Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejne pociągi odwołane na Opolszczyźnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejne pociągi odwołane na Opolszczyźnie
Fot. Damian Kapinos
Końca utrudnień na opolskich torach nie widać. 4 marca odwołane zostały trzy połączenia kolejowe, a ósmego marca podróżni nie pojechali pociągiem relacji Nysa  – Kędzierzyn-Koźle. Brakuje należytej informacji pasażerskiej, a nieprawidłowości wytyka Urząd Transportu Kolejowego.

Sami klienci Przewozów Regionalnych nie wiedzieli o uruchomieniu zastępczej komunikacji autobusowej. – W tym dniu wracałem z Opola i podróż chciałem kontynuować przesiadając się na stacji Brzeg do szynobusu relacji Brzeg – Nysa, który jak później się okazało nie pojechał. Jestem zniesmaczony tą sytuacją, ponieważ na tablicy informacyjnej w holu dworca nie pojawiały się żadne komunikaty o podstawionym autobusie, które także nie były wygłaszane przez megafony – mówi pan Łukasz.

Ciągłe niedobory taboru

Przewoźnik znów musiał zapewnić podróżnym jazdę autobusem, wydłużoną o kilkadziesiąt minut. Powodem tych komplikacji był i wciąż jest brak taboru spalinowego. Z 11 szynobusów dostępne są już tylko cztery. – Na tę chwilę spółka nie posiada zbędnej sprawnej lokomotywy spalinowej z ogrzewaniem – informuje Dorota Jakiemczuk, rzecznik Opolskiego Oddziału PR. Dodatkowo zostały wyłączone z eksploatacji kolejne szynobusy serii SA103-013 i SA109-008, w których są przeprowadzane naprawy z poziomu P4 i P3.

Wciąż nie wiadomo, kiedy na tory powrócą pojazdy serii SA 134. Z nieoficjalnych informacji, do których dotarł Rynek Kolejowy wynika, że w dwóch z pięciu pojazdów zostały już wymienione wózki, które teraz czekają na uzyskanie homologacji. Opolski przewoźnik już wie, które jednostki jako pierwsze zostaną przywrócone do ruchu pasażerskiego.

Centrala ma, na wniosek da

– W pierwszej kolejności na tory powrócą jednostki SA134-009 i SA134-012. Jeszcze nie znamy terminu wdrożenia tych pojazdów do eksploatacji – podkreśla Jakiemczuk. Centrala Przewozów Regionalnych w Warszawie zapewnia, że jest w stanie pomóc opolskiemu oddziałowi, ale ten sam musi zgłosić się do nich z odpowiednim wnioskiem o użyczenie taboru.

– Przewozy Regionalne dysponują kilkunastoma lokomotywami spalinowymi i wagonami,, które wykorzystywane są jako składy zastępcze w przypadku tymczasowego wycofania z ruchu autobusów szynowych. Taki rozwiązanie było stosowane m.in. w województwie opolskim. Centrala Przewozów Regionalnych na bieżąco monitoruje działalność firmy we wszystkich regionach, jednakże to kierujący oddziałami najlepiej identyfikują problemy występujące na konkretnych trasach – zaznacza Michał Stilger, rzecznik Przewozów Regionalnych w Warszawie. Dodaje też, że za system informacji pasażerskiej odpowiada zarządca infrastruktury, czyli PKP PLK, które przekazują podróżnym informacje w formie zapowiedzi megafonowych i komunikatów na elektronicznych tablicach. 

 Podróżni z utrudnieniami muszą liczyć się co najmniej do końca marca tego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Pasażer

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Artur Bogdanowicz 19 lipca 2023

Powrót pociągów do Zakopanego z poślizgiem

Pasażer

Powrót pociągów do Zakopanego z poślizgiem

Jakub Madrjas 22 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Pasażer

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Artur Bogdanowicz 19 lipca 2023

Powrót pociągów do Zakopanego z poślizgiem

Pasażer

Powrót pociągów do Zakopanego z poślizgiem

Jakub Madrjas 22 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5