Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Czeskie będą chciały kupić 90 piętrowych zespołów trakcyjnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Czeskie będą chciały kupić 90 piętrowych zespołów trakcyjnych
Fot. ms, rynek-kolejowyWnętrze nowego piętrowego wagonu Škody
České dráhy przygotowują się do rozpisania przetargu, który ma wyłonić dostawcę aż 90 piętrowych zespołów trakcyjnych. Konkurs ofert ma zostać ogłoszony latem 2022 roku.

– Chodzi o zakup dwusystemowych pojazdów, mogących kursować z prędkością maksymalną 160 km/h. Mają mieć długość około stu metrów, będą kursować w obrębie aglomeracji praskiej oraz w Kraju Środkowoczeskim – powiedział Jiří Ješeta z zarządu ČD w rozmowie z dziennikarzem portalu zdopravy.cz. Projekt nazwano roboczo EMU 400, z uwagi na bliską tej liczbie przewidywaną pojemnością, szacowaną na minimum 380 pasażerów. Zespoły trakcyjne mają być czterowagonowe.

Obecnie pociągi aglomeracyjne w obrębie aglomeracji praskiej i ostrawskiej obsługiwane są piętrowymi zespołami trakcyjnymi CityElefant, których jest 82 (większość trójczłonowa). Pojazdy czeska Škoda Vagonka budowała na zamówienie Kolei Czeskich, które spływały do producenta od 2000 do 2012 roku. Charakterystyczną cechą piętrowych CityElefantów są aluminiowe pudła, pozytywnie wpływające na niską masę pociągów.

Większość pojazdów ma zagwarantowane długie życie, ponieważ zamówiono do nich ETCS (z wyjątkiem pierwszych 16 pojazdów, które mają być wycofane w 2030 roku). Uchodzą za pojazdy stosunkowo bezawaryjne, w 2004 roku testowano je także w Polsce, jednak polskie koleje nie widziały wówczas potrzeby zakupu wielkopojemnych jednostek, w dobie wygaszania popytu na kolej w naszym kraju.

Warto przypomnieć, że czeska Škoda produkuje obecnie kolejną generację piętrowych wagonów do zestawów push-pull, które będą pracować w Ostrawie i na południe od niej. Producent pokazał te wagony na ubiegłorocznym Trako. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5