NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie starają się o lepszą dostępność przystanku w Bytomiu

| inf. prasowa 23.04.2017 77

Koleje Śląskie starają się o lepszą dostępność przystanku w Bytomiu
Przystanek kolejowy Bytom Północny fot. Therud CC BY-SA 3.0
Koleje Śląskie starają się o lepszą dostępność przystanku w Bytomiu
Koleje Śląskie starają się o lepszą dostępność przystanku w Bytomiu
Aby ułatwić dostęp do kolei, Koleje Śląskie wystąpiły z pomysłem, by przystanek Bytom Północny znajdował się bliżej dużych osiedli i przystanków autobusowych. Przewoźnik wnioskował także o poprawę dojścia do stacji Radzionków Rojca. – 13 kwietnia spotkaliśmy się w tej sprawie z przedstawicielami PKP PLK i władz miast – przekazują Koleje Śląskie.
Obecna lokalizacja przystanku Bytom Północny to pozostałość po dawnej topografii miasta. Niegdyś był on atrakcyjny ze względu na pobliską kopalnię. Dzisiaj jednak korzysta z niego niewiele osób. Stacja jest oddalona od terenów mieszkalnych, nie zachęca również stan dróg prowadzących do peronów.

– Dlatego podczas spotkania zaproponowaliśmy trzy nowe lokalizacje dla przystanku Bytom Północny. Drogi dojścia pod „nowy adres” oraz liczbę mieszkań, z których można dojść do lokalizacji w określonym czasie, osobiście sprawdzali nasi pracownicy – przekazuje przewoźnik. Jak wskazują Koleje Śląskie, z największą aprobatą ze strony zarządcy infrastruktury spotkał się pomysł przesunięcia stacji w pobliże ul. Strzelców Bytomskich. Dzięki temu przystanek znalazłby się bliżej dużych osiedli. Podróżni mieliby też większe możliwości przesiadki na autobus czy tramwaj. Dodatkowym plusem zmian może być także bliskość centrum handlowego. Jednocześnie nowa lokalizacja pozwoliłaby zachować dobrą komunikację z tworzoną na terenie pokopalnianym pobliską strefą ekonomiczną.

Drugą kwestią poruszoną w ramach spotkania było zapewnienie lepszej dostępności przystanku Radzionków Rojca. Koleje Śląskie zasugerowały przybyłym gościom m.in. przesunięcie przystanku lub wytyczenie nowych dróg dojścia na perony. Wszystko oczywiście po to, by skrócić i ułatwić mieszkańcom dotarcie do pociągu.

Ostateczna decyzja co do wdrożenia w życie zaproponowanych zmian należy do PKP Polskich Linii Kolejowych oraz władz miast. – Mamy nadzieję, że będzie ona pozytywna. Jest to bowiem zmiana, na której wszyscy mogą zyskać – podkreślają Koleje Śląskie. – Mamy szansę zdobyć nowych pasażerów, a miasta zyskają lepszą komunikację. Dzięki temu może też zmniejszyć się ruch samochodowy na ulicach Bytomia i Radzionkowa, a podnieść jakość życia – wylicza przewoźnik. Dodaje także, że za sprawą łatwiejszych przesiadek na komunikację miejską byłby to również dobry krok w kierunku integracji transportu publicznego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bytom (80)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bytom (80)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5