NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Koleje Mazowieckie bez nowej siedziby. Co dalej z pechową inwestycją?

| Jakub Madrjas 20.01.2021 37

Koleje Mazowieckie bez nowej siedziby. Co dalej z pechową inwestycją?
Fot. Google Maps
Nie było chętnych na zakup wartej dziesiątki milionów złotych nieruchomości w Warszawie, którą na sprzedaż wystawiły Koleje Mazowieckie. Siedem lat temu kupiono ją z myślą o przeniesieniu biur spółki z wynajmowanego biurowca przy Warszawie Wschodniej.
O sprawie napisała niedawno Gazeta Stołeczna, zwróciwszy uwagę na fakt, że na wyświetlaczach w pociągach Kolei Mazowieckich pojawiło się bardzo nietypowe ogłoszenie – o sprzedaży nieruchomości przy ul. Solec 57. Jak się okazało, było to ogłoszenie własne spółki. Zakończyło się zresztą niepowodzeniem – do przetargu nie zgłosił się żaden chętny (cena wywoławcza wynosiła 34 mln 25 tys. zł).

Koleje Mazowieckie kupiły budynek w 2014 roku w przetargu ustnym z przeznaczeniem pod siedzibę spółki za 22 mln od swojego właściciela, czyli Urzędu Marszałkowskiego. Wcześniej było tu Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Potem zaczął się wart 12 mln zł remont, który miał się zakończyć pod koniec 2016 roku. Przewoźnik miał się tu przenieść z dzierżawionej obecnie od PKP SA siedziby przy ul. Lubelskiej 26 (przy samej stacji Warszawa Wschodnia), która jest zbyt "mała i przestarzała" na jego potrzeby.

– Głównym powodem pozostawienia siedziby spółki KM w dotychczasowej lokalizacji jest niezakończony remont budynku przy ul. Solec 57 w Warszawie z uwagi na rozwiązanie umowy z Generalnym Wykonawcą prac – informuje „Rynek Kolejowy” rzeczniczka KM Donata Nowakowska. Jak dodaje, umowę na remont i przebudowę, podpisaną z firmą Erekta Budownictwo we wrześniu 2015 roku, zerwano w lutym 2017 roku z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Co dalej? – Spółka rozważa zarówno sprzedaż, jak i dokończenie remontu budynku przy ul. Solec 57 w Warszawie – podsumowuje Nowakowska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4923)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4923)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5