NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kolejne Impulsy przekazane do Kolei Dolnośląskich

| inf. prasowa 13.10.2017 175

Kolejne Impulsy przekazane do Kolei Dolnośląskich
fot. Newag
Podpisany kontrakt 13 stycznia 2017 roku we Wrocławiu pomiędzy Kolejami Dolnośląskimi a Newagiem  gwarantuje dostawę 11 pojazdów Impuls typu 45WE. Wartość inwestycji opiewa na kwotę 266,5 mln złotych brutto.
W poniedziałek 11 września br. odbyły się odbiory dwóch pierwszych pojazdów 45WE-019 oraz 45WE -020. Jazdy próbne odbywały się na trasie Nowy Sącz – Stróże – Nowy Sącz. Zgodnie z umową, 14 września odbyła się sprzedaż pojazdów, po której to Koleje Dolnośląskie stały się właścicielami i zarządcami pojazdów.

12 października kolejne pojazdy 45WE-023 oraz 45WE-024 z zamówionej serii 11 szt. zostały przekazane zamawiającemu. Następne pojazdy będą odbierane w kilku tygodniowych odstępach. W połowie listopada komplet jedenastu zamówionych pojazdów będzie dostarczony do klienta.

W celu podniesienia bezpieczeństwa pojazdy IMPULS dla Kolei Dolnośląskich zostały oklejone wzdłuż górnej i dolnej krawędzi folią odblaskową (podobną do stosowanej dla znaków drogowych). Dzięki temu pojazdy są bardzo dobrze widoczne o zmroku.

Elektryczne Zespoły Trak¬cyjne z rodziny Impuls dla Kolei Dolnośląskich są jednymi z najnowocześniejszych pojazdów pasażerskich w Polsce, posiadają system ETCS poziomu 2 oraz są zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności. Dodatkowo pojazdy te wyposażone są w system bezpieczeństwa obowiązujący w Czechach oraz mogą się poruszać po czeskiej infrastrukturze kolejowej.

EZT Impuls są pojazdami niskopodłogowymi z jednoprzestrzennym wnętrzem, wyposażonym m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, w automaty do sprzedaży biletów. Wnętrze zostało dostosowane do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się – zastosowano podjazdy (pochylnie), wysuwane stopnie, windy, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków i rowerów. W Imulsach 45WE dla KD zamontowano dwa gniazdka elektryczne oraz dwa wejścia USB pod każdym z foteli.

Kabina maszynisty wyposażona jest w nowoczesny fotel pneumatyczno-mechaniczny, dzięki któremu możliwa jest regulacja wysokości. Wyodrębniono również specjalne miejsce dla obsługi pojazdu, między innymi poprzez montaż szafek do przechowywania rzeczy. Firma Newag przeprowadziła szkolenie maszynistów oraz pracowników obsługi technicznej.

Pozostałe 5 sztuk pojazdów Impuls są na etapie produkcyjnym. Różnią się one stopniem zaawansowania dla poszczególnych jednostek. Harmonogram prac oraz dostaw przebiega zgodnie
z założeniami.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Tabor (75)

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk (5)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Tabor (75)

Wiecej z regionu:

Dolny Śląsk (5)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5