na całym odcinku rewitalizowanej linii. Montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejazdach kolejowo-drogowych – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

Przedstawiciel zarządcy infrastruktury dodaje, że nowy system sterowania ruchem kolejowym został w części uruchomiony. Kolejno, do czerwca, będzie uruchamiane Lokalne Centrum Sterowania Miastko i Słupsk oraz mijanki Kawcze, Kępice, Słonowice i Charnowo Słupskie. Pociągi mogą się „krzyżować” na stacjach Miastko i Słupsk oraz na mijance Biały Bór.

W ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 405 między Miastkiem a Słupskiem i Ustką PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały 70 km linii oraz 19 stacji i przystanków, gdzie poprawił się komfort obsługi pasażerów kolei. Dostęp do kolei poprawił się dzięki oddaniu do użytku dwóch nowych przystanków – Słupsk Północny oraz Ustka Uroczysko (tutaj trwają jeszcze ostatnie prace) – z których podróżni korzystają od grudnia 2019 r., wraz z uruchomieniem codziennych pociągów ze Słupska do Ustki. O tym jak w praktyce wygląda kursowanie pociągów na tym odcinku można przeczytać tutaj.

Jak zapewnia PKP PLK, po zakończeniu wszystkich prac w ramach inwestycji pociągi pojadą z prędkością do 100 km/h po niemal całej linii, co skróci czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem o około 12 minut. Przynajmniej w teorii – bo po całej linii nie kursują obecnie pociągi w takich relacjach. Prace modernizacyjne są opóźnione w stosunku do pierwotnego harmonogramu o około pół roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5