NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie kupią 14WE

| jm, Rynek Kolejowy 31.10.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-10-31 17:36:49 Autor: dawid99
---.dynamic.gprs.plus.pl
hahaha, a jednak, pojeździcie sobie 14we, oby wam się nie psuły, ale coraz bliżej nowego roku, a kś chyba cienko z tym nowym taborem, tyle tego miało być.. zobaczycie nie chcę krakać, ale jeszcze będą prosić pr o en57
2012-10-31 17:37:10 Autor: dawny
---.adsl.inetia.pl
Bo nie maja wyjscia!!!
2012-10-31 17:39:01 Autor: Arrivederci
---.devs.futuro.pl

Arrivederci
PR-y niech zaoferują Worachowi EN61, będzie miał komplet.
2012-10-31 17:40:44 Autor: paf
---.warszawa.vectranet.pl
No niestety, jest to awaryjny złom. Pasażerom ze Śląska współczujemy, zwłaszcza, że pewnie wkrótce zawita do nich pozostałe 6 sztuk tego trefnego towaru. Ciekawe czy Kolejom Śląskim wreszcie uda się te składy porządnie umyć i pozbawić nieusuwalnych rdzawych zacieków? Kaczokibel w eksploatacji przypomina słynnego loka z Rumunii zwanego \\\"Zemstą Ceauşescu\\\" :) to znaczy głównie stoi zdefektowany na torach i blokuje ruch
2012-10-31 17:42:35 Autor: Rico
---.promax.media.pl
Koleje Śląskie to będzie skansen różnego rodzaju taboru trochę z Czech, trochę z Węgier, trochę Newagu, trochę z Pesy, trochę spalinowych, trochę z PR, trochę z SKM Warszawa, a serwisu nie ma.
2012-10-31 18:36:08 Autor: anty_zwiazkowiec_szpr
---.mikolow.multimetro.pl
Taa skansen, teraz to po Śląsku śmigają tylko i wyłącznie max 2 letnie Flirty. Wąsaci zwiąchole z ŚZPR widzę że nadal żyją w przekonaniu, że PR jest the best :) Na szczęście jeszcze tylko 38 dni i bye bye PR :)
2012-10-31 18:45:53 Autor: grygus
---.dynamic.chello.pl
Mniejsza o awaryjność, nie psują się wcale tak znowuż często. Największym mankamentem tej jednostki jest WSZECHOGARNIAJĄCY SYF. One nie były myte od nowości. W środku wszystko się klei, czarne zacieki, rdza, brud w każdym zakamarku, aż obrzydzenie bierze. Jak można było doprowadzić składy do takiego stanu w 7 lat? Przecież 30-letnie kible KMów jeżdżą bardzo czyste.
2012-10-31 18:46:39 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
SKM Warszawa,, wyrwała,, sprzedała chwasta i zrobi dobry interes kupujący ma nożyk na gardle
2012-10-31 19:41:13 Autor: raf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jako osoba która stosunkowo często nimi jeździ muszę stwierdzić, iż negatywne opinie są przesadzone.
Czasami się psują - fakt, ale jak mają się nie psuć gdy się o pociąg nie dba, a zaplecze techniczne praktycznie nie istnieje.
Są brudne - ponownie wraca kwestia odpowiedniego zaplecza, ale też nie przesadzajmy. Można je doczyścić, i wcale źle wyglądać nie będą.
Jedyne do czego się można przyczepić, to ich wygląd wewnętrzny. Widać po nim te kilka lat eksploatacji, a samo wnętrze już mocno odstaje od stylistyki obecnie produkowanych pociągów (choć i tak o niebo ładniejsze od starego EN57). Generalnie ktoś kto się spodziewa pojazdu od standardzie nowej PESY czy NEWAGU z podświetlanym sufitem i monitorami pod sufitem to się rozczaruje. Ale dla przeciętnego pasażera który na co dzień jeździ starym EN57 będzie to odczuwalna poprawa.
2012-10-31 20:10:46 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Chciałbym sprostować dwie nieścisłości, które wystąpiły w tym fragmencie artykułu:

\"Był nawet plan przebudowy kilku pociągów do napędu asynchronicznego, znanego z EN57AKM, w roku 2013, jednak przewoźnik nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do ich losu.\"

Plan modernizacji obejmował przebudowę znacznie głębszą niż EN57AKM, pełną, nawet z wymianą tak drogich elementów jak wózki. Logiczne jest więc że 14WE zostaną sprzedane, tylko nie ma ostatecznej decyzji kiedy. Jak widać dwie sztuki już znalazły nowego właściciela, sprzedaż kolejnych nie nastąpi szybko ponieważ SKM nie ma czym ich zastąpić, a o zakupie/leasingu nowych pociągów cisza.
2012-10-31 20:46:59 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gdyby 14WE wyposażyć w napęd asynchroniczny to komfort jazdy się polepszy. Ale konieczna jest też toaleta i korekta wnętrza, bo miejsc siedzących pod ścianą będzie zbyt mało.
2012-10-31 20:55:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@Rico - masz rację. I jeszcze pewnie inne regiony chętnie sprzedadzą KŚ-om kląkry typu SA109 itp.
2012-10-31 21:38:24 Autor: pijak
---.dynamic.chello.pl
Jakiś zakamarek tam znajdę,żeby się wylać?
2012-10-31 22:04:37 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@Arrivederci
Zbyt mało miejsc siedzących pod ścianą? O czym ty mówisz?
2012-10-31 22:05:08 Autor: abstynent od urodzenia
---.dynamic.gprs.plus.pl
@pijak
Może w Goleszowie na łączce opodal krzaczka.
2012-10-31 22:56:59 Autor: ropuch
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sprzedadzą im jeszcze ze 2-3 jednostki i będą mieli kasę na jeden nowy skład :) A potem mogą sprzedać to co im zostanie, dołożyć lekko i kolejny nowy i już 14We potrzebne w ogóle nie będą im :)
2012-11-01 08:40:06 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W najgorszym wypadku SKM Warszawa może porozpinać składy 2 x 19WE i już wystarczy.
A za sprzedane można coś nowszego kupić.
Mam nadzieję, że pozostałe też przehandlują i oby jak najszybciej.
2012-11-01 12:02:08 Autor: szczur
---.net.stream.pl
I co z tego że nie ma kibla, mogą jeździć z Tych do Katowic. Ludzie wytrzymają ten kawałek. Tramwajem albo busem jedziesz na Śląsku czasem dłużej, a jak się odlejesz w cudownym autobusie Frankiewicza, to nie wyjdziesz z pierdla przez lata. Mają tam po 10 kamer. Kolzamik do Cieszyna, DeHy na Pszczynę-Rybnik np.
No i koniec z podwójnymi AKMami do Częstochowy, będą potrzebne na załatanie dziur gdzie indziej.
Tylko busów na KKA nie będzie brakować.
2012-11-01 12:30:43 Autor: Gubernator Kalifornii
---.zabrze.vectranet.pl

Gubernator Kalifornii
Mnie martwi to niezwykłe bogactwo typów jednostek, jakimi będzie operować KŚ. To znacznie podniesie koszty utrzymania taboru, a to w przypadku tak małej ilości jednostek nie wyjdzie na dobre KŚ i trzeba będzie zażądać znacznie więcej dotacji w roku kolejnym.

Wiem, że mogę sobie tylko życzyć, ale powinno się zrobić przetarg na zakup 50 jednostek EZT od 2 do 6 członowych np Elfów PESY. Wiem, że jest to nierealne, ale pomysł spalinówek, każda z innej parafii, EZT po kilka sztuk, każda z innej parafii, na 100% będzie wyzwaniem dla warsztatów spółki.
2012-11-01 13:17:26 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czytałem ze mają być piętrowe składy,jesli to prawda to od kogo mają być wagony i na jakich trasach bo było by swietnie jaK by sie pojawiły na trasie Katowice -żywiec tu pociagi w godzinach szczytu sa pełne wiec miło by było zobaczyc pietruska
2012-11-01 19:26:51 Autor: grygus
---.dynamic.chello.pl
14WE jest serwisowany i przechodzi rewizje w ZNLE w Gliwicach, więc w sumie KS nie będą miały daleko :) .
2012-11-01 19:34:20 Autor: raf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pamiętam że kiedyś w Warszawie (jak startowała SKM) też pojawiały się głosy, dlaczego w pociągach nie ma toalet. Nie brakowało także głosów, że w pociągach powinno być dużo wieszaków, aby każdy mógł np. zdjąć kurtkę i sobie powiesić! Było to za czasów linii S2, która wtedy kursowała z Sulejówka do Pruszkowa. Szczególnie mieszkańcy Sulejówka podnosili \"problem\" braku toalet i wieszaków, bo jak to można jechać przez 25 minut do centrum Warszawy, i w pociągu nie ma toalety, a na dodatek nie było jak się rozebrać!
Oczywiście problem był wyimaginowany, i teraz już praktycznie o tym nikt nie wspomina. I nawet ludzie nauczyli się, że pociągi SKM kursują na tak krótkich relacjach, że bez toalety i w kurtce każdy wytrzyma. A jeszcze 4 lata temu jak się wsiadało do pociągu z Sulejówka, to nad oknami wisiały całe rzędy kurtek, toreb i innych rzeczy pasażerów.
2012-11-01 20:28:07 Autor: kajtuś
---.ip.netia.com.pl
@raf: tylko tutaj - patrząc na wielość różnorodnego taboru w KŚ - nie masz żadnej gwarancji, że taki bezklop nie pojedzie np. jako osobówka z Katowic do Zwardonia. Nowa jakość...
2012-11-01 21:06:34 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@ropuch
\"Sprzedadzą im jeszcze ze 2-3 jednostki i będą mieli kasę na jeden nowy skład :) A potem mogą sprzedać to co im zostanie, dołożyć lekko i kolejny nowy i już 14We potrzebne w ogóle nie będą im :)\"

