NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie: Wandale rzucają kamieniami w pociągi. Straty na 500 tys. zł

| Roman Czubiński 31.07.2020 94

Koleje Śląskie: Wandale rzucają kamieniami w pociągi. Straty na 500 tys. zł
Zdjęcie ilustracyjneBy Jef Poskanzer - originally posted to Flickr as smash, CC BY 2.0, commons.wikimedia.org
W ostatnim czasie co kilka dni pociągi Kolei Śląskich w różnych miejscach województwa są obrzucane kamieniami. Policji na razie nie udało się schwytać sprawców. Jak informuje przewoźnik, od roku 2015 koszty naprawy tych zniszczeń sięgnęły łącznie prawie pół miliona złotych - podaje przewoźnik.
Choć przypadki obrzucania kamieniami jadących pociągów zdarzają się w całej Polsce, w województwie śląskim stało się to prawdziwą plagą. Tylko w miniony weekend miały miejsce dwa takie zdarzenia: na szlaku Kobiór – Pszczyna (linia 139) oraz na stacji Sosnowiec Główny. We wtorek wandale po raz kolejny obrzucili pociąg kamieniami, tym razem w pobliżu stacji Chorzów Batory. Choć wszystkie trzy sytuacje zostały – podobnie jak pozostałe – zgłoszone policji oraz Straży Ochrony Kolei, nie udało się schwytać sprawców.

W ostatnich pięciu latach przewoźnik wydał na wymianę wybitych szyb oraz usuwanie innych spowodowanych przez chuliganów uszkodzeń blisko 500 tys. zł. Straty ponoszą jednak nie tylko same Koleje Śląskie, ale i podróżujący pociągami pasażerowie. Oprócz pośredniego ponoszenia kosztów finansowych odczuwają oni oczywiste zagrożenie bezpieczeństwa, a niekiedy zostają ranni.

Każdorazowy akt wandalizmu powoduje też opóźnienia pociągów lub ich odwołania, a także konieczność wycofania z eksploatacji uszkodzonego pojazdu na czas jego naprawy. Ponieważ większość taboru KŚ stanowią jednostki nowe (najwyżej kilkuletnie), skierowanie na linię taboru zastępczego oznacza na ogół pogorszenie standardu.

Rzucanie przedmiotami w pojazd mechaniczny (a więc również w pociąg) będący w ruchu jest wykroczeniem z art. 76 Kodeksu Wykroczeń. Sprawca może ponieść karę aresztu, ograniczenia wolności lub grzywny. Jeśli w wyniku zdarzenia ktoś odniesie rany, w grę wchodzi również nawet kilkuletnia kara więzienia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5