Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejny przetarg na przełożenie torów na linii 207. Czy uda się ją ożywić w 2021 roku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejny przetarg na przełożenie torów na linii 207. Czy uda się ją ożywić w 2021 roku?
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK odrzuciła jedyną ofertę w przetargu na przebudowę układu geometrycznego linii 207 na 500-metrowym odcinku między Sadlinkami a Kwidzynem. Rozpisany został kolejny przetarg, ale trzeba sobie zadać pytanie o to, czy po całej linii pociągi pojadą w końcu 2021 roku. Jej modernizacja i tak ma ogromne opóźnienie.

PKP Polskie Linie Kolejowe wyjaśniają konieczność dokonania zmiany układu geometrycznego torów w obrębie likwidowanego przystanku osobowego Białki, na szlaku Sadlinki – Kwidzyn, w taki sposób:

„Lokalizacja tego odcinka występuje w bardzo niekorzystnym miejscu – na dwóch odwrotnie skierowanych łukach, w środku szlaku i na początku wzniesienia 12‰ w kierunku stacji Kwidzyn. Pozostawienie tego miejsca ze zmniejszoną prędkością, w przypadku pociągów poruszających się w kierunku stacji Kwidzyn, z uwagi na profil linii, uniemożliwi jej zwiększenie także po jego minięciu. W praktyce oznacza to, że założone ograniczenie prędkości dla pociągów jadących w kierunku stacji Kwidzyn, zamiast występować na odcinku ok 600 m, będzie funkcjonowało aż do samej stacji Kwidzyn, tj. na długości 5,8 km”.

Polskie Linie Kolejowe dodają ponadto, że przebudowa pozwoli uzyskać warunki skrzyżowania toru z drogą wojewódzką nr 532 w km 90,125 zgodnych z aktualnym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie.

Konieczne liczne działania administracyjne

Dlaczego to zadanie niełatwe? Ponieważ jego realizacja wiąże się z koniecznością wykupu gruntów oraz uzyskania opinii od gestorów sieci, decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (wniosek został już złożony), podziału geodezyjnego wraz z wykupem działek oraz pozwolenia na budowę. Przypomnijmy, że konieczność uzyskania podobnych dokumentów w wypadku budowy dla innej inwestycji prowadzonej przez PKP PLK, krótkiej 3-kilometrowej łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ, obecnie opóźnia inwestycję o dwa lata. 

Tymczasem PKP Polskie Linie Kolejowe unieważniły pierwszy przetarg na przebudowę linii na 500-metrowym odcinku. Jedyny oferent, PPM-T, będące spółką zależną PKP PLK, zadeklarował wykonanie prac na wspomnianym odcinku za 13 mln zł. brutto. To znacznie przekracza możliwości PLK, które na przeniesienie linii mogę przeznaczyć zaledwie 4,8 mln zł brutto. W tej sytuacji przetarg został unieważniony a zarządca 4 lutego ogłosił już nowy. Termin składania ofert upłynie 19 lutego.

Otwarcie linii 207 w 2021 roku pod znakiem zapytania

Rodzi to pytanie o to, czy całą linię, zgodnie z obietnicami PKP PLK uda się otworzyć z końcem roku (otwarcie odcinka Malbork – Kwidzyn planowane jest wcześniej – na czerwiec 2021).

– Harmonogram prac na odcinku 90,020-90,570 km zakłada ich zakończenie w tym roku. Taki sam jest deklarowany przez wykonawcę termin wznowienia ruchu pociągów na odcinku Kwidzyn - granica województwa – napisał krótko Przemysła Zieliński z PKP Polskich Linii Kolejowych. Tymczasem wciąż nie rozpoczęły się prace nad likwidacją osuwiska na linii 207 pod Kwidzynem.

Przypomnijmy, że otwarcie linii dla ruchu miało pierwotnie nastąpić w grudniu 2018 roku, a koniec wszystkich prac w październiku 2019 roku. Oznacza to, że opóźnienie otwarcia linii wynosi opóźni się o co najmniej 30 miesięcy dla odcinka Malbork-Kwidzyn i 36 miesięcy dla reszty linii. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5