NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolejny fragment linii 274 będzie remontowany

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 24.04.2015 197

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-24 13:16:23 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Super! To kiedy przyspieszony KD z czasem z "1" z przodu? To by było coś...
2015-04-24 16:54:20 Autor: sluchaczMalb
---.play-internet.pl
Jadę właśnie pociągiem PR Gdynia z Gdyni do Malborka...ehhh średnia prędkość 42km/h..jak ten złom się muli...niesamowite. ..te pociągi jeżdżą dłużej niż przed remontem E65. Ktoś tu wspominał ze PR Gdynia to patologia i miał racje !
2015-04-24 17:05:49 Autor: Noel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Było by miło gdyby KD zaczęło wprowadzać pociągi przyspieszone na takich połączeniach jak Jelenia - Wrocław czy Węgliniec - Wrocław, szczegółnie że infrastruktrura jest w coraz lepszym stanie!
2015-04-24 18:57:12 Autor: et21
---.17.40.106
@Noel @Pn11

Julia, wyjazd z JG 6.23, przyjazd do Wro 8.33 (w tym 5min postoju w Kątach). Było lepiej, wyjazd z JG o 6.36, przyjazd 8.43 - 2.07. Zobaczymy co będzie, jak pokończą remonty.
2015-04-24 20:33:27 Autor: ambroży
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
KD mają służyć pasażerom, a nie latać po linii zatrzymując się na kilku najważniejszych stacjach, ścigając się z busami i pobijając kolejne rekordy. Jak ktoś chce dojechać szybko z J.G. do Wrocławia to od tego jest PKS (czas nawet poniżej 2h), ewentualnie TLK. A czym ludzie dojadą do pracy z Trzcińska, Ciechanowic, Marciszowa i innych mniejszych miejscowości? Od kiedy KD weszły na linię do Jeleniej Góry, zlikwidowały prawie wszystkie postoje na stacji Wałbrzych Fabryczny (niezorientowanym wyjaśnię, że jest to stacja najbliżej centrum miasta w Wałbrzychu). Brawo KD! Widać dla firmy lepiej pochwalić się na swoim profilu fejsbookowym, że pociąg pobił kolejny rekord prędkości jadąc do J.G. 2 minuty krócej niż poprzednio niż zadbać o kolej służącą pasażerom.
2015-04-24 23:01:43 Autor: et21
---.centertel.pl
@ambroży

,,Ekspresowe'' pociągi R masz aż dwa w ciągu dnia:
- Julię JG-Wro o 6.23 (69824, KD) i Daisy Wro-JG o 16.03 (66877, PR).

Notabene w/w Daisy jest wytrasowany na kiblu i w dodatku po torze nr 1 na Marciszów-Janowice, wskutek czego wszystkie oszczędności z braku zatrzymań diabli biorą. Poza tym, widziałeś ile ludzi wsiada w Ciechanowicach, Witkowie i Wojanowie? Mało. A w Marciszowie zatrzymuje się wszystko, łącznie z TLK. Nie masz zatem co kierować swoich żali do KD.

Po pierwsze, chciałbym zobaczyć kiedyś wszystkie przystanki typu Wojanów, Trzcińsko, Ciechanowice, Witków, Boguszów typu ,,na żądanie''. Po drugie, chciałbym mieć kiedyś super-ekspres JG-Wro z zatrzymaniem TYLKO w Wałbrzychu Mieście i czasem 1.30. Takie marzenia.
2015-04-25 06:54:09 Autor: WItek
---.kamiennagora.vectranet.pl
@ambroży

Wałbrzych Fabryczny może i jest najbliżej centrum, ale już od dawna bardzo mało kto z niego korzystał, głownie
ze względów bezpieczeństwa. Budowa przystanku Wałbrzych Śródmieście pewnie już całkowicie przesądzi o
postojach na "Fabryce".

