Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy peron w wielkopolskim Pierzchnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
11-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Pierzchnie podróżni wsiadają do pociągów z nowego peronu, zbudowanego w ramach ogólnopolskiego projektu za ok. 100 mln zł - informuje PKP PLK.

Podróżni w Pierzchnie, między Poznaniem a Jarocinem, wygodnie wsiadają do pociągów z obu peronów. Przebudowano niski peron (nr 2) naprzeciw budynku dworca. Teraz standardem dorównuje sąsiedniemu (nr 1) – wcześniej przygotowanemu do potrzeb podróżnych. Program realizowany przez PLK poprawi dostęp do kolei w 15 miejscowościach.

Nowy peron w Pierzchnie to lepszy dostęp do kolei dla wszystkich podróżnych. Prace uwzględniły potrzeby osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron ma antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych pomocne są ścieżki naprowadzające ze zróżnicowaną fakturą. Zamontowane są wiaty oraz ławki. Jest jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Orientację w podróży ułatwia czytelne oznakowanie, a niezbędne informacje – m.in. rozkład jazdy – umieszczono w przeszklonych gablotach. Przygotowane są nowe stojaki rowerowe.

Bezpieczeństwo w podróży zwiększyła zmiana lokalizacji peronu. Peron po przebudowie znajduje się obok jednego z torów – nie jak wcześniej miedzy torami. Dojście ma nową nawierzchnię, jest oznakowane i wygrodzone - podkreśla PKP PLK. W ramach prac, obok peronu ułożony został nowy tor oraz przebudowane konstrukcje sieci trakcyjnej.

W ramach programu, PLK zapewniają lepszy dostęp do pociągów w 15 miejscowościach na 22 peronach. Korzystne zmiany będą szczególnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, Prace realizowane są w zakresie ogólnopolskiego projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007 – 2013”. Inwestycja, warta łącznie ok. 100 mln zł, realizowana jest z zaangażowaniem środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W Wielkopolsce dzięki realizacji projektu przebudowane zostały perony w Pierzchnie, Domaninie, Solcu Wielkopolskim oraz Łęce Opatowskiej. W 2023 r. gotowe będą kolejne perony w Kępnie i Słupi. Łącznie w województwie prace objęły 6 stacji i przystanków na linii kolejowej Kluczbork – Poznań Główny.

W województwie kujawsko-pomorskim na linii między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim z efektów prac podróżni korzystają już w Gniewkowie (jeden nowy peron) oraz Zieleniu, Książkach, Suchatówce i Turznie (po dwa nowe perony). Łącznie przebudowa objęła 15 peronów, m.in. w Popowie Toruńskim, Rychnowie Wielkim i Kamionkach.

W województwie łódzkim przebudowywany jest peron na przystanku osobowym Wolbórka na linii Warszawa– Katowice.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij