NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koleje Małopolskie planują połączenia komercyjne do Częstochowy, Stalowej Woli i Medyki

| Jakub Madrjas 12.07.2021 4,3k

Koleje Małopolskie planują połączenia komercyjne do Częstochowy, Stalowej Woli i Medyki
fot. Mathieu Mars, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia com
Wygląda na to, że Koleje Małopolskie planują ekspansję poza granice województwa - i to bez dotacji. Przewoźnik złożył bowiem do Urzędu Transportu Kolejowego aż trzy wnioski o otwarty dostęp do torów dla połączeń komercyjnych. 
Wnioski Kolei Małopolskich obejmują połączenia Kraków Główny – Częstochowa, Kraków Główny – Stalowa Wola Południe oraz Kraków Główny – Medyka. Wszystkie miałyby być obsługiwane dziesięcioletnimi pociągami EN77 (Acatus II). Każdy z wniosków dotyczy okresu od 11 grudnia 2022 r. do 11 grudnia 2027 r.

Weekendowo do Częstochowy


W przypadku połączenia Kraków Główny – Częstochowa planują realizować jeden kurs dziennie w obie strony w piątki oraz jeden kurs dziennie w obie strony w soboty, niedziele i w wybrane dni świąteczne, przez cały roczny rozkład jazdy. Przewoźnik dopuszcza ewentualne odstępstwa od standardowego rozkładu jazdy w dniach bezpośrednio poprzedzających tzw. długie weekendy, np. poprzez uruchomienie pary pociągów w środę przed Bożym Ciałem zamiast w piątek po Bożym Ciele. Ponadto Koleje Małopolskie dopuszczają możliwość ograniczenia kursowania w wybrane dni świąteczne (np. Nowy Rok, Wielkanoc, Boże Narodzenie).

Przewoźnik chciały odjeżdżać z Krakowa o 10:15 i 17:15; podróż z zatrzymaniami w Słomnikach Mieście, Słomnikach, Miechowie, Tunelu, Kozłowie, Koniecpolu i Częstochowie Raków trwałaby 95 minut. Powroty z Częstochowy planowane są na godz. 17:24 i 19:24. 

Do Stalowej Woli i Medyki jeden pociąg


Koleje Małopolskie planują realizować do Stalowi Woli i do Medyki po jednym kursie dziennie w obie strony w soboty, niedziele oraz w wybrane dni świąteczne, przez cały roczny rozkład jazdy. Przewoźnik dopuszcza ewentualne odstępstwa od standardowego rozkładu jazdy poprzez ograniczenie kursowania w wybrane dni świąteczne (np. Nowy Rok, Wielkanoc, Boże Narodzenie).

Wyjazd z Krakowa Głównego planowany jest na godz. 08:30. Pociąg miałby następujące postoje: Kraków Zabłocie, Kraków Płaszów, Bochnia, Tarnów, Dębica, Rzeszów Główny, Kolbuszowa, Nowa Dęba, Tarnobrzeg, Sandomierz, Stalowa Wola Rozwadów, Stalowa Wola Centrum oraz Stalowa Wola (przyjazd o 11:42). Powrót planowany jest na godz. 17:01.

Do Medyki pociąg miałby odjeżdżać o 09:30, z postojami: Kraków Zabłocie, Kraków Płaszów, Bochnia, Tarnów, Dębica, Rzeszów Główny, Łańcut, Przeworsk, Jarosław, Przemyśl Zasanie, Przemyśl Główny, Medyka (przyjazd o 12:09). Powrót następowałby o 18:36.

Złożenie wniosku o dostęp nie obliguje przewoźnika do uruchomienia pociągów. Teraz Urząd Transportu Kolejowego będzie czekał, czy planów Kolei Małopolskich nie oprotestuje któryś z konkurentów lub organizatorów transportu.








Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5