Natomiast sam przetarg szykują małą rewolucję w Marciszowie. Modernizacja peronu nr 3, wymiana 10 rozjazdów, modernizacja
urządzeń srk na przekaźnikowe (przekaźnikowo-komputerowe) i oczywiście torowisko. Polecam lekturę PFU.
2015-04-25 15:12:40 Autor: Marita
---.158.219.109.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Track tec construction PRKII będzie to robił razem z koncernem Infrakol, tak przewiduje.
2015-04-25 21:09:16 Autor: rysiekchaszcz
---.skranetcan.pl

rysiekchaszcz
Czy w tym portalu pracuje jakiś inteligentny moderator ????. Klikam po prawej w link: "GWTR pojedzie w południowych Czechach za niemal połowę stawki ČD " a to mi się otwiera. Bo jedyne co Admin potrafi na R.K. to "..zmoderowano..."
2015-04-26 15:19:07 Autor: raf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ et21: A do kogo kierować pretensje, jak nie do KD? To spółka odpowiada za to, na jakich stacjach się zatrzymuje. Zdziwiłbyś się, ile osób wsiada na takich stacjach jak wsiada Ciechanowice, Witków czy Trzcińsko. Jak niby ludzie mają dojeżdżać do pracy a uczniowie do szkół, skoro pociąg to dla nich jedyny środek transportu?

Z większych miast typu Wałbrzych, Boguszów-Gorce, czy nawet Marciszów ludzie mają bezpośrednie busy do Wrocławia. KD jak widać woli ścigać się z busami niż szukać niszy tam, gdzie nie ma innej komunikacji. To może niech jeżdżą komercyjnie, a nie za nasze pieniądze zatrzymują się tylko tam, skąd są największe potoki pasażerskie? Myślałem, że publiczny przewoźnik jest po to, żeby wypełnić lukę na rynku przewozów, tam gdzie nie opłaca się jeździć prywaciarzom.

Kolej sama sobie strzela w stopę takimi zagrywkami. Popatrz jak jest w Czechach, gdzie kolej dociera do każdej pipidówy, zatrzymuje się nawet na małych stacjach i ludzie chętnie korzystają z kolei, bo są do niej przyzwyczajeni. A u nas 4 pociągi na dobę, więc ludzie już dawno pokupowali samochody, bo mają gdzieś taki transport. Nie dziw się potem, że gdzieś na stacji pociąg zabiera tylko powietrze.
2015-04-26 15:25:38 Autor: raf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ WItek:

O jakich "względach bezpieczeństwa" piszesz? Sam wiele razy wsiadałem na Fabrycznym i nigdy nic złego mi się tam nie stało. Stacja jak każda inna, tyle że położona nieco na uboczu. Może warto czasem samemu tam wysiąść, zamiast kierować się tylko tym, co się widzi z okna pociągu?

Mało ludzi tam wsiadało, bo kolej dawno odzwyczaiła mieszkańców od korzystania z tej stacji. Właściwie bez szczegółowej analizy rozkładów nigdy nie wiadomo, czy pociąg tam staje czy nie, a teraz jest jeszcze gorzej (śladowa liczba pociągów). Wsiadasz np. we Wrocławiu i nie wiesz, czy dany pociąg staje na Fabrycznym, czy nie - każdy woli więc wysiąść w Mieście.

Typowy sposób wygaszania frekwencji na stacjach, tak jak się dawniej robiło na niektórych liniach. Mało ludzi jeździ to jaką jedyną metodę zna kolej? Ograniczyć jeszcze bardziej liczbę pociągów. Podobnie zaorano niektóre stacje, w tym Fabryczny.
2015-04-27 07:22:13 Autor: et21
---.dynamic.gprs.plus.pl
@raf

Jeżeli masz aż poczucie misji, to zapraszam do walki o Pisarzowice, Leszczyniec, Ogorzelec i Karpacz. Poza tym, napisałem że ,,ekspresowe'' pociągi masz DWA z bodaj 11. Zresztą od ostatniej zmiany Julia od Jaworzyny zatrzymuje się wszędzie, a poza tym plan nie wynika z widzimisię KD tylko Wydziału Transportu UMWD. Pisz na Mazowiecką.

