Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koleje Wielkopolskie: Rok 2019 był dobry

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koleje Wielkopolskie: Rok 2019 był dobry
Fot. KW
Rok 2019 był dla Kolei Wielkopolskich okresem rozbudowy i modernizacji taboru i zwiększania oferty przewozowej – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym dyrektor pionu handlowo-finansowego Kolei Wielkopolskich Krzysztof Ryfa. Podpisano kontrakty na dostawę jednostek spalinowych oraz budowę zaplecza do ich obsługi. Dobrze rozwija się też system Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

Praca eksploatacyjna w rozkładzie jazdy 2018/2019 wyniosła 6 639 606 pociągokilometrów. To największa wartość w historii Kolei Wielkopolskich. Rekordowa, według planów, ma być też liczba przewiezionych pasażerów – 11 934 766. W październiku z usług KW skorzystało 1 173 488 osób. – To największa liczba podróżnych przewieziona w jednym miesiącu przez naszą Spółkę – podkreśla Ryfa.

Jednym z najważniejszych wydarzeń było podpisanie we wrześniu umowy z Newagiem na dostawę 4 trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Łączna wartość zamówienia podstawowego wynosi 94 956 000 zł brutto. 66 368 000 zł z tej kwoty będzie pochodziło z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. – Dodatkowo w ramach zamówienia objętego prawem opcji istnieje możliwość zakupu dwóch kolejnych składów – przypomina Ryfa. W 2019 r. wprowadzono do eksploatacji elektryczne zespoły trakcyjne Elf drugiej generacji (typ 48WE).

Ważną datą w historii KW był 9 maja 2019 r. W wielkopolskim Urzędzie Marszałkowskim podpisano wtedy umowę o dofinansowanie dla projektu pozakonkursowego „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego”. KW mają wybudować i wyposażyć w Wągrowcu nowoczesny punkt utrzymania taboru spalinowego, przeznaczony do wykonywania przeglądów P1 i P2 spalinowych zespołów trakcyjnych. W przyszłości będzie możliwe rozszerzenie tego zakresu o naprawy poziomu P3. Zaplecze będzie składało się z hali przeglądów, hali postojowej i punktu tankowania. – Praca eksploatacyjna i liczba pasażerów na liniach obsługiwanych trakcją spalinową wzrosły w ciągu ostatnich 7 lat o ponad 70 % – tłumaczy sens inwestycji prezes Włodzimierz Wilkanowicz. Całkowita wartość projektu wynosi 49,2 mln zł, a dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przekracza 34 mln zł.

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy KW zaczęły obsługiwać nowe połączenia. – Wśród najważniejszych nowości jest uruchomienie połączeń na trasie z Poznania do Piły, uruchomienie pociągów przyspieszonych Poznań Główny – Ostrów Wielkopolski – wylicza przedstawiciel spółki. Oprócz tego na linii Poznań – Kutno od 2 stycznia 2020 r. relacja 3 par pociągów PKM zostanie wydłużona z Kostrzyna Wlkp. do Wrześni, a kolejnego (odjazd z Poznania o 11.40) – do Konina. Pojawi się też dodatkowa para pociągów Poznań – Konin. Poprawi się oferta dojazdu do Wolsztyna, Wągrowca, Nowego Tomyśla i Zbąszynka oraz Ostrowa Wielkopolskiego i Kalisza (w tym dzięki nowym pociągom przyspieszonym „Ostrovia” i „Szczypiorniak”). Trzy dodatkowe pary zagęszczą rozkład na linii 281 Gniezno – Jarocin. Wcześniej, we wrześniu, linię PKM 2 wydłużono ze Swarzędza do Kostrzyna Wlkp.

W kończącym się roku KW wprowadziły także kolejne udogodnienia dla pasażerów z niepełnosprawnościami. Jako pierwszy z przewoźników kolejowych spółka rozpoczęła współpracę z portalem KolejLove, prowadzonym przez Fundację Aktywnej Rehabilitacji Emerytowanych Osób Niepełnosprawnych FAREON. Idea polega na kojarzeniu ze sobą – poprzez platformę elektroniczną – osób niepełnosprawnych oraz innych pasażerów jadących w tym samym kierunku i czasie. Pełnosprawny podróżny może formalnie stać się na czas podróży koleją opiekunem osoby niepełnosprawnej. Korzyścią z pomocy udzielonej przed, w trakcie i po zakończeniu podróży jest obniżenie ceny biletu.

Spółka rozszerzyła sieć sprzedaży biletów o nowe kanały dystrybucji. Należą do nich aplikacje mobilne Bilkom i mPay. Uruchomiono także stacjonarne automaty biletowe w Czerwonaku, Owińskach, Stęszewie, Granowie Nowotomyskim, Grodzisku Wielkopolskim, Kaliszu i na stacji Poznań Garbary.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5