Do 2018 roku Koleje Śląskie chciałyby obejść się bez elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, które nie przeszły modernizacji. Spółka chce kupić nowe elektryczne pociągi i korzystać z tych, które zamierza kupić samorząd.
– W 2016 r. spółka skupi się na swoich dwóch głównych wyzwaniach, tj. pozyskaniu zaplecza i rozpoczęciu procesu wymiany jednostek typu EN57 dzierżawionych od Przewozów Regionalnych – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich.
W pierwszej kwestii Koleje Śląskie są w trakcie negocjowania szczegółów umowy w zakresie dzierżawy i ewentualnego wykupu bazy utrzymaniowo-naprawczej przy ulicy Raciborskiej w Katowicach. W drugim temacie Koleje Śląskie przygotowują się do zakupu 7 nowych pojazdów, a równolegle Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego planuje zakupić kolejne 10 jednostek, które użytkować mogłyby Koleje Śląskie.
– W ten sposób do 2018 roku chcielibyśmy zastąpić stare pojazdy EN57 nowymi zespołami trakcyjnymi – powiedział rzecznik KŚ. – W przyszłym roku Koleje Śląskie będą obchodzić 5-lecie swojej działalności przewozowej i mamy nadzieję, że ogłoszenie tych dwóch inwestycji będzie mogło uczynić nasz jubileusz jeszcze bardziej wyjątkowym – dodaje.
Podsumowanie roku 2015 dokonane przez Koleje Śląskie przeczytasz TUTAJ.