NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolej w Radomiu jak komunikacja miejska? Zabraknie Radomia Wschód

| Michał Szymajda 23.01.2018 3,3k

Kolej w Radomiu jak komunikacja miejska? Zabraknie Radomia Wschód
Stacja RadomFot. PKP PLK
Poseł Andrzej Kosztowniak zapytał Ministerstwo Infrastruktury o to, czy istnieje szansa na powstanie drugiej w Radomiu węzłowej stacji Radom Wschód. Co odpowiedziało ministerstwo?
Poseł zauważa, ze w związku z przebudową układu torowego w Radomiu (związanego z przebudową stacji Radom), PKP PLK pozostawiły rezerwę terenu w miejscu gdzie linia w kierunku Warszawy (linia 8) i linia w kierunku Dęblina rozbiegają się. Miejsce gdzie mógłby powstać nowy przystanek znajduje się między torami linii 8 do Warszawy, układ torowy po modernizacji nie umożliwia zajazdu pod peron, który mógłby powstać, pociągów jadących z/do Dęblina.

– Przystanek Radom Wschodni mógłby mieć duże znaczenie w obsłudze śródmieścia, jako że jest położony na przedłużeniu ulicy Żeromskiego, głównej ulicy miasta – pisze do ministerstwa Andrzej Kosztowniak i pyta, czy taki przystanek (a nawet stacja, gdyby pociągi z Dęblina również mogły się tu zatrzymać) powstanie w ramach planowanej na najbliższe lata modernizacji linii 8.

Rezerwa terenu i... tyle

Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury odpowiada, że modernizacja odcinka Warka – Radom nie obejmuje budowy przystanku kolejowego Radom Dzierzków (Radom Wschodni) w miejscu rezerwy pod wiaduktem w ciągu ul. Żeromskiego. Również układ torowy w rejonie tego miejsca nie zostanie zmieniony.

– Ruch aglomeracyjny jest wpisany w stację Radom, która znajduje się w odległości około 1,5 km od proponowanej lokalizacji przystanku Radom Dzierzków i tam docelowo znajduje się punkt obsługi podróżnych i możliwość dogodnego skomunikowania pociągów z linii kolejowych nr 8 i 26. Przydzielenie podobnej funkcji dla przystanku Radom Dzierzków wymaga rozpatrzenia z punktu widzenia generowania ruchu aglomeracyjnego dla pociągów relacji Dęblin – Radom. Ponadto, dostosowanie układu torowego linii kolejowej nr 26 wymagałoby szczegółowej analizy istniejących uwarunkowań technicznych – poinformował minister.

Powstaną dwa inne przystanki


Brak realizacji wspomnianego przystanku lub stacji utrudni wpisanie w system transportu miejskiego pociągów Kolei Mazowieckich, mimo, ze w mieście, przy okazji modernizacji linii 8 powstaną dwa inne przystanki. Zlokalizowane będą w rejonie ul. Żółkiewskiego i ul. Kozienickiej.

– Budowa przystanków wynika z uzgodnień pomiędzy PKP PLK a prezydentem miasta z 2007 r., co znalazło potwierdzenie w zapisach decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w ramach przygotowania projektu modernizacji linii nr 8 oraz przebudowy stacji Radom – pisze Andrzej Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Radom (357)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Radom (357)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5