Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, jedyną ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych, jednoprzestrzennych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich złożyła SKM Warszawa. Śląska spółka zaakceptowała ofertę.
Przetarg Kolei Śląskich na dostawę w formie dzierżawy, oraz wykup po zakończeniu okresu dzierżawy dwóch pociągów elektrycznych, został ogłoszony w ubiegłym miesiącu. Szacunkowa wartość zamówienia wynosiła 8,4 mln zł. Więcej na temat przetargu można przeczytać tutaj. Spośród taboru pasażerskiego w Polsce specyfikację przetargową Kolei Śląskich spełniały tylko 14WE. To pociągi nie do końca nowe - cały układ napędowy 14WE jest wspólny z EN57 - ale to pozwoliło firmie Newag szybko i dość tanio zbudować pociągi. Więcej o tym pisaliśmy w tym miejscu.
Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, jedyną ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych, jednoprzestrzennych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich złożyła SKM Warszawa. Opiewa ona na ok. 10 mln złotych brutto, na co składa się miesięczny czynsz w okresie dzierżawy w wysokości 75 tys. złotych netto za 1 pojazd oraz koszt wykupu jednego pojazdu wynoszący 3,3 mln złotych netto. Śląska spółka zaakceptowała ofertę. Umowa zostanie podpisana najprawdopodobniej w poniedziałek.
Jeszcze przed rokiem SKM bardzo narzekała na awaryjność 14WE. Był nawet plan przebudowy kilku pociągów do napędu asynchronicznego, znanego z EN57AKM, w roku 2013, jednak przewoźnik nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do ich losu. W sumie SKM ma osiem ezt 14WE. Już wiadomo, że dwa sprzeda Kolejom Śląskim. W Katowicach mają się pojawić najpóźniej 1 grudnia.