PKP PLK chce zlecić kolejne prace bez przetargu w okolicach Warszawy. Tym razem zlecenie ma dostać Torpol.
PKP PLK zamierza udzielić spółce Torpol wartego ponad 10 mln zł netto zamówienia na wykonanie prac na magistrali E20. Ogłoszenie informacyjne ex ante ukazało się w biuletynie zamówień unijnych. Przedmiotem postępowania jest zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Antoninów – Warszawa Rembertów na linii kolejowej nr 2.
PLK uzasadnia udzielenie zamówienia tym, że stanowi ono zamówienie podobne do tego na realizację w formule „Projektuj i Buduj” umowy w ramach projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki, Etap I”. Chodzi o podpisaną w 2017 roku
umowę na modernizację magistrali E20 i linii stycznych na wschód od Warszawy. Najważniejsze
aspekty inwestycji to budowa nowego przystanku Warszawa Stalowa i zwiększenie przepustowości linii wybiegającej ze stolicy w kierunku Mińska Mazowieckiego. Torpol wykonuje prace za 155,2 mln zł brutto.
Przedmiotem umowy jest opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w zakresie: budowy nowego posterunku odgałęźnego Antoninów, który umożliwi sterowanie rozjazdami 3 z nastawni dysponującej Warszawa-Rembertów; zabudowy kabla światłowodowego od nastawni dysponującej WWT do nastawni dysponującej Warszawa-Rembertów oraz zapewnienie protekcji dla tego kabla, doprowadzenie dwóch linii zasilających dla zasilania podstawowego i rezerwowego do nowego p. odg. Antoninów oraz umieszczenia na semaforze M1 w stacji Rembertów sygnału manewrowego eliminującego jazdy na przebiegi niezorganizowane.
Jak informowaliśmy w tym miesiącu, PLK negocjuje też zamówienie na prace na linii E20 na odcinku pomiędzy Łowiczem a Warszawą ze spółką ZUE.