NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

KM wydadzą 2,2 mld zł na nowy tabor

| Martyn Janduła 26.01.2017 232

KM wydadzą 2,2 mld zł na nowy tabor
fot. Martyn Janduła
Koleje Mazowieckie są w przededniu największego zamówienia w historii spółki. Przewoźnik zamierza kupić nowy tabor w liczbie 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wszystko ma się odbyć w ramach jednego postępowania przetargowego.
Koleje Mazowieckie chcą do roku 2024 zakupić aż 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 10 z nich będzie składami dwuczłonowymi, a reszta – pięcioczłonowymi. – Pociągi dwuczłonowe chcemy dedykować subregionowi radomskiemu – tłumaczy Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny w Kolejach Mazowieckich. Wyjaśnia, że po części łączy się to z inną inwestycją przewoźnika. Chodzi o plany budowy małej bazy utrzymania taboru na poziomie P1 i P2 w Radomiu. Niewykluczone, że być może zakres tej hali zwiększy się także do poziomu P3.

– Tych dziesięć pociągów obsługiwałoby region radomski i najbliższe okolice, jak Skarżysko-Kamienna, Dęblin czy Warka. W okresach szczytu przewozowego można byłoby ten tabor wykorzystywać także na podjazdach do samej Warszawy – mówi Sulima.

Jak wyjaśnia członek zarządu, całość zamówienia miałaby być dostarczana w transzach. Na razie brakuje rozstrzygnięcia w sprawie formuły zamówienia, czy będzie to przetarg z prawem opcji czy według umowy ramowej. – Skłaniamy się na razie w kierunku tej drugiej opcji – podaje Sulima. – W zależności, jak będą realizowane pierwsze zamówienia, to w pierwszym okresie zamierzamy do 2018 roku nabyć pierwszych 6 pięcioczłonowych ezt. Byłyby one dedykowane przede wszystkim linii Warszawa – Działdowo – dodaje.

Przewoźnik zapowiada, że w postępowaniu przetargowym cena nie będzie decydującym kryterium wyboru, bowiem zastosowanych ma zostać dużo kryteriów technicznych na kanwie doświadczenia z obecnym taborem. – Planujemy, że zakup wyniesie ponad 2 mld i 200 mln zł. Zakładamy, że dofinansowanie wyniesie co najmniej 50%, a liczymy, że może będzie też wyższe. Obecnie te kwestie nie zostały jeszcze rozstrzygnięte. To powoduje też brak w tej chwili postępowania przetargowego – mówi Sulima. Dodaje przy tym, że do końca maja 2017 roku, aż 82% obecnego parku taborowego przewoźnika będzie nowa lub zmodernizowana.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5