NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Kolejom Śląskim wyrósł autobusowy konkurent

| Jakub Dybalski, Transport-Publiczny.pl 12.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-02-12 13:30:44 Autor: Dela
---.free.aero2.net.pl
Ostatni akapit jest zaprzeczeniem tytułu. Co oni tam biorą? :-(
2015-02-12 14:08:21 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Kolejna dezintegracja komunikacji. Ale jeśli to wypali, będę bardzo zaskoczony. Jaka jest obecnie frekwencja?
2015-02-12 14:21:25 Autor: Kflik
---.60.129.178
Tym autobusem obecnie nikt nie jeździ.
Mimo ceny 1zł.

aczkolwiek nie nazwałbym tego dezintegracja.
Z punktu widzenia podróżnego byłoby to bardzo dobre gdyby kursował w innych godzinach. Obecnie w dni wolne jedzie z Gliwic ten autobus, pociąg, 840 a potem za godzinę powtórka.

Gdyby dzięki niemu w dni wolne było "cokolwiek" z Gliwic do Katowic co pół godziny a nie co godzinę to byłoby bardzo dobrze.

Obecnie mają ponoć w planach dodanie przystanku tuż przy Politechnice Śląskiej co może być atrakcyjne dla studentów, gdyż odpadnie im spacerek od dworca.
2015-02-12 14:29:01 Autor: ja
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Dela!!!
Czytaj dobrze ostatnie akapity mówią o miejskich autobusach a to jest prywatny przewoźnik.
Póki co jak jest pusto na drogach to ok wystarczy jednak jakiś wypadek,korek i już klapa a jednak pociąg wjeżdża praktycznie do centrum Katowic czy Gliwic
2015-02-12 14:35:20 Autor: traveller
---.static.ssm.silesia.pl
Z obserwacji frekwencji to 2-3 osoby na kurs, ciekawe ile pociągną dopłacając do interesu... A DTŚ już się nieźle korkuje i będzie tylko gorzej... A na trasie Gliwice-Katowice po wykonaniu rewitalizacji odcina Chorzów Batory-Katowice czas jazdy jeszcze się skróci. Natomiast w Katowicach z dworca kolejowego jest bliżej do ważnych instytucji, także na wiele uczelni, pod dworcem jest także dworzec autobusowy miejski, więc jazda pociągiem jest pod wieloma względami jest po prostu lepsza. A już widzę, jak studenci zapłacą 6 zł, gdy pociąg maja za mniej niż 2,5 zł...
2015-02-12 14:47:50 Autor: jas
---.telpol.net.pl
a co z linią Katowice - Trzebinia , "wykosili" konkurencję i co.....też się wycofali .Teraz ani Chrzanów ani Trzebinia nie mają szybkiego połączenia przez A-4 .
2015-02-12 14:50:09 Autor: Kflik
---.60.129.178
Akurat dogodność przystanków to zależy dla kogo.

Ten autobus ma mieć postój przy Politechnice Śląskiej - to dla studentów byłoby bardzo dogodne, także część mieszkańców miałaby bliżej niż iść/jechać od dworca.
z kolei w Katowicach też zależy dla kogo. Dworzec PKS jest tuz przy przystanku Sokolska gdzie zatrzymuje się wiele autobusów, zwłaszcza w stronę Siemianowic. One nie stają pod dworcem kolejowym. Także do autobusów w stronę Zagłębia jest nieco bliżej z dworca PKS.

Największy plus z tego autobusu byłby w dni wolne. Obecnie pociągi raz na godzinę to za mało.
Jeśli nie da się by było więcej pociągów, nie da się mieć autobusów komercyjnie (840 odpada ze względu na czas przejazdu) to powinno się dopłacać do jakiś autobusów - choćby tylko w dni wolne miały jeździć. Lub 870 w dni wolne. Ale koniecznie tak dobrane godziny by uzupełniały się z pociągiem (a nie dublowały jak teraz).
2015-02-12 14:52:05 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"Akurat dogodność przystanków to zależy dla kogo.

Ten autobus ma mieć postój przy Politechnice Śląskiej - to dla studentów byłoby bardzo dogodne, także część mieszkańców miałaby bliżej niż iść/jechać od dworca.
z kolei w Katowicach też zależy dla kogo. Dworzec PKS jest tuz przy przystanku Sokolska gdzie zatrzymuje się wiele autobusów, zwłaszcza w stronę Siemianowic. One nie stają pod dworcem kolejowym. Także do autobusów w stronę Zagłębia jest nieco bliżej z dworca PKS.

Największy plus z tego autobusu byłby w dni wolne. Obecnie pociągi raz na godzinę to za mało.
Jeśli nie da się by było więcej pociągów, nie da się mieć autobusów komercyjnie (840 odpada ze względu na czas przejazdu) to powinno się dopłacać do jakiś autobusów - choćby tylko w dni wolne miały jeździć. Lub 870 w dni wolne. Ale koniecznie tak dobrane godziny by uzupełniały się z pociągiem (a nie dublowały jak teraz)."
Doigrali się. Kombinowali z rozkładem na niekorzyść pasażera, razem UMWŚ i "fotelem" no... to rynek nie znosi próżni.
2015-02-12 15:15:18 Autor: hajciu
---.dynamic.chello.pl
Wyluzujcie, tym Interem nikt nie jeździ i to nawet za złotówke. Zwinie sie wkrótce a kolej odtrąbi sukces. Jeszcze by tego brakowalo, by bezczelnie mozna by konkurowac z pociagiem w wielkiej aglomeracji.
2015-02-12 15:58:38 Autor: diobeł
---.centertel.pl
Złodzieje bilety po 15 zł z Jaworzna do Krakowa...a z Krakowa do Katowic za 6 zł można jechać innym przewoznikiem
2015-02-12 16:30:53 Autor: Kflik
---.60.129.178
@hajciu

brak tego autobusu to nie będzie sukces.

sukcesem to byłoby uzupełnienie dziur w rozkładzie pociągów na Gliwice - Katowice, zwłaszcza wszystkich godzinnych dziur w weekendy.
Można je zasypać pociągiem albo właśnie....autobusem.
2015-02-12 17:20:54 Autor: aa bb cc
---.static.ip.netia.com.pl
Inter wybrał zły moment na rozpoczęcie działalności na tej trasie. Mogli poczekać do kwietnia, prawdopodobnie wtedy zacznie się totalna padaka na linii S1, o ile remont Katowice - Chorzów Batory faktycznie wówczas wystartuje.
2015-02-12 20:12:26 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Cóż, fajnie jakby PLK poszła za ciosem (Gliwice - Batory) i coś zrobiła od Chorzowa Batorego do Katowic, choć między Batorym a Rudą mega speedu ni mo! :D Taka uczciwa v100 - tyle chcemy!
2015-02-12 22:18:48 Autor: Linto
---.leon.com.pl
Tylko przewoźnik bez odpowiedniego marketingu i jakiejś rozsądnej polityki taryfowej jak Koleje Śląskie może bać się każdego busiarza i autobusiarza na Śląsku... Bo gdyby śledzili poczyniania firm takich chociażby jak BusBrothers czy Inter - mogliby swoją polityka taryfową przyciągnąć do siebie tych pasażerów których stracili na rzecz prywaciarzy. Problem w tym że w KŚ wszystko "wsio radno". Tak jak w czasach ŚZPR - nikomu na ilości pasażerów nie zależy bo najważniejsza jest dotacja.
2015-02-13 06:34:56 Autor: jako co łaska (dawniej amigo.ze.szwecji)
---.opera-mini.net
Naprawdę ? :-)
2015-02-14 11:09:01 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Cóż, fajnie jakby PLK poszła za ciosem (Gliwice - Batory) i coś zrobiła od Chorzowa Batorego do Katowic, choć między Batorym a Rudą mega speedu ni mo! :D Taka uczciwa v100 - tyle chcemy!"
Co tak słabo, 120 da się wycisnąć (no może poza stacjami, gdzie królują angliki). A jeśli optymalizacja do 130 km/h by doszła do skutku mamy kolejne skrócenie czasu jazdy (typowo pod ruch regionalny, gdzie można to wykorzystać).
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS