1 października 2011 roku na śląskich torach zadebiutował nowy pasażerski przewoźnik regionalny – Koleje Śląskie. - To było 366 dni niełatwej próby. Przez ten czas sprzedaliśmy ponad 1,5 mln biletów, przewieźliśmy ok. 10 mln pasażerów i przejechaliśmy łącznie ponad 2,6 mln kilometrów - informuje przewoźnik.
Z okazji pierwszej rocznicy działalności przewozowej załoga pociągów Kolei Śląskich rozda pasażerom drobne gadżety. - Pierwszy jubileusz jest też znakomitą okazją do odświeżenia wirtualnego wizerunku spółki. Zapraszamy do skorzystania z nowej strony WWW. Dla wygody pasażerów uruchomiona została także wyszukiwarka połączeń wraz z możliwością zakupu biletu przez Internet - opowiada Radosław Miszak, specjalista ds. marketingu w Kolejach Śląskich. - Nową stronę Kolei Śląskich cechuje schludny i przejrzysty wygląd. Serwis sprawia wrażenie „lżejszego” i bardziej przystępnego. Informacje zostały pogrupowane w intuicyjne menu. Oprócz pozycji znanych z poprzedniej wersji strony, można znaleźć tu ważne innowacje - dodaje.
Pierwszą z nich jest odnośnik do wirtualnej podróży w malownicze tereny Beskidu Śląskiego – z Gliwic do Wisły Glębce. Aplikacja sterująca wirtualną podróżą łączy nagrania obrazu z 4 kamer zamontowanych z przodu, z tyłu oraz na bokach pociągu, a kontroler poniżej ekranu pozwala na płynne przełączanie pomiędzy kamerami. Najważniejszą nowością na internetowej stronie Kolei Śląskich jest niewątpliwie jej o odnośniki do wyszukiwarki połączeń i platformy zakupu biletów: e-KŚ. Serwis został przygotowany przez spółkę PKP Informatyka, a za płatności elektroniczne odpowiada system Przelewy24.
Wyszukiwarka pozwala sprawdzić m.in. aktualne godziny odjazdów i przyjazdów pociągów. Z kolei system zakupu biletów został zaprojektowany w taki sposób, by dawać użytkownikowi maksimum wygody. Osoby, które nie chcą się logować, mogą w kilku prostych krokach wybrać interesujące je połączenie i zakupić na nie bilet. Stali klienci, często korzystający z oferty Kolei Śląskich, mają możliwość stworzenia własnego konta, gdzie po załogowaniu uzyskają dostęp m.in. do informacji o zakupionych biletach, a istotne dane (np. informacja o właścicielu biletu) są zapisywane w systemie po to, by proces zakupu biletu przebiegał jeszcze sprawniej i szybciej.
- Kolejny ważny i wielki krok już za 2 miesiące – całkowite przejęcie obsługi lokalnych połączeń kolejowych w województwie śląskim - kończy Miszak.