NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie mają problem z taborem. Zdarzają się odwołania pociągów

| Michał Szymajda 11.04.2018 6,6k

Koleje Śląskie mają problem z taborem. Zdarzają się odwołania pociągów
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Mieszkańcy województwa śląskiego w ostatnich tygodniach mają do czynienia z odwołanymi pociągami i zmniejszeniem pojemności część pozostałych. Przewoźnik przyznaje, że ma problem z dostępną ilością sprawnych pojazdów, ale zapewnia, że robi wszystko co może, aby sytuację złagodzić.
O problemie informuje m.in. portal bielsko-biala.pl, przytaczając relacje pasażerów. – Coś złego dzieje się z Kolejami Śląskimi. Odwołują już po raz drugi bez podania przyczyny pociąg Katowice - Bielsko-Biała o 16:01. Wczoraj odwołano trzy pociągi - do Bielska-Białej, Gliwic i Zawiercia – napisał czytelnik portalu.

W Kolejach Śląskich zapytaliśmy o powody odwołań. Okazuje się, że problem jest dość istotny. Na zaistniałą sytuację nałożyło się kilka czynników.

– To między innymi konieczność wykonania przeglądów poziomu P4 dla pojazdów, które zostały zakupione w tym samym czasie kilka lat temu, zdanie kilku pojazdów EN57 dzierżawionych od Przewozów Regionalnych czy konieczność wyłączenia taboru z przyczyn losowych. Obecnie na przeglądy poziomu P4 odstawione są cztery pojazdy typu 27WEb – czyli nasz najpojemniejszy tabor – poinformowała rzecznik prasowy Kolei Śląskich, Magdalena Iwańska.

Jak powiedziała, na obecną chwilę odbiór pojazdu przebywającego najdłużej w Bydgoszczy jest opóźniony o miesiąc, ale ten czas może się jeszcze zwiększyć.

– Dodatkowo część naszych pojazdów jest odstawiona ze względu na naprawy awaryjne (jak np. EN57AKŚ, który w drodze do Zakopanego zderzył się z samochodem), czekamy też na nowe Elfy 2. Wszystko razem powoduje, że nasza rezerwa taborowa jest mocno uszczuplona i trudniej nam reagować w sytuacjach awaryjnych. Zwiększenie naszej rezerwy będzie uzależnione od przebiegu od możliwości odbioru poszczególnych pojazdów, niemniej jednak robimy wszystko co możemy, by niwelować negatywne skutki obecnej sytuacji – dodaje Iwańska.

Jak poinformowały KŚ 10 i 11 kwietnia przewoźnik posiadał rezerwę w postaci 4 pojazdów, nie było więc większych problemów z odwołanymi pociągami, wynikającymi z braku taboru.

– Najważniejsze komplikacje wynikające z uszczuplonego taboru dla pasażerów, to pojedyncze przypadki odwoływania pociągów (w sytuacjach awaryjnych), mniej pojemny tabor na liniach i konieczność podróżowania pociągami starszego typu – poinformowała Iwańska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląsk (45)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląsk (45)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5