Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kolejne postoje IC Chopin? Ministerstwo uważa, że jedzie już wystarczająco długo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kolejne postoje IC Chopin? Ministerstwo uważa, że jedzie już wystarczająco długo
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja kolejowa w czeskim Bohuminie
Poseł Jacek Osuch zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z propozycją ustalenia kolejnych postojów pociągu IC Chopin we Włoszczowie i Miechowie. Poseł wróży połączeniu „ogromny sukces”, choć w twierdzeniu tym jest raczej osamotniony.

Zmianę trasy pociągu IC Chopin opisaliśmy na łamach naszego portalu już kilka razy. Nowa, wydłużona trasa i pominięcie Katowic spotkały się z falą krytyki pasażerów. Powoduje to, że według relacji naszych czytelników, odpływ pasażerów z pociągów na odcinkach transgranicznych. Poseł Jacek Osuch chciałby jednak, by pasażerów przybyło w relacji krajowej.

– Proponuję, aby pociąg łączący Warszawę i Wiedeń zyskał dwa dodatkowe postoje w miejscowościach Miechów i Włoszczowa. Takie rozwiązanie byłoby niezwykle korzystne, szczególnie dla mieszkańców powiatu miechowskiego, gdyż od grudnia, aby dojechać do Warszawy podróżni musieliby zdecydować się na przejazd pociągami o niższej kategorii tj. TLK 35102 "Sienkiewicz" (czas przejazdu z Miechowa do Warszawy prawie 4 godziny) i TLK 35100 "Biebrza" (czas przejazdu ponad 3 godziny) – pisze poseł, który jednocześnie pyta o powody braku w składzie wagonu klasy 1.

"Zachować atrakcyjny czas przejazdu"

Ministerstwo informuje, że celem zmiany trasy pociągu dokonanej w połowie grudnia, była „poprawa wyniku finansowego pociągu (…), biorąc pod uwagę, że największe potoki dla pociągów międzynarodowych w kierunku południowym generuje aglomeracja warszawska i małopolska oraz realizacja ustaleń międzynarodowych pomiędzy PKP Intercity S.A. a Kolejami Czeskimi, Austriackimi, Słowackimi i Węgierskimi. Jednocześnie ministerstwo zauważa, że czas przejazdu pociągu mocno wydłużył się.

– Dlatego też, w celu zachowania atrakcyjnego czasu przejazdu dla tego pociągu liczba postojów handlowych została zoptymalizowana. (…) Wprowadzenie dodatkowych postojów na stacji Miechów i Włoszczowa Płn. będzie skutkowało wydłużeniem czasu przejazdu pociągu „Chopin” – uważa MIB. Jednocześnie dodaje, że wprowadzenie zmian w ofercie wymaga ich omówienia m.in. z Kolejami Czeskimi.

Bez klasy 1.

Z informacji przekazanej przez PKP Intercity wynika też, że pociąg nadal będzie zestawiony z wagonów klasy 2., sypialnych i restauracyjnego. Bez wagonu pierwszej klasy.

– Pociąg ten wykorzystuje maksymalną możliwą długość składu i włączenie wagonu klasy pierwszej wymagałoby wyłączenia jednego z wagonów wchodzących aktualnie w skład pociągu. W opinii przewoźnika, powyższa zmiana negatywnie wpłynęłaby na frekwencję w pociągu – podaje ministerstwo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5