Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy peron w wielkopolskim Pierzchnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Pierzchnie podróżni wsiadają do pociągów z nowego peronu, zbudowanego w ramach ogólnopolskiego projektu za ok. 100 mln zł - informuje PKP PLK.

Podróżni w Pierzchnie, między Poznaniem a Jarocinem, wygodnie wsiadają do pociągów z obu peronów. Przebudowano niski peron (nr 2) naprzeciw budynku dworca. Teraz standardem dorównuje sąsiedniemu (nr 1) – wcześniej przygotowanemu do potrzeb podróżnych. Program realizowany przez PLK poprawi dostęp do kolei w 15 miejscowościach.

Nowy peron w Pierzchnie to lepszy dostęp do kolei dla wszystkich podróżnych. Prace uwzględniły potrzeby osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron ma antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych pomocne są ścieżki naprowadzające ze zróżnicowaną fakturą. Zamontowane są wiaty oraz ławki. Jest jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Orientację w podróży ułatwia czytelne oznakowanie, a niezbędne informacje – m.in. rozkład jazdy – umieszczono w przeszklonych gablotach. Przygotowane są nowe stojaki rowerowe.

Bezpieczeństwo w podróży zwiększyła zmiana lokalizacji peronu. Peron po przebudowie znajduje się obok jednego z torów – nie jak wcześniej miedzy torami. Dojście ma nową nawierzchnię, jest oznakowane i wygrodzone - podkreśla PKP PLK. W ramach prac, obok peronu ułożony został nowy tor oraz przebudowane konstrukcje sieci trakcyjnej.

W ramach programu, PLK zapewniają lepszy dostęp do pociągów w 15 miejscowościach na 22 peronach. Korzystne zmiany będą szczególnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, Prace realizowane są w zakresie ogólnopolskiego projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007 – 2013”. Inwestycja, warta łącznie ok. 100 mln zł, realizowana jest z zaangażowaniem środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W Wielkopolsce dzięki realizacji projektu przebudowane zostały perony w Pierzchnie, Domaninie, Solcu Wielkopolskim oraz Łęce Opatowskiej. W 2023 r. gotowe będą kolejne perony w Kępnie i Słupi. Łącznie w województwie prace objęły 6 stacji i przystanków na linii kolejowej Kluczbork – Poznań Główny.

W województwie kujawsko-pomorskim na linii między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim z efektów prac podróżni korzystają już w Gniewkowie (jeden nowy peron) oraz Zieleniu, Książkach, Suchatówce i Turznie (po dwa nowe perony). Łącznie przebudowa objęła 15 peronów, m.in. w Popowie Toruńskim, Rychnowie Wielkim i Kamionkach.

W województwie łódzkim przebudowywany jest peron na przystanku osobowym Wolbórka na linii Warszawa– Katowice.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5