Partnerzy serwisu:
Pasażer

Koleje Ukraińskie startują z podmiejskimi projektami kolejowymi City Express

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Koleje Ukraińskie startują z podmiejskimi projektami kolejowymi City Express
fot. M. SzymajdaPodmiejski pociąg na stacji we Lwowie
Do 2030 roku Ukrzaliznycia zamierza znacznie poprawić warunki dojazdu koleją do dużych miast pociągami podmiejskimi. To ma pomóc w walce z korkami i potężnym zanieczyszczeniem powietrza na ich terenie.

Nowy pomysł na rozwój połączeń podmiejskich przedstawiał 23 lutego Wołodymyr Żmak, prezes zarządu Ukrzaliznyci, podczas konferencji „Ukraina 30. Infrastruktura”. Jak zaznaczył, miasta i osiedla satelickie takich miast jak Kijów, Dniepr i Charków rosną bardzo szybko, z uwagi na tańsze mieszkania. Ale za tym nie idzie rozwój transportu publicznego, co skutkuje wyborem auta w dojeździe do większych ośrodków. Już teraz, np. w Kijowie, powoduje to olbrzymie korki, z którymi nie radzi sobie i tak bardzo rozwinięty system szerokich wielopasmowych dróg dojazdowych.

– Projekt City Express nie dotyczy jakiejś nowej, kosmicznej technologii. Jest bardzo pragmatyczny, praktyczny, stosunkowo łatwy do realizacji, nie wymaga kolosalnych nakładów na infrastrukturę, aby przyniósł szybko efekty. Pozwoli na poprawę jakości powietrza i wpłynie korzystnie na warunki życia mieszkańców – powiedział Żmak. Zaznaczył, że do Kijowa własnym autem dojeżdża obecnie 450 tysięcy osób, a koleją jedynie 77. W ciągu kilku lat Żmak chciałby podwoić liczbę osób docierających do stolicy koleją.

W pierwszej kolejności planowany jest rozwój połączeń City Express w relacjach Bojarka – Kijów, Bucza – Kijów Światoszyn (do stacji metra), Browary – Kijów. Planowane jest uruchomienie pociągów podmiejskich na odcinku od stacji metra Poczajna do Wyszgorodu, na północ od Kijowa, nad Dnieprem. Prezes Ukrzaliznyci wyraźnie zaznaczył, że większość z tych pociągów dotrze do stacji węzłowych z metrem, a nie do centrum. To ma zapewnić dobry dojazd do serca Kijowa.

Projekt ma być współfinansowany przez duże miasta, co pozwoli na wciągnięcie pociągów City Express do siatki połączeń komunikacji miejskiej. Krok w tę stronę wykonały już na przykład gminy Bojarki i Wiszniewa, które zdecydowały o zwrocie Kolejom Ukraińskim odpowiednich dla ulg stosowanych na kolei, pieniędzy z biletów. Przez lata pozostawał to problem, który prowadził do zapaści systemu „elektryczek”. W zamian za to Koleje Ukraińskie posłały do gmin zmodernizowane pociągi.

Na Ukrainie coraz częściej mówi się o konieczności walki z zanieczyszczeniem powietrza. W ostatnich dniach stężenie substancji niebezpiecznych w Kijowie było rekordowe. To jedna z przyczyn, dla których ma powstać City Express. W projekcie, być może, będzie partycypował Stadler, jako producent taboru kolejowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij