NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolejne pociągi odwołane na Opolszczyźnie

| Jakub Madrjas 09.03.2016 203

Kolejne pociągi odwołane na Opolszczyźnie
Fot. Damian Kapinos
Końca utrudnień na opolskich torach nie widać. 4 marca odwołane zostały trzy połączenia kolejowe, a ósmego marca podróżni nie pojechali pociągiem relacji Nysa  – Kędzierzyn-Koźle. Brakuje należytej informacji pasażerskiej, a nieprawidłowości wytyka Urząd Transportu Kolejowego.
Sami klienci Przewozów Regionalnych nie wiedzieli o uruchomieniu zastępczej komunikacji autobusowej. – W tym dniu wracałem z Opola i podróż chciałem kontynuować przesiadając się na stacji Brzeg do szynobusu relacji Brzeg – Nysa, który jak później się okazało nie pojechał. Jestem zniesmaczony tą sytuacją, ponieważ na tablicy informacyjnej w holu dworca nie pojawiały się żadne komunikaty o podstawionym autobusie, które także nie były wygłaszane przez megafony – mówi pan Łukasz.

Ciągłe niedobory taboru

Przewoźnik znów musiał zapewnić podróżnym jazdę autobusem, wydłużoną o kilkadziesiąt minut. Powodem tych komplikacji był i wciąż jest brak taboru spalinowego. Z 11 szynobusów dostępne są już tylko cztery. – Na tę chwilę spółka nie posiada zbędnej sprawnej lokomotywy spalinowej z ogrzewaniem – informuje Dorota Jakiemczuk, rzecznik Opolskiego Oddziału PR. Dodatkowo zostały wyłączone z eksploatacji kolejne szynobusy serii SA103-013 i SA109-008, w których są przeprowadzane naprawy z poziomu P4 i P3.

Wciąż nie wiadomo, kiedy na tory powrócą pojazdy serii SA 134. Z nieoficjalnych informacji, do których dotarł Rynek Kolejowy wynika, że w dwóch z pięciu pojazdów zostały już wymienione wózki, które teraz czekają na uzyskanie homologacji. Opolski przewoźnik już wie, które jednostki jako pierwsze zostaną przywrócone do ruchu pasażerskiego.

Centrala ma, na wniosek da

– W pierwszej kolejności na tory powrócą jednostki SA134-009 i SA134-012. Jeszcze nie znamy terminu wdrożenia tych pojazdów do eksploatacji – podkreśla Jakiemczuk. Centrala Przewozów Regionalnych w Warszawie zapewnia, że jest w stanie pomóc opolskiemu oddziałowi, ale ten sam musi zgłosić się do nich z odpowiednim wnioskiem o użyczenie taboru.

– Przewozy Regionalne dysponują kilkunastoma lokomotywami spalinowymi i wagonami,, które wykorzystywane są jako składy zastępcze w przypadku tymczasowego wycofania z ruchu autobusów szynowych. Taki rozwiązanie było stosowane m.in. w województwie opolskim. Centrala Przewozów Regionalnych na bieżąco monitoruje działalność firmy we wszystkich regionach, jednakże to kierujący oddziałami najlepiej identyfikują problemy występujące na konkretnych trasach – zaznacza Michał Stilger, rzecznik Przewozów Regionalnych w Warszawie. Dodaje też, że za system informacji pasażerskiej odpowiada zarządca infrastruktury, czyli PKP PLK, które przekazują podróżnym informacje w formie zapowiedzi megafonowych i komunikatów na elektronicznych tablicach. 

 Podróżni z utrudnieniami muszą liczyć się co najmniej do końca marca tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opolskie (356)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opolskie (356)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5