NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Ukraińcy dociągną do polskiej granicy europejski tor. "W 3 i pół godziny z Krakowa do Lwowa"

| Michał Szymajda 29.11.2019 380

Ukraińcy dociągną do polskiej granicy europejski tor. "W 3 i pół godziny z Krakowa do Lwowa"
Splot torowy na LitwieFot. Gediminas, GFDL
Prezes Ukrzaliznyci zapowiedział, że państwowa spółka w 2020 roku zrealizuje strategiczną inwestycję dotyczącą dociągnięcia toru o szerokości 1435 mm od polsko-ukraińskiej granicy do Lwowa.
Jewhen Krawcom mówił o tym podczas konferencji prasowej na stacji Mościska II. Tutaj kończy się biegnący od polskiej granicy tor o szerokości 1435 mm, czyli takiej, jaka jest powszechna w środkowej i zachodniej Europie.

O tym projekcie mówiono od co najmniej 10 lat, jednak nikt dotąd nie podjął się jego realizacji. My zrobimy to w rok – powiedział Jewhen Krawcow. - Chcemy by odcinek ze Lwowa do Krakowa można było pokonać pociągiem w 3 i pół godziny. Dzięki dobudowie toru możliwe będzie też szybkie dotarcie, z wykorzystanie istniejących linii, pociągami do Pragi i Wiednia.

Powstanie splot torowy

Koleje Ukraińskie chcą wybudować tzw. splot torowy. Oznacza to, że w ramach jednego toru zamontowane zostaną trzy cztery szyny, z których, w zależności od potrzeb, będą mogły korzystać pociągi szerokotorowe (1520) i te z europejskim rozstawem kół (1435). Tor 1435 mm miałby być dociągnięty do stacji Lwów Skniłów – znajdującej się na zachodnich przedmieściach miasta. Ukrzaliznycia dzięki temu uniknie długotrwałego wstrzymania ruchu głównej lwowskiej stacji. Ze Skniłowa pasażerowie mogliby być dowożeni pociągami lub autobusami do centrum miasta. Olbrzymią zaletą tej lokalizacji jest bezpośrednia bliskość międzynarodowego lwowskiego portu lotniczego. Lądują tu obecnie także liczne samoloty tanich linii lotniczych Wizzair i Ryanair.

Krawcow oszacował, że konieczna będzie zabudowa dodatkowej szyny dla pojazdów o szerokości kół 1435 mm na 69,8 kilometra torów i 3,1 km samodzielnego toru 1435 mm. Konieczne będzie poszerzenie 58,2 km nasypów i kompleksowa naprawa torowiska na 9,5 km. Toru. Zmodernizowane zostanie zasilanie na szlaku. Prezes Kolei Ukraińskich nie powiedział ile wyniesie planowana przebudowa.

Istnieje spore zainteresowanie kursami do Lwowa

Obecnie komunikacja między Lwowem a Przemyślem po polskiej stronie granicy odbywa się dzięki bezpośrednim kursom ukraińskich pociągów Hyundai Rotem, wykorzystujących tor szeroki. Wyprawiane z innych polskich miast pociągi muszą przechodzić zmianę wózków na granicy.

Co ciekawe, dwóch prywatnych operatorów z Czech wyraziło chęć prowadzenia przewozów kolejowych z tego kraju przez Polskę do granicy polsko - ukraińskiej, lub nawet poza nią. To Leo Express, który otrzymał już pozytywną decyzję o otwartym dostępie dla kursów do Medyki, oraz Regio Jet, który o taką decyzję dla kursów do ukraińskich Mościsk stara się. Być może po przebudowie infrastruktury będzie mógł uruchamiać swoje pociągi aż do Lwowa. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (328)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (328)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5