NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Komunikacja zastępcza PKP IC ominęła Machnacz i Wasilków. Nie było jak tam dojechać

| Michał Szymajda 25.02.2021 82

Komunikacja zastępcza PKP IC ominęła Machnacz i Wasilków. Nie było jak tam dojechać
Zdjęcie ilustracyjnefot. M. Szymajda
Kilkukrotnie w okresie ostatnich ostrych mrozów PKP Intercity wprowadzało autobusową komunikację zastępczą za pociąg Hańcza na odcinku Białystok – Suwałki. W teorii autobusy te powinny obsłuchiwać także maleńkie stacyjki Machnacz i Wasilków. Ale tak się nie stało.
Od początku obowiązywania rozkładu jazdy 2020/2021 PKP Intercity zmieniło dużą część postojów technicznych swoich pociągów na postoje handlowe. Tego od przewoźnika wymagało Ministerstwo Infrastruktury, które widziało w tym szansę na poprawę obsługi niewielkich stacji. Zmiana spowodowała między innymi, że pociąg IC Hańcza, w drodze z Białegostoku do Suwałk zatrzymuje się w Machnaczu w powiecie białostockim. Mieszka w nim, według danych GUS, 21 osób. Hańcza w drodze powrotnej zatrzymuje się też w miasteczku Wasilków, z gotowością do zabrania na pokład pasażerów.

Ale przez kilka dni stycznia pociągów w obu miejscowościach nie było. Z uwagi na awarię taboru trzeba było zorganizować komunikację zastępczą. I wtedy okazało się, że zmienione z technicznych na handlowe postoje generują problemy.

– Autobusy ZKA, które kursowały z Sokółki do Białegostoku, nie zjeżdżały do Wasilkowa. Podobnie było w przypadku Machnacza dla kursów z Białegostoku do Sokółki. Obsługę przystanków w Wasilkowie i Machnaczu uniemożliwiły trudne warunki atmosferyczne, skutkujące oblodzeniem i zaśnieżeniem dróg dojazdowych, powodującymi brak przejazdu – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. W Wasilkowie i Machnaczu zatrzymywały się tylko te pociągi PKP Intercity, dla których udało się zorganizować lokomotywę elektryczną (dla odcinka od Białegostoku do Sokółki, gdzie jest sieć trakcyjna), normalnie bowiem pociągi w kierunku Suwałk obsługiwane są trakcją spalinową, której, z uwagi na awarie, zabrakło.

– Drużyny konduktorskie za każdym razem sprawdzały, czy mają pasażerów do/z Wasilkowa i Machnacza, aby w razie zaistnienia konieczności móc służyć pomocą potrzebującym podróżnym. Ponadto informacja o braku dojazdu do tych stacji była podawana na poszczególnych stacjach i przystankach osobowych – poinformowała przedstawicielka PKP Intercity.

PKP Intercity zapowiedziało, że będzie monitorować frekwencję pasażerów, którzy skorzystają z postoju w Machnaczu i Wasilkowie. Od marcowej korekty rozkładu jazdy na obu stacjach wciąż będą się zatrzymywać niektóre pociągi PKP Intercity.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5