Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opóźnienie przebudowy linii 32 z Białegostoku do Bielska Podlaskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Opóźnienie przebudowy linii 32 z Białegostoku do Bielska Podlaskiego
Fot. Ł..Bryłowski/PKP PLK
PKP PLK przedłużyła termin realizacji prac na linii kolejowej nr 32 na październik przyszłego roku. Powodem są problemy ze stanem prawnym gruntów pod mostami.

W ubiegłym miesiącu w raporcie giełdowym Torpol poinformował o podpisaniu aneksu do umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki)”. Na mocy aneksu zmianie uległ termin realizacji robót w ramach umowy, który został ustalony na 38 miesięcy od daty rozpoczęcia, czyli do 27 października 2020 roku.

Będą dwukrotnie zamykać 


Jak tłumaczy Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK, ze względu na konieczność kompleksowej przebudowy dwóch mostów niezbędne jest uregulowanie stanu prawnego gruntów pod nimi. – Właśnie dlatego przyjęty został nowy termin zakończenia robót na 2020 rok. Nie wpłynie to na zmianę tegorocznych zamknięć torowych – zapewnił przedstawiciel PKP PLK. Jednocześnie raczej nie ulega wątpliwości, że w przyszłym roku będą potrzebne kolejne zamknięcia, właśnie w celu przebudowy mostów. – Zamknięcia w 2020 r. będą ustalone po uregulowaniu stanu prawnego gruntów i uzyskaniu pozwolenia na budowę – informuje Jakubowski.

Piotr Odzijewicz z Torpolu potwierdza, że powodem wydłużenia terminu realizacji robót jest konieczność uregulowania stanu prawnego gruntów, które wcześniej nie były ujęte w programie funkcjonalno-użytkowym. – Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. Wykonawca zapewnia przejezdność i utrzymanie ruchu z uwzględnieniem kilkugodzinnych zamknięć dobowych – zapewnił Odzijewicz.

77 mln na przebudowę linii

Kontrakt za 77,4 mln zł brutto na przebudowę odcinka Białystok – Bielsk Podlaski podpisano w lipcu 2017 roku. Wykonawcą jest Torpol. Roboty obejmują modernizację przystanków, stacji i obiektów inżynieryjnych. W ramach projektu powstają także trzy przystanki osobowe – Orzechowicze, Hryniewicze, Nowe Miasto. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Jak informuje przedstawiciel PLK, w tym roku na linii kolejowej nr 32, na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki) zaplanowano prace na obiektach inżynieryjnych, peronach i przejazdach kolejowo–drogowych, roboty torowe, remonty budynków stacyjnych, prace z branży srk, teletechniki i elektroenergetyki. – W związku z realizacją robót tegoroczne zamknięcia na szlaku Czeremcha – Białystok zaplanowano w sierpniu i wrześniu – informuje Jakubowski (dokładne daty: 5-11 VIII, 19-25 VIII, 2-8 IX, 16-26 IX.).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5