Nie tak prędko, dwa nowe nie zastąpią 8 starych. Ale SKMka ma w swojej gestii opcję na kolejne 3 sztuki 35WE, z której może w każdej chwili skorzystać.

@GFM
\"W najgorszym wypadku SKM Warszawa może porozpinać składy 2 x 19WE i już wystarczy.\"

Wystarczy liczbowo, ale miejsca dla pasażerów ubędzie. Kolejnych się szybko nie pozbędą bo nawet jakby teraz zamówili coś nowego to produkcja potrwa z pół roku-rok.

@gubernator
\"Mnie martwi to niezwykłe bogactwo typów jednostek, jakimi będzie operować KŚ. To znacznie podniesie koszty utrzymania taboru, a to w przypadku tak małej ilości jednostek nie wyjdzie na dobre KŚ i trzeba będzie zażądać znacznie więcej dotacji w roku kolejnym.\"

Może, ale i nie musi. Może np. jeśli chodzi o szynobusy. Ale nie musi w przypadku EZTów - wszystko od Newagu ma serwis producenta w Gliwicach. Dotacja znacznie wzrośnie nie przez serwis, ale zakup/dzierżawę znacznej ilości taboru, w przyszłym roku będą musieli wydać 70 mln zł więcej niż przewidziano w dotacji - albo zarobią tyle dodatkowo (i na czysto) na biletach albo marszałek będzie musiał sypnąć kasą żeby się nie skompromitować rok przed wyborami. Na duże zamówienie/umowę ramową nie masz co liczyć, nie ma na to szans w Polsce.

@anonim
\"Czytałem ze mają być piętrowe składy,jesli to prawda to od kogo mają być wagony i na jakich trasach bo było by swietnie jaK by sie pojawiły na trasie Katowice -żywiec tu pociagi w godzinach szczytu sa pełne wiec miło by było zobaczyc pietruska\"

Teraz nie będzie żadnych piętrusów. Władze rozważają zakup ok. 10 piętrowych EZTów (nie gołych wagonów, ale to pieśń przyszłości.
2012-11-02 17:21:41 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
Toaletą się przejmują (tzn jej brakiem) . Firma TOI TOI na pewno coś zaradzi ... Tam pracują wybitni specjaliści w tej dziedzinie .
2012-11-02 18:56:51 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Toaletę można bez problemu dołożyć, EN61 (pociąg papieski) taką ma więc technicznie to nie problem. Najprawdopodobniej stanie się to podczas modernizacji.
2012-11-04 12:11:48 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
@GFM
\"W najgorszym wypadku SKM Warszawa może porozpinać składy 2 x 19WE i już wystarczy.\"
Wystarczy liczbowo, ale miejsca dla pasażerów ubędzie. Kolejnych się szybko nie pozbędą bo nawet jakby teraz zamówili coś nowego to produkcja potrwa z pół roku-rok.

@sphinx1:
Zdarzało mi się widzieć na linii S1 pojedyńcze 14WE. Też starczyło.
Oczywiście wkurza mnie, że z pasażerami nikt się nie liczy.
A 19ka jest o wagon dłuższa od 14ki.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS