Jeżeli znajdzie się nabywca, to jeszcze w tym roku warszawska Szybka Kolej Miejska pozbędzie się ostatnich sześciu pociągów 14WE. To najstarsze składy przewoźnika, bazujące na konstrukcji zespołów trakcyjnych EN57. Dwa takie pociągi dzierżawią już od SKM Koleje Śląskie.
SKM nie przyjmuje bezpośrednio ofert, a zgłoszenia zainteresowania kupnem pociągów. Sprzedaż nastąpi w trybie negocjacji, chyba że potencjalny nabywca zechce zorganizować przetarg na zakup pociągów. SKM deklaruje wówczas, że do niego przystąpi.
W ubiegłym roku Koleje Śląskie wydzierżawiły dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE od warszawskiego przewoźnika na 12 miesięcy z opcją wykupu po zakończeniu okresu dzierżawy. Wcześniej warszawska SKM narzekała na awaryjność pociągów 14WE, zbudowanych na układzie napędowym pociągów EN57. Zaplanowano przebudowę pociągów, m. in. pod kątem zmiany napędu na asynchroniczny, jednak z tych planów zrezygnowano.
W sumie Newag wybudował dziewięć składów 14WE. Najpierw, w 2005 roku wybudowane sześć dla SKM Warszawa. Był to pierwszy tabor nowopowstałego stołecznego przewoźnika. Następnie wybudowany został tak zwany Pociąg Papieski, który kursuje w woj. małopolskim, a w 2007 roku SKM otrzymała dwa kolejne pojazdy. Teraz SKM Warszawa już ich praktycznie nie potrzebuje, ponieważ zostały zastąpione przez pociągi 35WE wyprodukowane przez firmę Newag.