Dla zadu** typu Rędziny, Karpniki, Gruszków, Bukowiec, Ciechanowice, Witków, Wojanów itp. itd. to powinny być dozorowane parkingi typu PnR w JG, Janowicach, Marciszowie i Sędzisławiu, a do tego busik (finansowany w części przez kolej) z Kamiennej do Sędzisławia z 2-3 przystankami po drodze, skomunikowany z pociągami do Wro/JG. Jeżeli busik okazałby się dostatecznie obłożony, to szynobus. A sama 274 to 100-120km/h bez ograniczeń punktowych.
2015-04-27 11:29:54 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ raf et21

Trzeba mieć na uwadze, że część przystanków na odcinku z Wałbrzycha do Jeleniej pełni również rolę bazy wypadowej w góry dla turystów (obok stacji znajdują się skrzyżowania szlaków) i w tym wypadku postój pociągu jest jak najbardziej uzasadniony. W takim niewielkim Trzcińsku wsiadają/wysiadają piechurzy w stronę Rudaw Janowickich natomiast z Ciechanowic w Góry Kaczawskie. Skoro chcemy dobrego dojazdu dla turysty w Sudety to najlepiej zapewnić mu go bezpośrednio pociągiem niż zmuszać go do przesiadek na aron-buszy.

Jeżeli chodzi o Wałbrzych to nie rozumiem dlaczego tak łatwo rezygnuje się z Fabryki? Przecież w sąsiedztwie przystanku znajduje się Wyższa Szkoła Zawodowa, Akademia Ekonomiczna, Galeria Victoria, Sobięcin, a do Rynku jest ok. 1,5 kilometra. Wystarczyłoby zrobić jakieś sensowne dojście z oświetleniem i monitoringiem oraz odpowiednia reklama (być może zmiana nazwy z mylącego "Fabrycznego" na "Centrum"?).
2015-04-28 04:59:49 Autor: -kamil-
---.free.aero2.net.pl
@et21:

Sprawdź sobie w rozkładach, ile pociągów zatrzymuje się w Wałbrzychu Fabrycznym i nie wprowadzaj w błąd.

Poza tym co mają Pisarzowice, Leszczyniec, Ogorzelec, Karpniki, Gruszków itd. do linii 274? Czy ty w ogóle wiesz przez jakie miejscowości prowadzi ta linia? Chyba nie. W takim razie kup sobie jeszcze dobrą mapę. Stacje są po to, żeby pociąg na nich stawał, nie tylko Wrocław, Jelenia Góra i Wałbrzych są na świecie. Tak się właśnie niszczy kolej regionalną w Polsce. KD wypięły się na pasażerów z mniejszych miejscowości, to także ci z większych przestaną korzystać z jej usług. Pasażerowie z Wałbrzycha czy Wrocławia też jeżdżą do mniejszych miejscowości. Jak okaże się, że się nie da, to przesiądą się na busy i zapomną o takim tworze jak KD.
2015-04-28 05:07:00 Autor: -kamil-
---.free.aero2.net.pl
@wasiu:

