Partnerzy serwisu:
Biznes

Kolejne EN57 do modernizacji w FPS. Powstanie pool taborowy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kolejne EN57 do modernizacji w FPS. Powstanie pool taborowy?
Fabryka Pojazdów Szynowych kupiła od Przewozów Regionalnych kolejnych 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Zmodernizowane ezt prawdopodobnie wrócą do przewoźnika. Taką samą transakcję przeprowadzono już w kwietniu i nie jest powiedziane, że to koniec współpracy firm w ramach Agencji Rozwoju Przemysłu.

– Łącznie HC-FPS kupiła od Przewozów Regionalnych 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Obecnie prowadzimy rozmowy biznesowe z tym partnerem na temat dalszej współpracy, ale na tę chwilę nie mamy jeszcze żadnych konkretnych ustaleń – powiedział rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Michał Stilger.

Sprzedaż pociągów do firmy modernizującej tabor, a później odkupienie odnowionych pojazdów w ramach leasingu jest jednym z pomysłów Przewozów Regionalnych na poprawę sytuacji taborowej spółki. PR prowadzą też inny projekt modernizacji taboru, który realizuje obecnie ZNTK Mińsk Mazowiecki. W ramach tego kontraktu ZNTK dostarczy do końca roku 21 zmodernizowanych pojazdów, z których pierwszy zostanie publicznie zaprezentowany na targach TRAKO w Gdańsku.

Przewoźnik i producent w ramach ARP

5 sztuk EN57 firma sprzedała już do FPS wiosną tego roku poprzez spółkę Polski Tabor Szynowy, będącej elementem Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu. ARP, w ramach zaplanowanej przez rząd restrukturyzacji przewoźnika, stanie się wkrótce także większościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych. Skupienie w rządowej agencji producenta taboru i przewoźnika w ramach ARP jest przyczyną uwag UOKiK, który obawia się, że zlecenia na naprawę taboru tej olbrzymiej firmy będzie wykonywać wyłącznie poznańska FPS i firmy z nią związane. Obawy sformułowane przez UOKiK mogą być powielone przez Komisje Europejską, która wkrótce przyjrzy się restrukturyzacji PR.

– Chodzi o odpowiednie zaadresowanie problemu i określenie skali i warunków działalności firm związanych z Agencją Rozwoju Przemysłu, które nie zaszkodzą rynkowi. Nie sądzę by Komisja Europejska miała większe wątpliwości co do skupienia w strukturach ARP firmy produkującej tabor i przewoźnika, ponieważ problemem kompleksowo zajmujemy się już w przypadku uwag UOKiK, których z resztą się spodziewaliśmy – powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Maria Wasiak, Minister Infrastruktury i Rozwoju.

Powstanie pool taborowy?

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Polski Tabor Szynowy rozesłał do większości przewoźników pasażerskich w Polsce pismo, w którym poinformował, że od przyszłego roku będzie dysponował zmodernizowanymi ezt serii EN57, które będzie mógł wypożyczać przewoźnikom w zależności od ich potrzeb. Nietrudno domyślić się, że takie pojazdy, które będzie można wyremontować, posiadają w swoich zasobach Przewozy Regionalne, znajdujące się, podobnie jak PTS, pod kuratelą Agencji Rozwoju Przemysłu.

Czy pod auspicjami ARP powstanie więc pierwsza w Polsce duża firma, będąca poolem taborowym, leasingująca dużą ilość taboru na potrzeby rozmaitych przewoźników regionalnych? Wysłaliśmy w tej sprawie zapytanie do Polskiego Taboru Szynowego i Agencji Rozwoju Przemysłu. Czekamy na odpowiedź.

Analizę restrukturyzacji spółki Przewozy Regionalne znajdziesz w portalu Monitor. Zapraszamy do subskrypcji!


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Najdłuższa seria nowoczesnej Europy...

Fotorelacje

Najdłuższa seria nowoczesnej Europy...

Marek Synowiecki 04 lipca 2013

Zmodernizowane EN57 dla PR z klimatyzacją

Przetargi

Zmodernizowane EN57 dla PR z klimatyzacją

ak/jm,Rynek Kolejowy 16 grudnia 2013

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Najdłuższa seria nowoczesnej Europy...

Fotorelacje

Najdłuższa seria nowoczesnej Europy...

Marek Synowiecki 04 lipca 2013

Zmodernizowane EN57 dla PR z klimatyzacją

Przetargi

Zmodernizowane EN57 dla PR z klimatyzacją

ak/jm,Rynek Kolejowy 16 grudnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5