NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Śląskie mają problem z taborem. Zdarzają się odwołania pociągów

| Michał Szymajda 11.04.2018 6,7k

Koleje Śląskie mają problem z taborem. Zdarzają się odwołania pociągów
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Mieszkańcy województwa śląskiego w ostatnich tygodniach mają do czynienia z odwołanymi pociągami i zmniejszeniem pojemności część pozostałych. Przewoźnik przyznaje, że ma problem z dostępną ilością sprawnych pojazdów, ale zapewnia, że robi wszystko co może, aby sytuację złagodzić.
O problemie informuje m.in. portal bielsko-biala.pl, przytaczając relacje pasażerów. – Coś złego dzieje się z Kolejami Śląskimi. Odwołują już po raz drugi bez podania przyczyny pociąg Katowice - Bielsko-Biała o 16:01. Wczoraj odwołano trzy pociągi - do Bielska-Białej, Gliwic i Zawiercia – napisał czytelnik portalu.

W Kolejach Śląskich zapytaliśmy o powody odwołań. Okazuje się, że problem jest dość istotny. Na zaistniałą sytuację nałożyło się kilka czynników.

– To między innymi konieczność wykonania przeglądów poziomu P4 dla pojazdów, które zostały zakupione w tym samym czasie kilka lat temu, zdanie kilku pojazdów EN57 dzierżawionych od Przewozów Regionalnych czy konieczność wyłączenia taboru z przyczyn losowych. Obecnie na przeglądy poziomu P4 odstawione są cztery pojazdy typu 27WEb – czyli nasz najpojemniejszy tabor – poinformowała rzecznik prasowy Kolei Śląskich, Magdalena Iwańska.

Jak powiedziała, na obecną chwilę odbiór pojazdu przebywającego najdłużej w Bydgoszczy jest opóźniony o miesiąc, ale ten czas może się jeszcze zwiększyć.

– Dodatkowo część naszych pojazdów jest odstawiona ze względu na naprawy awaryjne (jak np. EN57AKŚ, który w drodze do Zakopanego zderzył się z samochodem), czekamy też na nowe Elfy 2. Wszystko razem powoduje, że nasza rezerwa taborowa jest mocno uszczuplona i trudniej nam reagować w sytuacjach awaryjnych. Zwiększenie naszej rezerwy będzie uzależnione od przebiegu od możliwości odbioru poszczególnych pojazdów, niemniej jednak robimy wszystko co możemy, by niwelować negatywne skutki obecnej sytuacji – dodaje Iwańska.

Jak poinformowały KŚ 10 i 11 kwietnia przewoźnik posiadał rezerwę w postaci 4 pojazdów, nie było więc większych problemów z odwołanymi pociągami, wynikającymi z braku taboru.

– Najważniejsze komplikacje wynikające z uszczuplonego taboru dla pasażerów, to pojedyncze przypadki odwoływania pociągów (w sytuacjach awaryjnych), mniej pojemny tabor na liniach i konieczność podróżowania pociągami starszego typu – poinformowała Iwańska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląsk (55)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląsk (55)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5