Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Beskidzka w finale konkursu Komisji Europejskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Beskidzka w finale konkursu Komisji Europejskiej
Fot. Stowarzyszenie Kolej Beskidzka
Stowarzyszenie Kolej Beskidzka jako jedna z pięciu organizacji w Polsce zakwalifikowała się do finału konkursu Komisji Europejskiej Przedstawicielstwa w Polsce, pn. "Mój głos, moja Europa".

– To świetna wiadomość dla nas wszystkich. Dlaczego? Spośród wielu organizacji w Polsce to właśnie MY zostaliśmy dostrzeżeni jako stowarzyszenie, które zmieniając na co dzień życie mieszkańców na lepsze, działa zgodnie z kierunkami polityki unijnej. W finale bardzo potrzebujemy Waszych głosów – pomóżcie nam zawalczyć o lepsze jutro dla nas i przyszłych pokoleń. Każdy z Was może pomóc "Kolei Beskidzkiej", głosując na stronie https://www.mojglos.euin.pl/ Potrzebujemy tysięcy głosów – apeluje stowarzyszenie.

– Za cel naszej aktywności stawiamy sobie wywarcie wpływu na przyszłość i funkcjonowanie publicznego transportu zbiorowego na Podbeskidziu poprzez dążenie do przeniesienia części transportu towarowego i osobowego z dróg na tory. Projekt ten powinien uczynić kolej w połączeniu z usługami przedsiębiorstw komunikacji samochodowej realną alternatywą dla wszystkich użytkowników samochodów osobowych. Jednak może to mieć miejsce jedynie wówczas, gdy sieć kolejowa utrzymana jest na odpowiednim poziomie, oferowany jest nowoczesny, wygodny i przyjazny dla środowiska transport publiczny oraz gdy rozkłady jazdy stworzone są dla pasażera i zintegrowane taryfowo jeden z drugim. Podstawą powinien być transport kolejowy, oczywiście tam gdzie jest to możliwe, transport ten powinien być uzupełniony busami w tych obszarach, gdzie kolej nie dociera. To wszystko powinno tworzyć spójny system oparty nie na konkurencji tylko na współpracy, gdzie najważniejszy nie jest zysk pojedynczych przewoźników, a pasażer – informuje "RK" Hubert Maślanka ze stowarzyszenia Kolej Beskidzka.

– Od początku naszej działalności aktywnie zabiegamy o rozwój linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka – zarówno w obszarze rozwoju oferty kolejowej, jak i remontu infrastruktury kolejowej. Z naszej inicjatywy PKP PLK opracowały studium wykonalności dla rewitalizacji linii, które czyni projekt gotowym do realizacji. Na skutek naszych działań linia została wpisana do planów transportowych, zarówno wojewódzkich, jak i ministerialnego. Od dwóch lat na linii kursują sezonowe pociągi PKP Intercity, które zostały uruchomione między innymi na nasze wnioski. Flagowym produktem, o który zabiegaliśmy przez dwa lata jest pociąg Kolei Śląskich ORNAK, który w sezonie łączy Katowice z Zakopanem i cieszy się ogromną frekwencją. Aktualnie podejmujemy działania nakierowane na zapewnienie źródeł finansowania dla rewitalizacji linii kolejowej z perspektywy finansowej 2021–2027. W tym celu uruchomiliśmy społeczną Inicjatywę Uchwałodawczą Mieszkańców województw: śląskiego oraz małopolskiego w sprawie ujęcia rewitalizacji linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka jako priorytetowych inwestycji województw w latach 2021–2027 – dodaje. 

– Głównym celem naszej działalności jest rewitalizacja linii kolejowej nr 97C, niemniej jednak prowadzimy bardzo aktywne działania nakierowane na popularyzację transportu szynowego. W tym celu między innymi organizujemy cykliczne wydarzenie związane z przyjazdem do Żywca pociągu retro, które cieszy się ogromną popularnością – podsumowuje przedstawiciel społeczników.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Pierwszy po blisko 18 latach pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Dominik Lebda 09 października 2016

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Pierwszy po blisko 18 latach pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Pasażer

Od grudnia całoroczny pociąg Kraków – Żywiec

Dominik Lebda 09 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5