NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KM wydadzą 2,2 mld zł na nowy tabor

| Martyn Janduła 26.01.2017 446

KM wydadzą 2,2 mld zł na nowy tabor
fot. Martyn Janduła
Koleje Mazowieckie są w przededniu największego zamówienia w historii spółki. Przewoźnik zamierza kupić nowy tabor w liczbie 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wszystko ma się odbyć w ramach jednego postępowania przetargowego.
Koleje Mazowieckie chcą do roku 2024 zakupić aż 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 10 z nich będzie składami dwuczłonowymi, a reszta – pięcioczłonowymi. – Pociągi dwuczłonowe chcemy dedykować subregionowi radomskiemu – tłumaczy Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny w Kolejach Mazowieckich. Wyjaśnia, że po części łączy się to z inną inwestycją przewoźnika. Chodzi o plany budowy małej bazy utrzymania taboru na poziomie P1 i P2 w Radomiu. Niewykluczone, że być może zakres tej hali zwiększy się także do poziomu P3.

– Tych dziesięć pociągów obsługiwałoby region radomski i najbliższe okolice, jak Skarżysko-Kamienna, Dęblin czy Warka. W okresach szczytu przewozowego można byłoby ten tabor wykorzystywać także na podjazdach do samej Warszawy – mówi Sulima.

Jak wyjaśnia członek zarządu, całość zamówienia miałaby być dostarczana w transzach. Na razie brakuje rozstrzygnięcia w sprawie formuły zamówienia, czy będzie to przetarg z prawem opcji czy według umowy ramowej. – Skłaniamy się na razie w kierunku tej drugiej opcji – podaje Sulima. – W zależności, jak będą realizowane pierwsze zamówienia, to w pierwszym okresie zamierzamy do 2018 roku nabyć pierwszych 6 pięcioczłonowych ezt. Byłyby one dedykowane przede wszystkim linii Warszawa – Działdowo – dodaje.

Przewoźnik zapowiada, że w postępowaniu przetargowym cena nie będzie decydującym kryterium wyboru, bowiem zastosowanych ma zostać dużo kryteriów technicznych na kanwie doświadczenia z obecnym taborem. – Planujemy, że zakup wyniesie ponad 2 mld i 200 mln zł. Zakładamy, że dofinansowanie wyniesie co najmniej 50%, a liczymy, że może będzie też wyższe. Obecnie te kwestie nie zostały jeszcze rozstrzygnięte. To powoduje też brak w tej chwili postępowania przetargowego – mówi Sulima. Dodaje przy tym, że do końca maja 2017 roku, aż 82% obecnego parku taborowego przewoźnika będzie nowa lub zmodernizowana.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5