NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Konferencja o nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym

| Tor-Audytor 08.12.2016 134

Konferencja o nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym
Fot. Marta Mazurczak, TOR Konferencje
6 grudnia w Warszawie blisko 100 uczestników wzięło udział w spotkaniu poświęconym nowelizacji Ustawy o transporcie kolejowym z 2016 roku, a przede wszystkim tzw. „dużej nowelizacji" opublikowanej 29 listopada, implementującej postanowienia Dyrektywy 34/2012 o utworzeniu jednolitego obszaru kolejowego. Konferencja została zorganizowana przez Tor-Audytor, Railway Business Forum (RBF), Izbę Gospodarczą Transportu Lądowego (IGTL) i TOR Konferencje (organizator techniczny).
„Duża nowelizacja” jest rzeczywiście duża, i pod względem ilości zmian, i ich znaczenia dla rynku kolejowego. Wprowadza ona pojęcia jednolitej infrastruktury kolejowej, jej zarządcy, infrastruktury prywatnej, zasad udostępniania, wiele nowych definicji, zmianę umocowania i kompetencji Prezesa UTK. Zupełną nowością są „obiekty infrastruktury usługowej”. Przepisy są dosyć skomplikowane, zawierają w rożnych miejscach katalogi wyłączeń i rozbudowane przepisy przejściowe. Zmieniają się warunki funkcjonowania przewoźników, zarządców infrastruktury, ale przede wszystkim dotychczasowych „użytkowników bocznic”. Generalnym założeniem jest jak najszersze udostępnianie równych części infrastruktury na zasadach niedyskryminujących wszystkim chętnym aplikantom. Dotyczy to np. obiektów infrastruktury usługowej stacji, stacji rozrządowych , manewrowych, terminali, infrastruktury w portach, urządzeń do obsługi taboru (np. myjnie) czy stacji paliw.

W konferencji pośród wielu prelegentów, wzięli udział także przedstawiciele Departamentu Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa - autorzy nowelizacji. O randze tematu świadczy fakt, że w konferencji wziął udział podsekretarz stanu w MIiB - Andrzej Bittel.

Niestety, stopień złożoności zagadnienia i zderzenie założeń ustawowych z konkretnymi, praktycznymi aspektami funkcjonowania poszczególnych układów sieci i obiektów kolejowych spowodowały, że poszczególnie przedsiębiorstwa kolejowe muszą jeszcze „przespać się” z tym problemem. Uczestnicy wydarzenia zgodzili się w konkluzji, że temat powinien być kontynuowany i powtarzany. Kolejną taką konferencję organizatorzy merytoryczni (Tor-Audytor i IGTL) planują zorganizować pod koniec lutego 2017 r. Będziemy na bieżąco informować o terminach i programie przyszłorocznej edycji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Nasze konferencje

Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5