Bezpieczeństwo kolejowe jest obecnie wyspecjalizowaną i uporządkowaną dziedziną sektora transportu kolejowego. Eksperci z branży mogą w swoich analizach opierać się na coraz dokładniejszych danych i wskaźnikach, przez co realna prewencja i redukcja ryzyka jest możliwa tak w skali konkretnego przedsiębiorstwa, jak i całego systemu kolejowego.
To, że w latach 2018/2019 w ramach ogólnych wskaźników poziom bezpieczeństwa wzrósł jest zasługą wielu czynników, ale nie można przecenić znaczenia dyskusji, wymiany informacji i szerokiej akcji edukacyjnej. Transport szynowy szybko się zmienia nie tylko pod względem technicznym, ale także w zakresie nowych przepisów, regulacji prawa krajowego i unijnego.
Stąd ważne są wszelkie przedsięwzięcia szkoleniowe i konferencyjne, obecnie choćby ze względu na wdrożenie IV pakietu kolejowego.
25 lutego w warszawskim Centrum Bankowo-Finansowym Nowy Świat po raz kolejny odbędzie się doroczne, już siódme Forum Bezpieczeństwa Kolejowego. Jest to tradycyjnie najważniejsze spotkanie poświęcone podsumowaniu tematów związanych z bezpieczeństwem w minionym roku. Na Forum, oprócz omówienia poziomu bezpieczeństwa w 2019 roku, pojawią się tematy nowych zagrożeń (m.in. z obszaru cyberbezpieczeństwa), propozycje regulacji związanych z pracą maszynisty, związek bezpieczeństwa z interoperacyjnością, a także bezpieczeństwa na terenach kolejowych i w przewozach towarów niebezpiecznych.
Program i szczegółowe informacje dotyczące Forum można znaleźć
na stronie TOR Konferencje.