NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku

| Michał Szymajda 28.07.2020 26

Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Polregio ponownie szuka firmy przewozowej, która uruchomi autobusy komunikacji zastępczej między Malborkiem a Kwidzynem. Pociągi nie jeżdżą tu od marca 2018 roku.
Wiadomo już, że po wakacjach pociągi nie wrócą na linię kolejową 207 od Malborka do Grudziądza. Polregio poszukuje właśnie firmy transportowej, która autobusami będzie wozić pasażerów wzdłuż torów. Będzie to robić od 1 września do 7 listopada. Później zapewne także, ponieważ PKP PLK podaje, że zakończenie zasadniczych prac budowlanych oraz przywrócenie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn, zgodnie z deklaracją wykonawcy, planowane jest do końca 2020 r. Nie oznacza to końca wszystkich robót. A to oznacza, że prace np. na przejazdach czy przy systemach sterowania ruchem kolejowym, będą kontynuowane po tym terminie, co może ograniczyć prędkość pociągów.

Umowę na przebudowę linii podpisano 12 czerwca 2017 roku. Prace rozpoczęły się na wiosnę 2018 roku, a pociągi nie kursują po niej od marca 2018. Podczas uroczystości podpisania umowy zapewniano, że koniec prac będzie miał miejsce jesienią 2019 roku, wkrótce nad linią zaczęły gromadzić się czarne chmury.

Tym razem PKP PLK ma dobre informacje. Na stacjach Kwidzyn i Ryjewo prace są bowiem zrealizowane w 90 procentach.

– Zamontowano nowe oświetlenie LED, są też wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Gotowa jest konstrukcja przejścia podziemnego w Kwidzynie wraz z wyjściami na perony oraz szybami wind, dzięki którym stacja stanie się dostępniejsza dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

Przebudowane perony mają wyremontowane zabytkowe wiaty oraz nową antypoślizgową nawierzchnię. Są też wyższe, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów. Nowy układ torowy stacji tworzy prawie 8 km nowych torów oraz 29 rozjazdów. Kończą się prace w nowym budynku nastawni, gdzie montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Gotowe są konstrukcje przebudowanych peronów w Gościszewie, Sztumskiej Wsi i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Na stacji Sztum wznowiono prace przy budowie nowego układu torowego. Po wykonaniu prac ziemnych i wzmocnieniu gruntu rozpocznie się układanie torów i rozjazdów. Remontowany jest budynek nastawni. Między Malborkiem a Kwidzynem wymieniono 32 km torów. Prowadzone są prace okołotorowe: umacnianie skarp i rowów, budowa odwodnienia.

– Z kolei na stacji Ryjewo, na peronie wyspowym są nowe wiaty, ławki, oznakowanie oraz energooszczędne oświetlenie. Trwa tu jeszcze przebudowa torów – dodaje rzecznik PLK.
Po zakończeniu przebudowy odcinka linii między Malborkiem a Gardeją (granica województwa pomorskiego) prędkość szlakowa zostanie zwiększona dla pociągów pasażerskich do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowych, do 100 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (824)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (824)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5