NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie interesują się nowymi piętrowymi zespołami trakcyjnymi

| Michał Szymajda 11.09.2020 281

Koleje Śląskie interesują się nowymi piętrowymi zespołami trakcyjnymi
Zdjęcie ilustracyjnefot. M. Szymajda
Koleje Śląskie rozpoczynają dialog techniczny, którego celem będzie, w przyszłości, określenie specyfikacji do przetargu na zakup nowego taboru. Tabor ten ma być również piętrowy.
Na platformie przetargowej Kolei Ślaskich pojawiło się ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego związanego z przygotowaniem projektu pod banalną nazwą „Dostawa taboru kolejowego dla spółki Koleje Śląskie”.

Celem dialogu technicznego jest pozyskanie informacji od uczestników dialogu niezbędnych do przygotowania postępowania przetargowego, w tym określenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a w szczególności opisu przedmiotu zamówienia oraz istotnych postanowień umowy – czytamy w opisie.

Koleje Śląskie chcą posiąść wiedzę o nowinkach technicznych, o dostępnych koncepcjach konfiguracji członów elektrycznych zespołów trakcyjnych zarówno piętrowych, jak i jednopokładowych. Porównają zasadność zakupu taboru aluminiowego i stalowego, zapytają producentów o dostępny układ toalet, drzwi wejściowych, o to, jakie zaplecze potrzebne byłoby do utrzymania pojazdów a także o to, czy warto tabor kupić wraz z utrzymaniem. Wreszcie: zapytają o istotne technikalia taboru dostępnego na rynku. Na przykład o skrajnie, długość wagonów, promienie łuków czy prędkość eksploatacyjna.

Jest za wcześnie, by dokładnie określić ilość elektrycznych zespołów trakcyjnych, które zechcą kupić Koleje Śląskie. Na razie nie zostało określone także finansowanie takich zakupów. Najistotniejszą informacją jest w ogłoszeniu to, że na Śląsk mają szanse wrócić wagony piętrowe. Byłyby nie lada atrakcją na liniach turystycznych, z pewnością przydadzą się także w relacjach Katowice – Kraków, gdzie, po zakończeniu remontu przez PKP PLK, należy spodziewać się sporych potoków podróżnych.

Do dialogu technicznego producenci mogą zgłaszać się do 21 września. Koleje Śląskie będą prowadzić dyskusję z potencjalnymi dostawcami do 30 października 2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (970)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (970)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5