PKP Intercity szuka serwisanta 24 lokomotyw EU/EP07. To kolejny przetarg na naprawę jednostek elektrycznych. W odrębnym przetargu spółka szuka serwisanta zespołów napędowych, przetwornic i wózków lokomotyw.
Narodowy przewoźnik
kończy poprzedni przetarg obejmujący 48 lokomotyw EU/EP07. W zamówieniu tym podzielonym na 6 części nie udało się wyłonić serwisanta 24 pojazdów, gdyż złożone oferty przewyższały możliwości finansowe spółki.
Ze specyfikacji
tego przetargu wynikało, że zakres naprawy będzie bardzo ograniczony i obejmie elementy, które przy naprawach tego typu lokomotyw i tak w większości przypadków wymieniano. W elektrowozach zamontowany ma być wygodniejszy fotel maszynisty, klimatyzatory, nowe rolety i klejone szyby czołowe. Lokomotywy otrzymać mają nowe radiotelefony cyfrowe pozwalające na łączność w systemie GSMR/VHF.
27 lipca PKP Intercity ogłosiły przetarg na naprawę na 4. poziomie utrzymania 24 lokomotyw. W odrębnym postępowaniu PKP Intercity szuka serwisanta podzespołów do lokomotyw. To zamówienie obejmuje serwis 48 kompletnych zespołów napędowych (silnik trakcyjny z zestawem kołowym), 48 przetwornic dwumaszynowych i 36 kompletnych wózków napędowych.
PKP Intercity ogłosiło wczoraj również przetargi, w których szuka wykonawcy naprawy głównej
42 wagonów drugiej klasy. Spółka zamawia też modernizację
10 wagonów 1. klasy oraz serwis trzech
lokomotyw EP09. Ponadto przewoźnik chce wydzierżawić 7 lokomotyw spalinowych, o czym pisaliśmy
tutaj.