NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KM wydadzą 2,2 mld zł na nowy tabor

| Martyn Janduła 26.01.2017 473

KM wydadzą 2,2 mld zł na nowy tabor
fot. Martyn Janduła
Koleje Mazowieckie są w przededniu największego zamówienia w historii spółki. Przewoźnik zamierza kupić nowy tabor w liczbie 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wszystko ma się odbyć w ramach jednego postępowania przetargowego.
Koleje Mazowieckie chcą do roku 2024 zakupić aż 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 10 z nich będzie składami dwuczłonowymi, a reszta – pięcioczłonowymi. – Pociągi dwuczłonowe chcemy dedykować subregionowi radomskiemu – tłumaczy Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny w Kolejach Mazowieckich. Wyjaśnia, że po części łączy się to z inną inwestycją przewoźnika. Chodzi o plany budowy małej bazy utrzymania taboru na poziomie P1 i P2 w Radomiu. Niewykluczone, że być może zakres tej hali zwiększy się także do poziomu P3.

– Tych dziesięć pociągów obsługiwałoby region radomski i najbliższe okolice, jak Skarżysko-Kamienna, Dęblin czy Warka. W okresach szczytu przewozowego można byłoby ten tabor wykorzystywać także na podjazdach do samej Warszawy – mówi Sulima.

Jak wyjaśnia członek zarządu, całość zamówienia miałaby być dostarczana w transzach. Na razie brakuje rozstrzygnięcia w sprawie formuły zamówienia, czy będzie to przetarg z prawem opcji czy według umowy ramowej. – Skłaniamy się na razie w kierunku tej drugiej opcji – podaje Sulima. – W zależności, jak będą realizowane pierwsze zamówienia, to w pierwszym okresie zamierzamy do 2018 roku nabyć pierwszych 6 pięcioczłonowych ezt. Byłyby one dedykowane przede wszystkim linii Warszawa – Działdowo – dodaje.

Przewoźnik zapowiada, że w postępowaniu przetargowym cena nie będzie decydującym kryterium wyboru, bowiem zastosowanych ma zostać dużo kryteriów technicznych na kanwie doświadczenia z obecnym taborem. – Planujemy, że zakup wyniesie ponad 2 mld i 200 mln zł. Zakładamy, że dofinansowanie wyniesie co najmniej 50%, a liczymy, że może będzie też wyższe. Obecnie te kwestie nie zostały jeszcze rozstrzygnięte. To powoduje też brak w tej chwili postępowania przetargowego – mówi Sulima. Dodaje przy tym, że do końca maja 2017 roku, aż 82% obecnego parku taborowego przewoźnika będzie nowa lub zmodernizowana.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5