Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Beskidzka w finale konkursu Komisji Europejskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
16-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Beskidzka w finale konkursu Komisji Europejskiej
Fot. Stowarzyszenie Kolej Beskidzka
Stowarzyszenie Kolej Beskidzka jako jedna z pięciu organizacji w Polsce zakwalifikowała się do finału konkursu Komisji Europejskiej Przedstawicielstwa w Polsce, pn. "Mój głos, moja Europa".

– To świetna wiadomość dla nas wszystkich. Dlaczego? Spośród wielu organizacji w Polsce to właśnie MY zostaliśmy dostrzeżeni jako stowarzyszenie, które zmieniając na co dzień życie mieszkańców na lepsze, działa zgodnie z kierunkami polityki unijnej. W finale bardzo potrzebujemy Waszych głosów – pomóżcie nam zawalczyć o lepsze jutro dla nas i przyszłych pokoleń. Każdy z Was może pomóc "Kolei Beskidzkiej", głosując na stronie https://www.mojglos.euin.pl/ Potrzebujemy tysięcy głosów – apeluje stowarzyszenie.

– Za cel naszej aktywności stawiamy sobie wywarcie wpływu na przyszłość i funkcjonowanie publicznego transportu zbiorowego na Podbeskidziu poprzez dążenie do przeniesienia części transportu towarowego i osobowego z dróg na tory. Projekt ten powinien uczynić kolej w połączeniu z usługami przedsiębiorstw komunikacji samochodowej realną alternatywą dla wszystkich użytkowników samochodów osobowych. Jednak może to mieć miejsce jedynie wówczas, gdy sieć kolejowa utrzymana jest na odpowiednim poziomie, oferowany jest nowoczesny, wygodny i przyjazny dla środowiska transport publiczny oraz gdy rozkłady jazdy stworzone są dla pasażera i zintegrowane taryfowo jeden z drugim. Podstawą powinien być transport kolejowy, oczywiście tam gdzie jest to możliwe, transport ten powinien być uzupełniony busami w tych obszarach, gdzie kolej nie dociera. To wszystko powinno tworzyć spójny system oparty nie na konkurencji tylko na współpracy, gdzie najważniejszy nie jest zysk pojedynczych przewoźników, a pasażer – informuje "RK" Hubert Maślanka ze stowarzyszenia Kolej Beskidzka.

– Od początku naszej działalności aktywnie zabiegamy o rozwój linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka – zarówno w obszarze rozwoju oferty kolejowej, jak i remontu infrastruktury kolejowej. Z naszej inicjatywy PKP PLK opracowały studium wykonalności dla rewitalizacji linii, które czyni projekt gotowym do realizacji. Na skutek naszych działań linia została wpisana do planów transportowych, zarówno wojewódzkich, jak i ministerialnego. Od dwóch lat na linii kursują sezonowe pociągi PKP Intercity, które zostały uruchomione między innymi na nasze wnioski. Flagowym produktem, o który zabiegaliśmy przez dwa lata jest pociąg Kolei Śląskich ORNAK, który w sezonie łączy Katowice z Zakopanem i cieszy się ogromną frekwencją. Aktualnie podejmujemy działania nakierowane na zapewnienie źródeł finansowania dla rewitalizacji linii kolejowej z perspektywy finansowej 2021–2027. W tym celu uruchomiliśmy społeczną Inicjatywę Uchwałodawczą Mieszkańców województw: śląskiego oraz małopolskiego w sprawie ujęcia rewitalizacji linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka jako priorytetowych inwestycji województw w latach 2021–2027 – dodaje. 

– Głównym celem naszej działalności jest rewitalizacja linii kolejowej nr 97C, niemniej jednak prowadzimy bardzo aktywne działania nakierowane na popularyzację transportu szynowego. W tym celu między innymi organizujemy cykliczne wydarzenie związane z przyjazdem do Żywca pociągu retro, które cieszy się ogromną popularnością – podsumowuje przedstawiciel społeczników.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

Jest wstępny projekt unijnego budżetu na lata 2028-2034

Prawo i polityka

Pierwszy po blisko 18 latach pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Dominik Lebda 09 października 2016

Zobacz również:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

Jest wstępny projekt unijnego budżetu na lata 2028-2034

Prawo i polityka

Pierwszy po blisko 18 latach pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Dominik Lebda 09 października 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij