NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]

| Michał Szymajda 02.01.2017 2,2k

Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]
Przejście graniczne w Niżankowicach Fot. Łukasz Kudlicki
Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]
Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]
Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]
Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]
Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]
Kolej na trasie Przemyśl – Chyrów znów w grze [zdjęcia]
28 grudnia 2016 roku udało się zorganizować przejazd z wykorzystaniem kolejowego przejścia granicznego Malhowice – Niżankowice. W tym miejscu pociągi nie pojawiały się od 22 lat. Polska drezyna i ukraiński autobus szynowy dowiozły prezenty dla dzieci polskich i ukraińskich w ramach akcji „Mikołaj bez granic”.
Drezyna wyruszyła z Przemyśla do Niżankowic linią 102. Po przekroczeniu granicy (na tę okazję stworzono tu tymczasowy posterunek graniczny) polska drezyna WMB 10 i ukraiński autobus szynowy 620M (produkcji bydgoskiej Pesy) spotkały się na kolejowej granicy w Niżankowicach. Dalej wszyscy pasażerowie udali się do Chyrowa z paczkami świątecznymi dla dzieci. Wcześniej, jesienią 2016 roku, aktywiści, społecznicy, strażacy i kolejarze z PKP PLK wykonali tytaniczną pracę w celu oczyszczenia zarośniętego, nieprzejezdnego szlaku.

Po linii 102 do 1994 roku kursowały pociągi pasażerskie (pociąg pospieszny Solina w relacji Warszawa – Zagórz), do których, na terytorium Ukrainy, nie wpuszczano, ani nie wypuszczano pasażerów. Pociągami można było eksterytorialnie przejechać z Przemyśla do Ustrzyk Dolnych i Zagórza. Po tym roku linia na odcinku ukraińskim została wyremontowana ze zmianą rozstawu toru na wschodni, pozostawiono jednak możliwość zainstalowania splotu w przyszłości, tak by pociągi przejeżdżające z Polski na Ukrainę mogły powrócić. „Europejskich” szyn w podkładach jednak nigdy nie zainstalowano. Dlatego 28 grudnia w Niżankowicach konieczne było przejście z jednego pociągu do drugiego z paczkami dla dzieci. Od Chyrowa w Zagórza można wyprawiać pociągi normalnotorowe, dzięki normalnotorowemu i szerokotorowemu splotowi.

Jakie perspektywy ma linia kolejowa? – Jestem zdania, że przewozy na linii należałoby przywrócić. Pociągi w takiej relacji przydałyby się zarówno nam jak i Polakom. Będę, wraz z Ukraińskimi Kolejami, podejmować działania w tej sprawie – powiedział Andrej Łopuszyńskij, poseł do ukraińskiego parlamentu z Chyrowa, gdzie ostatnie pociągi pasażerskie z Polski (z Sanoka), dojechały w listopadzie 2010 roku. Po tym okresie Przewozy Regionalne wstrzymały ich kursowanie. Główną przyczyną zatrzymania komunikacji były powtarzające się dewastacje taboru przez przemytników oraz przez poszukujących kontrabandy celników.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chyrów (3)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chyrów (3)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5