NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie interesują się nowymi piętrowymi zespołami trakcyjnymi

| Michał Szymajda 11.09.2020 281

Koleje Śląskie interesują się nowymi piętrowymi zespołami trakcyjnymi
Zdjęcie ilustracyjnefot. M. Szymajda
Koleje Śląskie rozpoczynają dialog techniczny, którego celem będzie, w przyszłości, określenie specyfikacji do przetargu na zakup nowego taboru. Tabor ten ma być również piętrowy.
Na platformie przetargowej Kolei Ślaskich pojawiło się ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego związanego z przygotowaniem projektu pod banalną nazwą „Dostawa taboru kolejowego dla spółki Koleje Śląskie”.

Celem dialogu technicznego jest pozyskanie informacji od uczestników dialogu niezbędnych do przygotowania postępowania przetargowego, w tym określenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, a w szczególności opisu przedmiotu zamówienia oraz istotnych postanowień umowy – czytamy w opisie.

Koleje Śląskie chcą posiąść wiedzę o nowinkach technicznych, o dostępnych koncepcjach konfiguracji członów elektrycznych zespołów trakcyjnych zarówno piętrowych, jak i jednopokładowych. Porównają zasadność zakupu taboru aluminiowego i stalowego, zapytają producentów o dostępny układ toalet, drzwi wejściowych, o to, jakie zaplecze potrzebne byłoby do utrzymania pojazdów a także o to, czy warto tabor kupić wraz z utrzymaniem. Wreszcie: zapytają o istotne technikalia taboru dostępnego na rynku. Na przykład o skrajnie, długość wagonów, promienie łuków czy prędkość eksploatacyjna.

Jest za wcześnie, by dokładnie określić ilość elektrycznych zespołów trakcyjnych, które zechcą kupić Koleje Śląskie. Na razie nie zostało określone także finansowanie takich zakupów. Najistotniejszą informacją jest w ogłoszeniu to, że na Śląsk mają szanse wrócić wagony piętrowe. Byłyby nie lada atrakcją na liniach turystycznych, z pewnością przydadzą się także w relacjach Katowice – Kraków, gdzie, po zakończeniu remontu przez PKP PLK, należy spodziewać się sporych potoków podróżnych.

Do dialogu technicznego producenci mogą zgłaszać się do 21 września. Koleje Śląskie będą prowadzić dyskusję z potencjalnymi dostawcami do 30 października 2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (927)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (927)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5