Nie tylko turyści są na Dolnym Śląsku. Mieszkańcy też potrzebują skorzystać z pociągów. Jak mści się takie myślenie, doskonale widać na linii do Szklarskiej. Pociągi zrobiono wyłącznie pod turystów i przez większość roku wożą powietrze. dodatkowo taryfa zupełnie niekonkurencyjna z busami (dwa razy droższe bilety). Opłaca się jechać pociągiem do Szklarskiej Poręby tylko z Wrocławia. A ile osób jeździ z Wrocławia do Szklarskiej - doskonale widać właśnie po pustych pociągach. Kolej powinna być przede wszystkim dla mieszkańców i służyć im w codziennych dojazdach do pracy, szkół, urzędów itd. KD to nie kolejka turystyczna dla mieszkańców Wrocławia.
'
Co do Fabrycznego, to jak KD odzwyczają ludzi od kolei w tym rejonie Wałbrzycha, to później już do niej nie wrócą. Tak się składa, że mieszka w tym rejonie dużo ludzi i nawet pomimo budowy dworca Śródmieście korzystaliby z Fabrycznego. Pod warunkiem, że mieliby jako taką ofertę. Dwa kroki od dworca jeżdżą busy do Wrocławia, więc ludzie łatwo przesiądą się na busy. KD niech dalej ścigają się z busami do Jeleniej Góry - a za chwilę okaże się, że pasażerowie przeciekli im przez palce.
2015-05-01 01:26:16 Autor: Z JG
---.jeleniagora.vectranet.pl
Sorry Kamil, ale pociągi do Szklarskiej Poręby zawsze woziły powietrze. Zawsze. Bardzo często jeszcze w latach 90tych, oraz na początku XXI wieku jechał do JG tylko kierownik pociągu czy tam konduktor. Fajnie, że są IMPULSy teraz i tak dalej. Ale w sytuacji gdy pociąg ciągle jeździ dłużej do Szklarskiej niż autobus i jest droższy o mniej więcej 50% ceny biletu na autobus na trasie Szklarska Poręba - JG to ciężko się dziwić. I tak poprawia się zauważalnie frekwencja na tej trasie. Z dawnymi czasami nie ma co porównywać. Turyści to wiadomo inna sprawa. Zwłaszcza z rowerami.
2015-05-01 20:53:00 Autor: @ Z JG
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co ty za bzdury wypisujesz? Akurat w latach 90. praktycznie wszyscy co jechali do Szklarskiej (czy to z Wrocławia, czy z Jeleniej Góry), jeździli pociągami. Dopiero potem spadła prędkość na tej linii, następnie remont i ludzie odzwyczaili się od kolei. Sprawdź sobie w rozkładach jazdy ile było wtedy pociągów. Co do czasu jazdy, to również nie wiesz o czym piszesz, bo pociąg obecnie z Wrocławia jedzie w czasie porównywalnym jak autobus (a często nawet szybciej), przy dużo większej liczbie połączeń i niższych cenach. A z Jeleniej nawet szybciej. Co do cen biletów z J.G. do Sz.P.G. to pełna zgoda, ale tu jest wina przewoźnika, że nie potrafi dopasować oferty do lokalnych warunków. Jeśli ludzie wybierają busa to na własne życzenie KD. Same KD przyznały, że linia do Szklarskiej Poręby jest dla nich bardzo obiecująca.
2015-05-03 21:40:13 Autor: Z JG
---.jeleniagora.vectranet.pl
Klasycznie mikolsko okłamujesz sam siebie. U mnie w klasie w Żeromie 1/3 osób była ze Szklarskiej poręby mniej więcej. Tylko jedna dziewczyna jeździła pociągiem. Pociągi relacji Szklarska - JG późnym popołudniem (dwa wagony zazwyczaj) zawsze jeździły puste. Dwie, trzy osoby. Nie więcej. Weź nie ściemniaj. Że te połączenia likwidowano to nie był przypadek. Miały bardzo zły wizerunek u ludności Kotliny Jeleniogórskiej.
2015-05-03 21:45:19 Autor: Z JG
---.jeleniagora.vectranet.pl
Co do reszty. Pociąg obecnie jedzie średnio 15 - 20 minut dłużej niż autobus (większość ludzi w JG tego faktycznie nie wie i żyje dawnymi czasami przejazdów). Tylko, że jak jedziesz autobusem z Wrocławia to masz dużo korzystniejsze usytuowanie przystanków, na których możesz wysiąść np. na Zabobrzu i nie musisz już do domu jeszcze 40 minut - godzinki drałować. No przynajmniej dotyczy to tej najbardziej zaludnionej części JG. Co do reszty się zgadza z Tobą poza wizerunkiem lat 90tych na tej trasie. Generalnie w latach 90tych mimo wszystko kolej była zwłaszcza dla uczniów i studentów dużo atrakcyjniejsza jeśli idzie o ceny biletów. Mimo takich sobie czasów przejazdów. Teraz kolej podrożała, a u przewoźników autobusowych pojawiły się zniżki. Zniżka studencka na PKS JG na trasie Wrocław JG to dopiero 1997 o ile się nie mylę. Z wieloma jednak rzeczami, które piszesz się zgadzam. Natomiast Twoja wizja historycznej frekwencji na trasie do Szklarskiej jest jednak zbyt optymistyczna. Choć ma ta trasa potencjał. Ale ma tez zły pr. I nie może być droższa od autobusu.
2015-05-04 19:17:17 Autor: @ Z JG
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Z JG:
"Klasycznie mikolsko okłamujesz sam siebie. U mnie w klasie w Żeromie 1/3 osób była ze Szklarskiej poręby mniej więcej. Tylko jedna dziewczyna jeździła pociągiem. Pociągi relacji Szklarska - JG późnym popołudniem (dwa wagony zazwyczaj) zawsze jeździły puste. Dwie, trzy osoby. Nie więcej. Weź nie ściemniaj. Że te połączenia likwidowano to nie był przypadek. Miały bardzo zły wizerunek u ludności Kotliny Jeleniogórskiej."
Coś ci się pozajączkowało misiu, bo w latach 90. na Szklarską jeszcze latały kible, a nie wagony. Poza tym wtedy były tylko pociągi i PKS. Zważywszy na fakt, że PKS jadąc z Górnej omija wszystkie pozostałe osiedla Szklarskiej Poreby, czym niby ci twoi koledzy ze Średniej i Dolnej dojeżdżali do szkoły? Piszesz wierutne bzdury i nawet nie widzisz, jak one cię zdradzają.

