Partnerzy serwisu:
Przetargi

Koleje Wielkopolskie będą kupować dłuższe niż dotąd pociągi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Koleje Wielkopolskie będą kupować dłuższe niż dotąd pociągi
Fot. Koleje WielkopolskieCzteroczłonowe Elfy są za krótkie na przyszłe potrzeby przewoźnika
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz ocenił potrzeby taborowe przewoźnika przed zwiększeniem pracy eksploatacyjnej zaplanowanej przez Województwo Wielkopolskie na koniec 2017 roku.

30-procentowy wzrost pracy eksploatacyjnej samorządowego przewoźnika zgodnie z umową pomiędzy Kolejami Wielkopolskimi a Urzędem Marszałkowskim nastąpi od rozkładu jazdy 2017/2018. Do realizacji rozkładu jazdy operator będzie potrzebował nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

– Biorąc pod uwagę przewidywany obowiązującą umową wzrost pracy eksploatacyjnej, niezbędne jest pozyskanie dodatkowych pojazdów. Prowadzimy z organizatorem przewozów rozmowy i mamy nadzieję na ich pozytywne sfinalizowanie, tak, aby w ramach obecnej unijnej perspektywy finansowej 2014-2020 pozyskać 10-12 elektrycznych pojazdów trakcyjnych o nieco większej pojemności, niż eksploatowane obecnie czteroczłonowe Elfy z Pesy – powiedział Włodzimierz Wilkanowicz.

Nie tylko tabor

Prezes KW mówił też o bazie utrzymaniowej, która będzie rozbudowywana. – Staramy się konsekwentnie realizować modernizację i rozbudowę podstawowego Punktu Utrzymania Taboru w Zbąszynku, a także planujemy budowę nowego centrum serwisowego dla pojazdów spalinowych w Wągrowcu. Łącznie przewidywane nakłady to kilkadziesiąt milionów złotych.

Koleje Wielkopolskie czekają na ruch PKP PLK

Włodzimierz Wilkanowicz odpowiedział także na pytanie dotyczące koniecznych prac na sieci PKP PLK, które pomogłyby operować KW na wielkopolskich torach. Jego zdaniem, jedną z pięt achillesowych historycznie ukształtowanego układu sieci kolejowej w Wielkopolsce jest brak stacji postojowych i torów odstawczych z prawdziwego zdarzenia.

– Przy zwiększeniu zakresu przewozów, szczególnie w rejonie aglomeracji poznańskiej, problem ten może stanowić dość istotny czynnik ograniczający ich rozwój. Natomiast z punktu widzenia biznesowego, niezależnie od przyszłych decyzji organizatora przewozów w zakresie obsługi poszczególnych odcinków, istotne znaczenie ma zakończenie modernizacji odcinka linii E59 Poznań – Rawicz – Wrocław i Poznań – Szczecin, modernizacja linii 354 z Poznania w kierunku Piły oraz rewitalizacja linii 272 Poznań – Kluczbork. Prowadzone są również analizy rewitalizacji, czy modernizacji pozostałych odcinków, jak choćby linii nr 14 na odcinku Krotoszyn – Leszno – Głogów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Roman Czubiński 23 września 2025

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy od PESA coraz bliżej

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

Infrastruktura

Linia 38: Ostatnie prace przed grudniową reaktywacją

PKP PLK 24 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Roman Czubiński 23 września 2025

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy od PESA coraz bliżej

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij