Mazowiecki przewoźnik ogłosił przetarg na pogwarancyjne prace utrzymaniowe pociągów zestawionych z lokomotyw i piętrowych wagonów firmy Bombardier. Kontrakt będzie obejmował utrzymanie pociągów przez okres czterech lat. Oferty w przetargu zainteresowane podmioty mogą składać do 10 lutego 2015 roku.
Ogłoszony przez mazowieckiego przewoźnika przetarg obejmuje serwis utrzymaniowy w poziomach utrzymania P1 - P3, wykonanie napraw na poziomie utrzymania P4 z modyfikacją oraz serwis naprawczy pogwarancyjny 26 piętrowych wagonów środkowych i 11 wagonów piętrowych Kolei Mazowieckich w okresie od 1 lipca 2015 do 30 czerwca 2019 roku. Umowa obejmuje także serwis P1 - P3 i P4 11 elektrycznych lokomotyw w okresie od 28 lipca 2015 do 30 czerwca 2019 roku (w przypadku kilku lokomotyw okres jest nieco krótszy).
Poza pracami przewidzianymi w Dokumentacji Systemu Utrzymania, wykonawca m. in.: wymieni listwy narożne na podłogach wagonów, dostarczy i zamontuje w wagonach sterowniczych urządzenia umożliwiające rejestrację obrazu szlaku z kabiny maszynisty, zamontuje nowe tablice informacyjne na wagonach piętrowych i włączy je w system informacji pasażerskiej, a także zamontuje lusterka lub kamery boczne na wagonach sterowniczych.
O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje cena (waga 95), ale również termin wykonania naprawy na poziomie utrzymania P4 każdego z wagonów i każdej lokomotywy (waga 5). Wadium dla podmiotów startujących w przetargu wynosi 480 tys. zł. Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Swoje oferty zainteresowane podmioty mogą składać do 10 lutego 2015 roku.
Umowa na dostawę 11 wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych została podpisana w 2007 roku. Przez pierwsze trzy lata (wagony przekazano w 2008 roku) piętrusy były prowadzone przez lokomotywy EU07 wypożyczone od PKP Cargo. 11 lokomotyw Traxx pracujących w systemie push-pull dostarczono w połowie roku 2011. W połowie roku 2015 miną dokładnie cztery lata od dostarczenia lokomotywy i wtedy wygaśnie pierwsza umowa na utrzymanie elektrowozów.