PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają kolejny etap naprawy linii 25. Obecnie ekipy budowlane koncentrują się na przebudowie torów i peronów na odcinku Starachowice Wschodnie – Ostrowiec Świętokrzyski.
Po naprawie dwutorowej linii na odcinku od Skarżyska-Kamiennej do Starachowic, obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują przebudowę linii na odcinku Starachowice – Sandomierz.
– Prace obecnie koncentrują się na przebudowie torów i peronów na odcinku Starachowice Wschodnie – Ostrowiec Świętokrzyski. Wkrótce wykonawca rozpocznie prace na obiektach inżynieryjnych – informuje Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK.
Przebudowa linii jest realizowana w taki sposób, aby zapewniony był ruch pociągów pasażerskich i towarowych po jednym torze. Aktualnie większość pociągów pasażerskich kursuje normalnie, jedynie dla jednej pary składów regionalnych uruchomiona jest zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Polregio, które jest operatorem w tym regionie będzie jednak organizowało autobusową komunikację zastępczą w większym zakresie od końca sierpnia do 7 listopada. Dlaczego?
– Od kolejnej korekty rozkładu jazdy pociągów (od 30 sierpnia) planowane jest uruchomienie komunikacji zastępczej za 4 pary pociągów regionalnych na trasie Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski, kolejne 10 par pociągów (regionalnych i dalekobieżnych) będzie kursowało po linii normalnie – napisała przedstawicielka PKP PLK.
Po zakończeniu całej modernizacji linii 25 od Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza pociągi po obu torach będą poruszać się z prędkością 120/110 km/h. Urząd marszałkowski województwa świętokrzyskiego zapowiada, że wówczas zamówi w Polregio całoroczne pociągi z Kielc przez Skarżysko-Kamienną do Sandomierza.
Także w połowie 2021 ma się zakończyć elektryfikacja linii 71 od Ocic do Rzeszowa po drugiej stronie Wisły. Obie inwestycje pozwolą na uruchomienie pociągów dalekobieżnych z Warszawy do Rzeszowa najkrótszą trasą, przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Sandomierz i Tarnobrzeg. Do tego konieczne jest także zakończenie modernizacji linii Warszawa – Radom. W 2023 trasę Warszawa - Rzeszów powinnyśmy pokonywać w około 4 godziny.
Inwestycja zakłada, m.in. wymianę ponad 100 km torów, przebudowę 22 stacji i przystanków oraz 69 przejazdów kolejowo-drogowych. Według założeń PKP PLK z wiosny 2019, prace na tej linii mają zakończyć się w 2021 roku. Koszt modernizacji linii 25 między Skarżyskiem a Sandomierzem to 378 mln złotych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.