"Że te połączenia likwidowano to nie był przypadek. Miały bardzo zły wizerunek u ludności Kotliny Jeleniogórskiej."

A jak niby ten "zły wizerunek u ludności Kotliny Jeleniogórskiej" miałby wpłynąć na likwidację połączeń? Rozwiń swoje rewelacje. Bo ja myslałem, że pociągi zaczęto likwidować ze względu na bardzo niską prędkość na linii (były czasy, gdy skład miał jechać nawet 2,5 godz. z JG do SPG).
2015-05-04 19:25:19 Autor: @ Z JG
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Z JG:
"Co do reszty. Pociąg obecnie jedzie średnio 15 - 20 minut dłużej niż autobus (większość ludzi w JG tego faktycznie nie wie i żyje dawnymi czasami przejazdów). Tylko, że jak jedziesz autobusem z Wrocławia to masz dużo korzystniejsze usytuowanie przystanków, na których możesz wysiąść np. na Zabobrzu i nie musisz już do domu jeszcze 40 minut - godzinki drałować. No przynajmniej dotyczy to tej najbardziej zaludnionej części JG. Co do reszty się zgadza z Tobą poza wizerunkiem lat 90tych na tej trasie. Generalnie w latach 90tych mimo wszystko kolej była zwłaszcza dla uczniów i studentów dużo atrakcyjniejsza jeśli idzie o ceny biletów. Mimo takich sobie czasów przejazdów. Teraz kolej podrożała, a u przewoźników autobusowych pojawiły się zniżki. Zniżka studencka na PKS JG na trasie Wrocław JG to dopiero 1997 o ile się nie mylę. Z wieloma jednak rzeczami, które piszesz się zgadzam. Natomiast Twoja wizja historycznej frekwencji na trasie do Szklarskiej jest jednak zbyt optymistyczna. Choć ma ta trasa potencjał. Ale ma tez zły pr. I nie może być droższa od autobusu."
To sprawdź sobie ile czasu jedzie autobus z dworca PKS do Szklarskiej i porównaj to z czasami pociągów. Bo widzę, że nawet tego nie sprawdziłeś. I weź dojedź PKS-em np. do Szklarskiej Poreby Średniej. Autobusy z Wrocławia - 2 na dobę. Faktycznie, wspaniała alternatywa dla mieszkańców Zabobobrza wracających ze Szklarskiej Poręby. Tym bardziej, że obecnie PKS Jelenia Góra też jedzie do Szklarskiej przez Zabobrze (fakt, że o tym nie wiesz i bredzisz o jakichś kursach z Wrocławia, po raz kolejny potwierdza fakt, że nawet nie zajrzałeś do rozkładów).

Zły pr jest "zasługą" na tej trasie wyłącznie przewoźnika. Dotyczy to Kolei Dolnośląskich. Nie dość że ceny z kosmosu, zamiast zapowiadanych nowoczesnych Impulsów jeżdżą stare kible, to jeszcze drzewa im przeszkadzają. Tym niemniej linia ma potencjał, tylko trzeba umieć go wykorzystać. A nie że zrobią bilety dwukrotnie droższe niż ma PKS i zadowoleni, bo mało pasażerów to mały kłopot, a konduktorka może sobie całą drogę flirtować z mechanikiem. Dotacja wzięta, pociąg jedzie, więc dla przewoźnika wszystko jest OK - po co im pasażerowie?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5