Partnerzy serwisu:
Biznes

Koniec 14WE w SKM Warszawa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
25-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koniec 14WE w SKM Warszawa
Jeżeli znajdzie się nabywca, to jeszcze w tym roku warszawska Szybka Kolej Miejska pozbędzie się ostatnich sześciu pociągów 14WE. To najstarsze składy przewoźnika, bazujące na konstrukcji zespołów trakcyjnych EN57. Dwa takie pociągi dzierżawią już od SKM Koleje Śląskie.

SKM nie przyjmuje bezpośrednio ofert, a zgłoszenia zainteresowania kupnem pociągów. Sprzedaż nastąpi w trybie negocjacji, chyba że potencjalny nabywca zechce zorganizować przetarg na zakup pociągów. SKM deklaruje wówczas, że do niego przystąpi.

W ubiegłym roku Koleje Śląskie wydzierżawiły dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE od warszawskiego przewoźnika na 12 miesięcy z opcją wykupu po zakończeniu okresu dzierżawy. Wcześniej warszawska SKM narzekała na awaryjność pociągów 14WE, zbudowanych na układzie napędowym pociągów EN57. Zaplanowano przebudowę pociągów, m. in. pod kątem zmiany napędu na asynchroniczny, jednak z tych planów zrezygnowano.

W sumie Newag wybudował dziewięć składów 14WE. Najpierw, w 2005 roku wybudowane sześć dla SKM Warszawa. Był to pierwszy tabor nowopowstałego stołecznego przewoźnika. Następnie wybudowany został tak zwany Pociąg Papieski, który kursuje w woj. małopolskim, a w 2007 roku SKM otrzymała dwa kolejne pojazdy. Teraz SKM Warszawa już ich praktycznie nie potrzebuje, ponieważ zostały zastąpione przez pociągi 35WE wyprodukowane przez firmę Newag.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Tabor i technika

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Jakub Madrjas 04 lutego 2020

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Jakub Madrjas 09 grudnia 2019

Koleje Śląskie zabezpieczyły się pojazdami 14WE

Tabor i technika

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

Fotorelacje

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2017

Zobacz również:

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Tabor i technika

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

Jakub Madrjas 04 lutego 2020

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Tabor i technika

14WE wróciły do Kolei Śląskich

Jakub Madrjas 09 grudnia 2019

Koleje Śląskie zabezpieczyły się pojazdami 14WE

Tabor i technika

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

Fotorelacje

KŚ zadowolone z powrotu 14WE. Logo SKM nie przeszkadza [zdjęcia]

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5