Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koleje Wielkopolskie ograniczają połączenia. Kolejne cięcia w Kolejach Śląskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koleje Wielkopolskie ograniczają połączenia. Kolejne cięcia w Kolejach Śląskich
Fot. KW
Nie kończy się proces dostosowywania rozkładu jazdy do radykalnego spadku liczby pasażerów kolei. Swoją ofertę ograniczają Koleje Wielkopolskie. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, kolejne cięcia wprowadziły Koleje Śląskie. 

Ograniczenia kursowania pociągów KW

Ze względu na wprowadzenie przez rząd stanu zagrożenia epidemicznego oraz dodatkowych ograniczeń, niezbędnych do powstrzymania rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2, oraz w związku ze znacznym spadkiem ilości podróżnych korzystających z usług Kolei Wielkopolskich, w terminie od 23 marca do 10 kwietnia wprowadzone zostaną ograniczenia w kursowaniu pociągów.

Jak podaje przewoźnik, na każdej linii, na której połączenia obsługują Koleje Wielkopolskie zachowana zostanie minimalna liczba połączeń umożliwiająca dojazd do i z pracy. Pasażerowie są proszeni o sprawdzanie aktualnego rozkładu jazdy przed podróżą.

Łącznie od dziś (23 marca) zawieszone zostaje kursowanie 5,5 pary pociągów z linii Poznań Główny – Gniezno, 8,5 pary na linii Poznań Główny – Zbąszynek; 5,5 pary na linii Poznań Główny – Konin. Mniejsze ograniczenia (po 2-4 pary pociągów) dotknęły rzadziej obsługiwane linie Września – Gniezno, Poznań Główny – Jarocin – Krotoszyn i Poznań Główny – Piła. Na linii do Wągrowca ubędzie 5,5 pary pociągów, na linii do Wolsztyna zniknie pięć pociągów w jedną i trzy w drugą stronę. Pojedyncze pociągi znikają z linii Leszno – Wolsztyn, Leszno – Ostrów Wlkp. Co ciekawe, część pociągów zostanie zlikwidowanych tylko w dni robocze, a pozostanie w rozkładzie jazdy podczas weekendów.

Drugi etap ograniczeń w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Koleje Śląskie od poniedziałku (23.03) wprowadzają drugą fazę ograniczeń w rozkładzie jazdy z uwagi na zagrożenie epidemiczne. Jak zaznacza przewoźnik, zmiany wprowadzone są w tzw. godzinach pozaszczytowych oraz w przypadku krótszych relacji. Oznacza to, że nadal bez problemu będzie można korzystać z najważniejszych kursów, które zapewniają np. dojazd i powrót z pracy.

– W związku z zagrożeniem epidemicznym od dłuższego czasu staramy się robić wszystko, co w naszej mocy, żeby zapewnić naszym podróżnym maksimum bezpieczeństwa – są to zarówno działania w obrębie np. wzmożonego czyszczenia naszych pociągów, jak i z zakresu obsługi podróżnych – mówi Magdalena Iwańska, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. – Przez dłuższy czas monitorowaliśmy zainteresowanie poszczególnymi kursami, tak aby ewentualne ograniczenia nie dotknęły w znacznym stopniu naszych podróżnych. Aby jeszcze bardziej złagodzić ten proces, wprowadzaliśmy zmiany stopniowo, w dwóch etapach – tłumaczy.

Z uwagi m.in. na ograniczenie działalności uczelni i szkół oraz przejście wielu osób na pracę zdalną Koleje Śląskie obserwują wyraźne zmniejszenie we frekwencji na pokładach swoich pociągów. – W związku z tym ograniczenie połączeń nie powinno w żadnym stopniu wpłynąć na komfort podróżnych – tłumaczy Magdalena Iwańska. Wszystkie szczegóły dotyczące odwołanych lub skróconych kursów można znaleźć tutaj. Lista obejmuje kilkadziesiąt połączeń. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5